djiwie schreef: za 02 mei 2026, 13:21
Waar baseer je deze verplichting op?
Of je neemt als argument dat dit uberhaupt geen geldig verkeersbord is. Dan gelden deze regels sowieso niet.
Natuurlijk neem ik niet als argument dat het überhaupt geen geldig verkeersbord is. Die verplichting die ik benoem was uit mijn geheugen, en ik geef hier grif toe dat ik daar fout zat. Ik meende mij dat te herinneren, maar ik kan idd geen geldige juridische basis hiervoor geven.
En mijn geheugen heeft mij dus niet in de steek gelaten.
RVV1990 schreef:
Artikel 65 2 De verkeersborden E1, E2 en E3 van bijlage I gelden slechts voor de zijde van de weg alwaar zij zijn geplaatst.
Dit zijn de enige borden die in de RVV benoemd worden als alleen geldend voor één zijde van de weg. Alle andere (dus ook ) gelden voor de gehele weg en hebben geen betekenis indien ze slechts aan de linkerkant geplaatst zijn. (Ook in de BABW krijgen sommige borden hierop een uitzondering, maar niet.)
Maar E5 t/m E8 worden heel vaak gebruikt om een vak aan te geven en geen (tweezijdige) zone. Soms met onderpijl. Als die rechts hangt geldt die links niet en andersom. Of althans: zo wordt hij toegepast bij mijn weten.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
Peter schreef: di 05 mei 2026, 11:52
Maar E5 t/m E8 worden heel vaak gebruikt om een vak aan te geven en geen (tweezijdige) zone.
Ik ken het niet anders. Ik heb nog nooit een plek gezien waar men zo'n bord rechts plaatst (of rechts én links), bedoeld voor (enkel) een strook aan de linkerzijde.