[N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

hurricane
verkeersader

Re: [N035] Zwolle - Raalte - Nijverdal - Wierden

Bericht door hurricane » wo 20 sep 2023, 22:53

Het Rijk heeft gewoon s....t aan de regio :booooos: :booooos:
We hebben het eerder gezien bij de N50.

Wat budget technisch relatief kruimelwerk is op de Rijksbegroting, maar van groot belang voor de regio doodleuk schrappen is echt schandalig.

CasablancaMarocco
verkeersader

Bericht door CasablancaMarocco » wo 20 sep 2023, 23:25

Behoorlijk schandalig na zoveel jaar van voorbereiding, debatten en toezeggingen..

Overijssel valt vrijwel altijd buiten de boot, denk aan de N340 die er nu ook niet echt ideaal bij ligt..

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje » wo 20 sep 2023, 23:28

Snoep nog wat af van wat er op papier is overgebleven van de reservering voor de verlenging van de N/Z-lijn (waarvan je die toch niet kunt aanleggen) en je kunt een reëel project als de N35 sparen in deze kille bezuinigingsronde.

Deze regering dekt structurele gaten die in de begroting zijn ontstaan door te bezuinigen op incidentele investeringen. Dat is sowieso kortzichtig bestuur.

Intussen wil de VVD wel 2 miljard uittrekken voor het verlengen van de korting op brandstofaccijns. 60% van dit bedrag komt terecht bij de 30% rijkste Nederlanders. Voor de laagste inkomens levert het slechts 8 euro per maand op. Maar oh wat kunnen we hier lekker mee scoren. Zeker zolang het ten koste is van wegen waarvan de meeste Nederlanders niet eens weten dat ze bestaan :nothanks:

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » do 21 sep 2023, 8:31

Nou, de verkiezingen afwachten dus. :ongeduldig:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 21 sep 2023, 10:59

CasablancaMarocco schreef: wo 20 sep 2023, 23:25 Behoorlijk schandalig na zoveel jaar van voorbereiding, debatten en toezeggingen..
Mariënheem wordt door Den Haag voorgelogen, bedrogen en besodemieterd.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » do 21 sep 2023, 11:49

^^ Dan is het tijd dat Mariënheem de tranen in de ogen droogt en zegt “ik stem niet meer voor jou”.
Schelpenpaadje schreef: wo 20 sep 2023, 23:28 Intussen wil de VVD wel 2 miljard uittrekken voor het verlengen van de korting op brandstofaccijns. 60% van dit bedrag komt terecht bij de 30% rijkste Nederlanders. Voor de laagste inkomens levert het slechts 8 euro per maand op. Maar oh wat kunnen we hier lekker mee scoren. Zeker zolang het ten koste is van wegen waarvan de meeste Nederlanders niet eens weten dat ze bestaan :nothanks:
En hoeveel belastinginkomsten dragen die 30% rijkste Nederlanders bij? Of is het nooit genoeg in een land dat ook zonder “korting” veruit de hoogste benzineaccijns van Europese heeft?

Er is meer dan geld genoeg voor een A35, zelfs met wat loopings en kurkentrekkers voor wat speciale effecten als het nodig is. Alleen is er momenteel een vrij brede politieke voorkeur dat de lokale bevolking wel mag stikken in hun problemen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 21 sep 2023, 12:29

Schelpenpaadje schreef: wo 20 sep 2023, 23:28Intussen wil de VVD wel 2 miljard uittrekken voor het verlengen van de korting op brandstofaccijns. 60% van dit bedrag komt terecht bij de 30% rijkste Nederlanders. Voor de laagste inkomens levert het slechts 8 euro per maand op. Maar oh wat kunnen we hier lekker mee scoren.
Hou nou toch op. Als de korting wordt verlengd hebben alleen de rijksten er voordeel van en als de korting er wel af gaat, raakt het zeker voornamelijk de armsten want die kunnen dat niet betalen? :roll:

Jij kunt zo de politiek in.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 21 sep 2023, 12:41

Attietattie schreef: do 21 sep 2023, 12:29 Als de korting wordt verlengd
Is het dan nog wel een korting? :duck:
:offtopic:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 21 sep 2023, 13:21

