Vreemde verkeersborden
Moderator: Moderatoren
-
Alex52889
- verkeersader
- Berichten: 901
- Lid geworden op: za 17 apr 2021, 19:26
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24142
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: Vreemde verkeersborden

Heusden. Is een fietspad ook een wandelpad? Het is in elk geval geen voetpad.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11332
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Vreemde verkeersborden
Ik heb daar toevallig afgelopen dinsdag nog (met beter weer dan jij) gewandeld. Ik ben enkele andere wandelaars tegengekomen en geen enkele fietser. Ik beschouw het dan maar feitelijk als wandelpad.


-
Jablan
- stadsweg
- Berichten: 317
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Re: Vreemde verkeersborden
Streetview-voorbeeld: Markt, Vlaardingen
Het gaat om het blauwe P-bord (parkeervak) en daaronder de tekst 'verboden te parkeren' + datum.
Deze combinatie zie ik vaker, in mijn omgeving op plekken waar het stroomnet wordt verzwaard of andere kabels en leidingen worden vernieuwd, en eerlijk gezegd komt het vreemd over. Als je ergens niet mag parkeren, is daar een ander bord voor. Of ben ik hier gewoon te simpel in?
Het gaat om het blauwe P-bord (parkeervak) en daaronder de tekst 'verboden te parkeren' + datum.
Deze combinatie zie ik vaker, in mijn omgeving op plekken waar het stroomnet wordt verzwaard of andere kabels en leidingen worden vernieuwd, en eerlijk gezegd komt het vreemd over. Als je ergens niet mag parkeren, is daar een ander bord voor. Of ben ik hier gewoon te simpel in?
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85854
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: Vreemde verkeersborden
Hier in de straat staan ze nu ook (maar zonder datum, en niemand weet waar het voor is...)
Het reguliere verkeersbord
heeft alleen betrekking op de rijbaan en dus niet de parkeerplaatsen. Daardoor moet er per parkeerplaats zo'n bord geplaatst worden. Vaak hele rijen achter elkaar.
Het reguliere verkeersbord
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24142
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: Vreemde verkeersborden
Dat je beter weer had dan ik lijkt me sterk, het was woensdag bijzonder mooi weer.Rein schreef: vr 03 okt 2025, 13:30 Ik heb daar toevallig afgelopen dinsdag nog (met beter weer dan jij) gewandeld.
Op mijn foto zie je dat niet echt, want hij is tegen de zon in genomen.
Maar wat is het nut van het posten van een foto waar precies hetzelfde op te zien is?
Laatst gewijzigd door harry op zo 05 okt 2025, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
paolie
- expressweg
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58
Re: Vreemde verkeersborden
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15257
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: Vreemde verkeersborden
Nee hoor. Misschien ben je slimmer dan de rest. Ik weet er maar één en ik heb een vermoeden dat je die niet bedoelt.Jablan schreef: za 04 okt 2025, 22:04Als je ergens niet mag parkeren, is daar een ander bord voor. Of ben ik hier gewoon te simpel in?
Het door jou getoonde bord is (op wat schoonheidsfoutjes na) het enige juiste.
RVV-artikel 24
De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
d.op een parkeergelegenheid:
3°.op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Via
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15698
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09
Re: Vreemde verkeersborden
Op zich zou het wel duidelijker zijn om bijvoorbeeld een
met een witte P in het blauwe vlak in te voeren om parkeren in vakken te verbieden. Nu is het best moeilijk te interpreteren, zeker ook voor buitenlanders.
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23006
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: Vreemde verkeersborden
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: Vreemde verkeersborden
Een omleidingsroute voor voetgangers op de Rotterdamse Wilhelminapier.




"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Jablan
- stadsweg
- Berichten: 317
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: Vreemde verkeersborden
Voor mij is dat eerder een verwijzing naar een voetgangers verplichting.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Joopjr
- dorpsstraat
- Berichten: 103
- Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 15:50
Re: Vreemde verkeersborden
Persoonlijk lijkt het mij geen goed idee een dergelijk creatie te plaatsen vlak voor een gelijkwaardige kruising
Locatie


Locatie


-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85854
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: Vreemde verkeersborden
Voor een verkeersbord van deze serie is een verkeersbesluit noodzakelijk, waarin nut en noodzaak moet worden gemotiveerd, én overleg met de politie moet hebben plaatsgevonden. Ik kan mij niet voorstellen dat dit hier is gebeurd. Maar het bord ziet er net wat te professioneel uit om door een buurtbewoner te zijn opgehangen.
-
verfmeer95
- expressweg
- Berichten: 4377
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37
Re: Vreemde verkeersborden
Het staat naast een school. In schoolomgevingen worden wel vaker creatieve verkeersborden opgehangen. Toch zou ik als inwoner van de gemeente wel even de gemeente vragen om het weg te halen.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24142
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: Vreemde verkeersborden
Wat moet de maker van dit bord gedacht hebben? 
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32773
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: Vreemde verkeersborden
“Kijk eens wat ik met ChatGPT kan?” 
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Jutter
- dorpsstraat
- Berichten: 237
- Lid geworden op: wo 08 feb 2017, 0:48
- Locatie: Den Helder
-
RdG
- dorpsstraat
- Berichten: 210
- Lid geworden op: ma 31 okt 2022, 12:25
Re: Vreemde verkeersborden
Rondom Eindhoven vind je deze borden bordencombinaties om het centrum te ontlasten tijdens Glow.
Deze heb ik gespot langs de N395 komende vanaf de A58 richting het westen.
Waarom ze het niet gewoon op alleen een geel bord hebben gehouden is mij een raadsel. Creatief is t wel weer.

