[N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden
Moderator: Moderatoren
-
- 4x3 autosnelweg
Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden
Kortom, er moet gewoon geld bij komen wil er iets gebeuren.
-
- 2x5 autosnelweg
65 miljoen voor een spooronderdoorgang en gelijkvloerse kruising, het blijft verbazen dat dit niet eens mogelijk is met dit budget. De soap gaat dus nog wel even verder...
"gesprekken starten om de mogelijkheden over het vervolg van het project te verkennen."
Wat betekent dit in hemelsnaam? Nog meer versobering? Of om meer budget vragen bij de minister? Of de N35 integraal aanpakken?
"gesprekken starten om de mogelijkheden over het vervolg van het project te verkennen."
Wat betekent dit in hemelsnaam? Nog meer versobering? Of om meer budget vragen bij de minister? Of de N35 integraal aanpakken?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Secretaris
Hoe integraal je de N35 ook aanpakt, bij kruispunt Bos zijn gewoon weinig alternatieven uitvoerbaar. Het was al eerder geïdentificeerd als een no-regretmaatregel. Om de hoge kosten kun je bijna niet heen als je de N35 ooit nog 2x2 stroomweg wilt maken.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x2 autosnelweg
Een toekomstbestendige oplossing was binnen budget haalbaar geweest als het rijk de N35 tientallen jaren eerder de noodzakelijke upgrade had gegeven. Het lijkt me reëel dat het rijk bijpast om dit alsnog recht te zetten. Op de schaal van het totale wegenfonds en van recente grote infraprojecten in het westen van het land zijn de meerkosten nog altijd kruimels.
-
- 2x2 autosnelweg

-
- Secretaris
Ik meen dat er iets van 245 miljoen euro is losgepeuterd en in het MIRT is opgenomen voor de aanpak van Wijthmen - Nijverdal. Dat is echter nog maar 1 of 2 MIRT'en geleden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
- Moderator
Op dit moment vind het jaarlijkse bestuurlijk overleg MIRT (BO-MIRT) met de regio's weer plaats. Zal binnenkort wel bekend worden wat daar uit komt.
-
- Moderator
Ik reed vanavond van Nijverdal naar Zwolle. In de zeikende regen. Maar wat op viel is de enorme hoeveelheid borden die waarschuwen voor spoorvorming en gladheid bij nat wegdek. Het water bleef inderdaad best wel in de rijsporen staan, kennelijk voldoet het allemaal niet meer qua frictie.
-
- Moderator
https://www.destentor.nl/dalfsen/ondern ... ~a17797e1/
Ondernemers uit Lemelerveld willen een aansluiting op de N35 aan de oostkant van Heino. Het zou de reistijd met 10 minuten verkorten.
De Lemelerveldseweg kruist de N35 nu ongelijkvloers, maar zonder aansluiting.
Ik denk ook niet dat deze er gaat komen omdat de verbinding vanaf daar naar Lemelerveld allemaal erftoegangswegen zijn. Dat is niet ontworpen op enige hoeveelheden vrachtverkeer en in Lemelerveld zit één van de grootste transportbedrijven van de regio (Tielbeke).

Ondernemers uit Lemelerveld willen een aansluiting op de N35 aan de oostkant van Heino. Het zou de reistijd met 10 minuten verkorten.
De Lemelerveldseweg kruist de N35 nu ongelijkvloers, maar zonder aansluiting.
Ik denk ook niet dat deze er gaat komen omdat de verbinding vanaf daar naar Lemelerveld allemaal erftoegangswegen zijn. Dat is niet ontworpen op enige hoeveelheden vrachtverkeer en in Lemelerveld zit één van de grootste transportbedrijven van de regio (Tielbeke).