Schelpenpaadje schreef: wo 20 sep 2023, 23:28 Intussen wil de VVD wel 2 miljard uittrekken voor het verlengen van de korting op brandstofaccijns. 60% van dit bedrag komt terecht bij de 30% rijkste Nederlanders. Voor de laagste inkomens levert het slechts 8 euro per maand op. Maar oh wat kunnen we hier lekker mee scoren. Zeker zolang het ten koste is van wegen waarvan de meeste Nederlanders niet eens weten dat ze bestaan :nothanks:
En hoeveel belastinginkomsten dragen die 30% rijkste Nederlanders bij? Of is het nooit genoeg in een land dat ook zonder “korting” veruit de hoogste benzineaccijns van Europese heeft?[/quote]
Wil je dit in absolute bedragen weten of relatief aan hun inkomen?

Hoe dan ook is deze korting een dure maatregel waarvan de mensen die de hoge prijzen het hardst merken in hun portemonnee het minste profiteren
Afbeelding
Er is meer dan geld genoeg voor een A35, zelfs met wat loopings en kurkentrekkers voor wat speciale effecten als het nodig is. Alleen is er momenteel een vrij brede politieke voorkeur dat de lokale bevolking wel mag stikken in hun problemen.
Hier zijn we het in elk geval over eens :top:
Attietattie schreef: do 21 sep 2023, 12:29 Hou nou toch op. Als de korting wordt verlengd hebben alleen de rijksten er voordeel van en als de korting er wel af gaat, raakt het zeker voornamelijk de armsten want die kunnen dat niet betalen? :roll:

Jij kunt zo de politiek in.
Zoals je me nu woorden in de mond legt verwacht ik je in die politieke arena zeker tegen te komen ;)

Ik heb nergens gezegd wie het afschaffen van de korting het hardst raakt.
Het verlagen van accijns is ontzettend duur en was niet voor niets een tijdelijke maatregel.
Dit soort maatregelen kun je niet structureel nemen zonder te moeten snijden in kerntaken van de overheid (zoals zorgen voor goede zorg en deugdelijke infrastructuur).
Waarom compenseren we alleen hoge brandstofprijzen? Boodschappen zijn ook 1,5 keer zo duur geworden en daar betaalt iedereen nog steeds evenveel belasting over. Om nog maar te zwijgen van de hoge huren en huizenprijzen.

De lasten van levensonderhoud en maatschappelijke voorzieningen zullen ergens gedragen moeten worden. Van alles dat je kunt doen om mensen (arm of rijk) tegemoet te komen is het verlengen van deze accijnskorting een duur cadeau dat met name terecht komt bij de mensen die dit het minst hard nodig hebben. Daarbij staat het haaks op staand beleid om mensen meer gebruik te laten maken van OV en elektrische auto's, waarvoor in de begroting en door veel partijen voorgestelde aanpassingen niks wordt gedaan.

Nogmaals, het is een tijdelijke maatregel. Zonder amendementen op de begroting wordt de accijns niet hoger, maar keren we terug naar normaal. Dát niet willen heeft wel een erg hoge prijs, waar je veel andere dingen van kunt, of het nu is om mensen tegemoet te komen, of om nuttige projecten (zoals de N35) in stand te laten.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 21 sep 2023, 13:55

Schelpenpaadje schreef: do 21 sep 2023, 13:21Zoals je me nu woorden in de mond legt verwacht ik je in die politieke arena zeker tegen te komen ;)
:lol: :top:
Schelpenpaadje schreef: do 21 sep 2023, 13:21Ik heb nergens gezegd wie het afschaffen van de korting het hardst raakt.
Ik heb nergens gezegd dat jij dat zei, ik stelde de vraag.

Ik ben het inhoudelijk niet met je oneens, alleen word ik een beetje moe van mensen die alleen maar kunnen klagen. Nou doet het kabinet (in mijn ogen) iets goeds. Immers, als ze dit niet zouden doen, zouden de gevolgen veel groter zijn dan nu, ook voor 'de armen'. Maar nou is het tóch weer niet goed!