Deze heb ik gespot langs de N395 komende vanaf de A58 richting het westen.
Waarom ze het niet gewoon op alleen een geel bord hebben gehouden is mij een raadsel. Creatief is t wel weer.

Volg mijn werk als monteur DVM systemen op X/Twitter!
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23006
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: Vreemde verkeersborden
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Alex52889
- verkeersader
- Berichten: 901
- Lid geworden op: za 17 apr 2021, 19:26
Re: Vreemde verkeersborden
Welk bord moet per parkeerplaats geplaatst worden? Voor zowelChris schreef: za 04 okt 2025, 22:10 Hier in de straat staan ze nu ook (maar zonder datum, en niemand weet waar het voor is...)
Het reguliere verkeersbordheeft alleen betrekking op de rijbaan en dus niet de parkeerplaatsen. Daardoor moet er per parkeerplaats zo'n bord geplaatst worden. Vaak hele rijen achter elkaar.
het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.
-
Piles
- autoweg
- Berichten: 1543
- Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02
Re: Vreemde verkeersborden
Even geleend van de buren, op de Maliebaan in Utrecht (waar voorheen geen fietsers reden):

Wat is er toch mis met een
Of zou het de bedoeling zijn dat alleen fietsers moet opletten hier?
Wat is er toch mis met een
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15257
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: Vreemde verkeersborden
Nou, er zijn twee conflicterende (of juist aanvullende) regels van toepassing hier: op het onderbord onder dePiles schreef: vr 14 nov 2025, 14:40Wat is er toch mis met eenOf zou het de bedoeling zijn dat alleen fietsers moet opletten hier?
Dus, fietsers worden hier voor zichzelf gewaarschuwd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 460
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: Vreemde verkeersborden
Zie ook https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php ... 4#p1363144 voor foto's die ik vorige maand maakte, toen de Maliebaan weer open ging.Piles schreef: vr 14 nov 2025, 14:40 Even geleend van de buren, op de Maliebaan in Utrecht (waar voorheen geen fietsers reden):
Wat is er toch mis met eenOf zou het de bedoeling zijn dat alleen fietsers moet opletten hier?
Inmiddels zijn overigens de tijdelijke verkeersdrempels weer weggehaald nadat ze al iets waren versmald zodat ze niet over de fietssuggestiestroken meer lagen. Verkeer rijdt als vanouds weer 50 of harder. Ik fiets wel weer over de parallelbaan zolang die nog niet open ligt
In de eindsituatie rijden hier overigens geen auto's meer en rijden er over het middengedeelte alleen nog maar fietsers.
Halverwege bij de kruising Nachtegaalstraat/Burg Reigerstraat is nu een verkeersplein (doorgaande rijrichting in de voorrang)aangelegd. Dit was drie weken lang verkeerd met borden
-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 460
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: Vreemde verkeersborden
Deze foto is niet zo scherp maar er staat dus:Attietattie schreef: vr 14 nov 2025, 15:01Nou, er zijn twee conflicterende (of juist aanvullende) regels van toepassing hier: op het onderbord onder dePiles schreef: vr 14 nov 2025, 14:40Wat is er toch mis met eenOf zou het de bedoeling zijn dat alleen fietsers moet opletten hier?
moet de aard van het gevaar worden aangegeven. En de andere regel: als op het onderbord slechts symbolen staan, geldt het verkeersbord slechts voor de op het onderbord aangegeven groep verkeersdeelnemers.
Dus, fietsers worden hier voor zichzelf gewaarschuwd.![]()
[fiets]
Op Rijbaan
Dus niet uitsluitend een symbooltje.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15257
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: Vreemde verkeersborden
Ja, want dat is degene die daarvoor verantwoordelijk is en degene die altijd alles bedenkt.djiwie schreef: vr 14 nov 2025, 23:23Aannemer maakt er IMO wel een zooitje van met de verkeersmaatregelen..
Than I stand corrected!djiwie schreef: vr 14 nov 2025, 23:24Deze foto is niet zo scherp maar er staat dus:
[fiets]
Op Rijbaan
Dus niet uitsluitend een symbooltje.![]()
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 460
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: Vreemde verkeersborden
Fair enough, kan idd ook een andere partij zijn.Attietattie schreef: zo 16 nov 2025, 4:02Ja, want dat is degene die daarvoor verantwoordelijk is en degene die altijd alles bedenkt.djiwie schreef: vr 14 nov 2025, 23:23Aannemer maakt er IMO wel een zooitje van met de verkeersmaatregelen..
![]()
![]()
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15257
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: Vreemde verkeersborden
Nou, degene die er verantwoordelijk voor is, ís sowieso een andere partij. Degene die het bedacht heeft, kán inderdaad een andere partij zijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
paolie
- expressweg
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58