-
- 2x2 autosnelweg
Die reistijdwinst gaat al een stuk naar beneden als de VRI-kruisingen tussen de N384 en N35 ongelijkvloers worden gemaakt.
Ik kan me voorstellen dat ze ongeduldig worden daar in Lemelerveld maar het gaat niet harder om allerlei nieuwe plannen te bedenken. De regio is gebaat bij de N35 als ongelijkvloerse stroomweg, liefst volledig 2x2. Beter richten de transporteurs en andere grote werkgevers daar al hun pijlen op samen met de betrokken overheden.
Ik kan me voorstellen dat ze ongeduldig worden daar in Lemelerveld maar het gaat niet harder om allerlei nieuwe plannen te bedenken. De regio is gebaat bij de N35 als ongelijkvloerse stroomweg, liefst volledig 2x2. Beter richten de transporteurs en andere grote werkgevers daar al hun pijlen op samen met de betrokken overheden.
-
- 4x3 autosnelweg
Ik vermoed dat je bedoelt: de reistijdreistijdwinst gaat al een stuk naar beneden

-
- 2x2 autosnelweg

-
- 2x5 autosnelweg
Dat lijkt mij behoorlijk overdreven. Als ik in Google Maps een route plan van Lemelerveld via Heino naar Zwolle kom ik uit op 17 minuten, waarbij het gedeelte door Heino 3 minuten kost. Nu zijn dit reistijden voor een auto, dus voor een vrachtwagen zal daar wat tijd bij komen, maar het stuk door Heino gaat niet ineens van 3 naar 10 minuten.
-
- Moderator
Ik neem aan dat ze rekenen ten opzichte van de N348-N35 via Raalte.
-
- 2x5 autosnelweg
Die route is 21 minuten. Dat is nog steeds geen 10 minuten besparing op de reistijd.
Maar zoals je zelf ook al aangaf, gaat dit plan waarschijnlijk niet uitgevoerd worden. Daarvoor zijn teveel aanpassingen nodig, voor een te beperkte tijdswinst.
Maar zoals je zelf ook al aangaf, gaat dit plan waarschijnlijk niet uitgevoerd worden. Daarvoor zijn teveel aanpassingen nodig, voor een te beperkte tijdswinst.
-
- Wegnummerfotograaf
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- stadsweg
En wederom een bommetje onder de plannen van de aanpak N35 Wijthmen - Nijverdal:
https://www.destentor.nl/raalte/ongeloo ... ~a3a293e3/
Tot zover een geloofwaardige overheid die gemaakte afspraken niet nakomt... oh, wacht...
https://www.destentor.nl/raalte/ongeloo ... ~a3a293e3/
Het volledige artikel staat achter de paywall.Ongeloof groot in regio, minister zet streep door aanpak N35: ‘Dit is niet uit te leggen aan inwoners’
Het miljoenenproject om de N35 tussen Wijthmen en Nijverdal te verbeteren, gaat voorlopig niet door. Minister Mark Harbers (VVD) zet een tijdelijke streep door het project waar 200 miljoen euro voor was vrijgemaakt door het Rijk en de provincie Overijssel. De provincie Overijssel en gemeente Raalte reageren woest op het slechte nieuws vanuit Den Haag. ,,Dit is niet uit te leggen aan onze inwoners.’’
Als gevolg van de stikstofcrisis, personeelstekorten en stijgende prijzen wil minister Mark Harbers (VVD) geld dat gereserveerd was voor projecten als de N35 voor andere doeleinden gebruiken. Zo wil hij investeren in het op peil houden van de bestaande verbindingen. Daarom wordt er geschoven met de potjes geld van het Rijk in bepaalde landelijke projecten.
Tot zover een geloofwaardige overheid die gemaakte afspraken niet nakomt... oh, wacht...
-
- expressweg
Hier heb je inderdaad een punt. Echter het is ook zo dat het budget voor instandhouding, onderhoud niet voldoende is, de stikstofdepositie problematiek nog aanwezig is en de bouwkosten zoveel gestegen zijn, dat de budgetten voor bijna alle projecten niet meer voldoende zijn.
Dan kun je 2 dingen doen. Budget verhogen en \ of keuzes maken door projecten uitstellen enz.
Budget verhogen lijkt mij niet goed mogelijk, omdat Nederland op dit moment al een stevig structureel begrotingstekort heeft.
Dan kun je 2 dingen doen. Budget verhogen en \ of keuzes maken door projecten uitstellen enz.
Budget verhogen lijkt mij niet goed mogelijk, omdat Nederland op dit moment al een stevig structureel begrotingstekort heeft.
-
- 2x2 autosnelweg
Dit kabinet trekt miljarden uit voor nieuwe wegenbouwprojecten rond Amsterdam, maar de leefbaarheid en bereikbaarheid in Overijssel kan na tientallen jaren praten en wachten nog altijd niet worden verbeterd omdat het geld daarvoor harder nodig is voor achterstallig onderhoud elders
Kamer op de bres voor rondweg Mariënheem, minister biedt weinig hoop