Thierry Bidet heeft het tot een kunst verheven: alles wat anderen zeggen, vindt hij niet. Ik verwacht dat hij morgen gaat zeggen dat sneeuw eigenlijk paars is en niet wit (of geel). Maar vele anderen zijn (gelukkig op een iets realistischer niveau) niet veel beter. Als je slogan is 'Stem tegen!', dan weet ik meteen wat voor vlees ik in de kuip heb en ga ik verder niet eens naar het verkiezingsprogramma kijken.

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » do 21 sep 2023, 14:42

Natuurlijk zie ik dit project ook liever doorgaan. Echter we hebben te maken om een investeringsachterstand mbt vervanging / grootschalige renovatie van een deel van de infrastructuur. Verder is maar de vraag wanneer dit project opgestart ivm stikstofdepositie problematiek die door politieke onwil niet aangepakt wordt. Gelukkig blijft er 15 miljoen over en dit geld kan gebruikt worden om het onderhoud van dit wegvak op orde te hebben en voor kleinere maatregelen om de oversteekbaarheid in Marienheem te verbeteren.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 21 sep 2023, 14:50

Attietattie schreef: do 21 sep 2023, 13:55
Schelpenpaadje schreef: do 21 sep 2023, 13:21Zoals je me nu woorden in de mond legt verwacht ik je in die politieke arena zeker tegen te komen ;)
:lol: :top:
Schelpenpaadje schreef: do 21 sep 2023, 13:21Ik heb nergens gezegd wie het afschaffen van de korting het hardst raakt.
Ik heb nergens gezegd dat jij dat zei, ik stelde de vraag.

Ik ben het inhoudelijk niet met je oneens, alleen word ik een beetje moe van mensen die alleen maar kunnen klagen. Nou doet het kabinet (in mijn ogen) iets goeds. Immers, als ze dit niet zouden doen, zouden de gevolgen veel groter zijn dan nu, ook voor 'de armen'. Maar nou is het tóch weer niet goed!

Thierry Bidet heeft het tot een kunst verheven: alles wat anderen zeggen, vindt hij niet. Ik verwacht dat hij morgen gaat zeggen dat sneeuw eigenlijk paars is en niet wit (of geel). Maar vele anderen zijn (gelukkig op een iets realistischer niveau) niet veel beter. Als je slogan is 'Stem tegen!', dan weet ik meteen wat voor vlees ik in de kuip heb en ga ik verder niet eens naar het verkiezingsprogramma kijken.
Ik zie een politiek klimaat waarbij dingen worden overgenomen om andere partijen wind uit de zeilen te laten.

Bijvoorbeeld vorig jaar binnen de coalitie met het prijsplafond voor energie. Dit is iets dat de coalitie en de betrokken departementen zelf hadden kunnen initiëren. Maar het idee werd daar in de kiem gesmoord en vervolgens toch weer afgestoft toen o.a. PvdA en GroenLinks er op aandrongen en ook aantoonden dat het haalbaar is.

Of een kabinet dat pas aftreedt om een toeslagenschandaal nadat elke mogelijkheid om die ijsberg te omzeilen totaal is genegeerd (en dan ook nog vlak voor de vorige verkiezingen zodat het de facto niets veranderde).

Nu Rutte IV is gevallen kunnen de partijen die in de coalitie zaten vrijuit meewaaien met de winden die hen electoraal goed uitkomen.
Het voorstel om de accijnskorting te verlengen lijkt voor de VVD vooral een manier om te voorkomen dat de concurrentie op rechts hen er op gaat aanvallen dat het demissionaire kabinet die korting laat aflopen.

Als ze dit niet zouden doen, zouden de gevolgen veel groter zijn dan nu, ook voor 'de armen'. Of ze doen met hetzelfde bedrag (of zelfs minder) ándere dingen waarmee juist die doelgroep óók (of zelfs beter) is geholpen.

In elk geval is dit een politiek klimaat waarbij de regio superbelangrijk is als je er in verkiezingstijd mee kunt scoren of straks in debatten als bliksemafleider kunt gebruiken (zoals het in stand houden van het budget voor de Lelylijn of een nieuwe stimuleringsregeling voor jonge boeren), maar minder belangrijk als het om minder sexy dossiers gaat zoals een wegverbinding die al 40 jaar ligt te wachten op fatsoenlijke opwaardering.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » do 21 sep 2023, 15:09

Schelpenpaadje schreef:Het verlagen van accijns is ontzettend duur en was niet voor niets een tijdelijke maatregel.
Dit soort maatregelen kun je niet structureel nemen zonder te moeten snijden in kerntaken van de overheid (zoals zorgen voor goede zorg en deugdelijke infrastructuur).
De tijd ontbreekt me nu om overal uitgebreid op in te gaan, maar hier wil ik wel even op reageren. Het is naar mijn mening namelijk een verkeerde voorstelling van zaken. Nederland heeft nu al ruim de hoogste benzineaccijns in de hele EU. Dat betekent dus dat alle andere landen hun begroting blijkbaar wel rondkrijgen met een (meestal veel) lagere accijns. De vraag moet dan ook zijn waar het misgaat in Nederland, want op elk land in Noordwest-Europa is wel iets aan te merken, maar het is niet dat het derdewereldlanden zijn of dat wij een soort Monaco zijn met een veel hoger prijspeil dan de rest.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 21 sep 2023, 15:29

^^ Je kunt de noodzaak van het niveau van de ene belasting niet vergelijken met andere landen zonder naar het totale systeem te kijken. Er is inderdaad wel meer aan te merken op het Nederlandse belastingsysteem. En van andere landen valt vast het nodige te leren. Dat gaat denk ik iets te ver voor dit topic ;)

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » do 21 sep 2023, 18:33

Dat de N35 weer geslachtofferd wordt is natuurlijk een schande. Die route is onderdeel van het nationale wegennet en hoort anno 2023 gewoon niet meer door een bebouwde kom te lopen. En het hopelijk wordt die route zo snel mogelijk ook volledig 2x2.

Eigenlijk was het mooier geweest bij Zwolle om de N35 ook wat ruimer op de A28 aan te sluiten. Misschien wel beter dat de N35 ook buiten de kom van Zwolle zou lopen. Wellicht bundelen met de N340. De afstand op de A28 tussen de huidige aansluiting N35 en de N340 is niet heel lang dus dat zou moeten kunnen. De N35 zou dan vanaf de Koelmansstraat moeten afbuigen richting de N340 om dan een meter of vierhonderd onder de aansluiting met de Nieuwleusenerdijk daar op aan te sluiten.
En ik zeg expres "was mooier geweest" in de eerste zin omdat nu de verdubbeling richting de ring Zwolle er al ligt en dat dan zonde van het geld zou zijn om die route van de N35 weer aan te passen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 21 sep 2023, 18:37

Ik vind eigenlijk dat vanuit verkeersoogpunt, die bebouwde kom van Mariënheem nog wel één van de minste problemen is. Je moet eventjes terug naar 50, maar geen rotondes of verkeerslichten.

Het voorgenomen plan voor de N35 was overigens een kolossale geldverspilling: voor een paar honderd miljoen een 2x1 autoweg aanleggen. Waar je in de praktijk altijd 80 zult rijden gezien de hoeveelheid vrachtverkeer. Dat levert nauwelijks enige winst op. Volgens mij kan je dan nog beter in etappes een 2x2 autoweg aanleggen.

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » do 21 sep 2023, 18:46

Chris schreef: do 21 sep 2023, 18:37 Het voorgenomen plan voor de N35 was overigens een kolossale geldverspilling: voor een paar honderd miljoen een 2x1 autoweg aanleggen.
Dat is inderdaad alleen leuk voor de zondagsrijders in de letterlijke zin. 😉
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » do 21 sep 2023, 18:53