Kamer op de bres voor rondweg Mariënheem, minister biedt weinig hoop
-
- Moderator
En het maar gek vinden dat kloof tussen Randstad en regio groeit en het vertrouwen in (landelijke) politiek krimpt 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg
Ik zag vandaag een reportage over Mariënheem op TV. Belangrijkste knelpunt is blijkbaar dat de basisschool aan de 'verkeerde' kant van de N35 staat. Dan verplaats je die toch naar de 'goede' kant van de N35? Ik denk dat dat op korte termijn meer kans heeft, dan eindeloos wachten op een rondweg.
-
- autoweg
-
- 2x2 autosnelweg
Dat kun je doen, maar dan maak je het voor het rijk alleen maar makkelijker om de verbreding nog verder op de lange baan te schuiven. In de tussentijd blijft het een gespleten dorp waar dagelijks duizenden auto's door de voortuin van bewoners rijden.boe! schreef: ↑wo 05 jul 2023, 20:31 Ik zag vandaag een reportage over Mariënheem op TV. Belangrijkste knelpunt is blijkbaar dat de basisschool aan de 'verkeerde' kant van de N35 staat. Dan verplaats je die toch naar de 'goede' kant van de N35? Ik denk dat dat op korte termijn meer kans heeft, dan eindeloos wachten op een rondweg.
In de media zag ik al voorbijkomen dat Mariënheem een rondweg wil die 2 miljard kost. Journalisten, ga je eens heel hard je werk doen en je verdiepen in het N35-dossier voor er dit soort onjuiste frames worden gecreëerd

-
- 2x3 autosnelweg
En dan ligt er ook nog een tunneltje voor voetgangers en fietsers onder de N35 door, dat wordt dan maar even onbenoemd gelaten.
Voorgaande wil niet zeggen dat die Rijksweg allang weg had gemoeten uit dat dorp.
-
- verkeersader
De situatie is zeker niet meer van deze tijd, ik was enkele weken geleden nog even in de Ardeche, en daar gaan alle N wegen ook door de krapste dorpjes als je vanaf de A7 naar Aubenas wilt.
Grote vrachtwagens die elkaar nauwelijks kunnen passeren, en continu stilstaand verkeer in de 30 km zones.
Ook daar zie je dat de overheid vaak de mensen 'in de provincie' vergeet.
Grote vrachtwagens die elkaar nauwelijks kunnen passeren, en continu stilstaand verkeer in de 30 km zones.
Ook daar zie je dat de overheid vaak de mensen 'in de provincie' vergeet.
-
- 2x3 autosnelweg
Wel een fluttunneltje voor fietsers. Je moet er afstappen en de trap af en weer op met de fiets in zo'n gootje.
De A35 Almelo - Zwolle had er 30 jaar geleden al moeten liggen.
Een A zal het dan wel mooit meer gaan worden maar een 2x2 N-weg aan de andere zijde van het spoor houden en dan een spoortunnel tussen de beeldentuin en die hippische vereniging moet wel mogelijk zijn.
-
- autoweg
+ het buurthuis, hoorde ik vanavond in een radioreportage van Dijkstra en Evenblij ter plekke.

Vanaf Raalte gezien wonen de mensen links en zijn de voorzieningen op rechts, aldus een fervent actievoerder.
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/dij ... rlijke-n35
Minuut 1:10
Dat tunneltje is er nog eentje uit het trappentijdperk met een fietsbandgoot. Heb je dus weinig aan met een meerwieler, rollator, kinderfiets. Aldus een jonge vrouw met drie kleine kinderen.
-
- Voorzitter
Dat tunneltje heeft alleen een trap. Er is wel een fietsgoot om de fiets aan de hand door de tunnel mee te nemen, maar erg comfortabel is dat uiteraard niet, en voor ouderen of fietsers met een zware bepakking is dat simpelweg een probleem.
Edit: zie nu pas de post van Durashift hierboven. Maar aan dat tunneltje heb je in de praktijk niet veel en ik denk dat bijna iedere fietser gelijkvloers de N35 kruist.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik denk dat een nieuwe fietstunnel een grotere kans op van slagen heeft dan een rondweg.
-
- dorpsstraat