Schelpenpaadje schreef: do 21 sep 2023, 15:29 ^^ Je kunt de noodzaak van het niveau van de ene belasting niet vergelijken met andere landen zonder naar het totale systeem te kijken. Er is inderdaad wel meer aan te merken op het Nederlandse belastingsysteem.
Dat klopt. Maar men vergeet wel iedere keer het weglekeffect. Ik weet niet hoeveel de accijns in D en B omhoog gaan per 1 Jan, maar vast geen 21 ct. Dan lekt 5-10% extra weg door grenstankers. De 17-20 ct van nu met D maakt het nu break even vanuit Gieten bij een bijna lege tank, maar bij 30-35 ct rij ik alleen om te tanken al naar de grens.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 21 sep 2023, 19:41

Goed voorbeeld, doet goed volgen, heb ik me laten vertellen. Ik hoop dat ze hier niet meelezen, maar als ik bewoner zou zijn, zou ik me kunnen voorstellen dat het wel kriebelt om die weg gewoon iedere ochtendspits even een uurtje te blokkeren. :shutup:

CasablancaMarocco
verkeersader

Bericht door CasablancaMarocco » do 21 sep 2023, 21:00

Rogier schreef: do 21 sep 2023, 14:42 Natuurlijk zie ik dit project ook liever doorgaan. Echter we hebben te maken om een investeringsachterstand mbt vervanging / grootschalige renovatie van een deel van de infrastructuur. Verder is maar de vraag wanneer dit project opgestart ivm stikstofdepositie problematiek die door politieke onwil niet aangepakt wordt. Gelukkig blijft er 15 miljoen over en dit geld kan gebruikt worden om het onderhoud van dit wegvak op orde te hebben en voor kleinere maatregelen om de oversteekbaarheid in Marienheem te verbeteren.
Hopelijk ook extra opstelstroken bij Raalte bij de verkeerslichten.. Dat had al 10 jaar geleden gemoeten..

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 22 sep 2023, 9:17

AD Factcheck: Is de N35 de enige rijksweg in Nederland die nog dwars door een dorp loopt?
Gek genoeg wordt de N44 niet genoemd en dat is toch ook nog steeds een rijksweg? Ook de N59 door Zierikzee wordt niet genoemd. Misschien moeten wij even een goede factcheck doen en dat opsturen :write:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 22 sep 2023, 10:29

^^ Tja, in Groningen loopt de N7 door de bebouwde kom en er zijn op de N9 ook nog wat dorpen waar de weg technisch gezien door de bebouwde kom loopt, maar net als met Zierikzee of Wassenaar is dat niet echt dwars door het dorp/de stad. Dat ligt in Mariënheem toch iets anders, ook al lijkt het op de kaart dat de N35 slechts de zuidkant van Mariënheem schampt.

Historisch gezien is Mariënheem gegroeid rond het kruispunt tussen de Nijverdalseweg (N35) en de Hellendoornseweg, dus de N35 gaat wat dat betreft wel door de historische kern van het dorp. Het dorp is later meer naar het noorden uitgebreid, maar vrijwel alle dorpsvoorzieningen liggen in de nabijheid van de N35. De sporthal en een restaurant liggen net ten noorden van de N35, maar het gemeenschapscentrum, de bushalte van de buurtbus, de basisschool, en de kerk liggen aan de zuidkant van de weg. Dat zorgt er voor dat er toch aardig wat dorpsbewoners geregeld de weg moeten oversteken. Voor een klein dorp als Mariënheem zijn dat vrij essentiële voorzieningen. Wat ook meespeelt is dat de wie naar Raalte wil fietsen, de dichtstbijzijnde grotere plaats, ook de N35 moet oversteken aangezien de fietsroute aan de zuidkant van de N35 ligt. Het tunneltje onder de N35 heeft trappen, weliswaar met fietsgoten. Het tunneltje dateert uit de jaren '80 of eerder, maar voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd en is voor mensen die slecht ter been zijn en fietsers niet optimaal toegankelijk. Dit alles maakt dat de N35 toch echt effectief een doorsnijding van het dorp is, waar dat in de andere genoemde plaatsen waar een rijksweg door de bebouwde kom loopt veel minder het geval is.

We kunnen factchecken wat we willen, en er zullen wel meer voorbeelden zijn waar een rijksweg door de bebouwde kom gaat, maar een voorbeeld zoals Mariënheem waarbij de weg door het dorp snijdt, waarbij voor relatief veel voorzieningen die weg gekruist moet worden, en het Rijk ervoor verantwoordelijk is, dat kan ik mij zo gauw niet voor de geest halen.
Chris schreef: do 21 sep 2023, 18:37 Ik vind eigenlijk dat vanuit verkeersoogpunt, die bebouwde kom van Mariënheem nog wel één van de minste problemen is. Je moet eventjes terug naar 50, maar geen rotondes of verkeerslichten.
Als weggebruiker van Zwolle naar Twente valt het wel mee, en is het minder vervelend dan de verkeerslichten bij Raalte. Maar voor de inwoners van Mariënheem is het natuurlijk wel een probleem.
Het voorgenomen plan voor de N35 was overigens een kolossale geldverspilling: voor een paar honderd miljoen een 2x1 autoweg aanleggen. Waar je in de praktijk altijd 80 zult rijden gezien de hoeveelheid vrachtverkeer. Dat levert nauwelijks enige winst op. Volgens mij kan je dan nog beter in etappes een 2x2 autoweg aanleggen.
Eens, zoals het deel tussen Zwolle en Hoonhorst is aangelegd, mag wat mij betreft de hele N35 worden. Als dat stapje bij beetje gaat, prima. Maar er moet wel een keer wat gebeuren en het Rijk moet als wegbeheerder een keer verantwoordelijkheid nemen.
Jackbauer1350 schreef: do 21 sep 2023, 18:33Eigenlijk was het mooier geweest bij Zwolle om de N35 ook wat ruimer op de A28 aan te sluiten. Misschien wel beter dat de N35 ook buiten de kom van Zwolle zou lopen. Wellicht bundelen met de N340. De afstand op de A28 tussen de huidige aansluiting N35 en de N340 is niet heel lang dus dat zou moeten kunnen. De N35 zou dan vanaf de Koelmansstraat moeten afbuigen richting de N340 om dan een meter of vierhonderd onder de aansluiting met de Nieuwleusenerdijk daar op aan te sluiten.
En ik zeg expres "was mooier geweest" in de eerste zin omdat nu de verdubbeling richting de ring Zwolle er al ligt en dat dan zonde van het geld zou zijn om die route van de N35 weer aan te passen.
Ik vind dat eigenlijk nog wel het minste probleem, heel veel verkeer op de N35 bij Zwolle zal een herkomst of bestemming in of om Zwolle hebben. De ring van Zwolle heeft daar voldoende capaciteit voor. Er zijn maar een paar langere routes denkbaar waar de N35 een doorgaande rol in speelt, zoals Leeuwarden-Hengelo (dat momenteel eigenlijk net zo snel is via A32-A28-N48-N36-A35 over Hoogeveen) of Emmeloord/Kampen-Almelo. Uiteraard zal bij een uitbouw van de N35 die route competitiever worden, maar de ring van Zwolle kan dat beetje extra doorgaand verkeer wel aan, het is niet heel veel. Een doorsnijding van het Vechtdal met een nieuwe brug zal ook veel ophef veroorzaken.

Steyn_E
autoweg

Bericht door Steyn_E » vr 22 sep 2023, 11:33

De N65 door Vught lijkt me ook nog een inkoppertje, 2x2 en dwars door de bebouwde kom.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » vr 22 sep 2023, 12:09

De N200 door Halfweg is ook wel een goed voorbeeld.

Steyn_E
autoweg

Bericht door Steyn_E » vr 22 sep 2023, 12:52

^^
Is het stuk door Halfweg nog van het Rijk? Ik dacht dat die alleen het autosnelwegdeel nog beheren.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 22 sep 2023, 13:45

Coen Tunnel schreef: vr 22 sep 2023, 10:29 een voorbeeld zoals Mariënheem waarbij de weg door het dorp snijdt, waarbij voor relatief veel voorzieningen die weg gekruist moet worden, en het Rijk ervoor verantwoordelijk is, dat kan ik mij zo gauw niet voor de geest halen.
Ik heb me net nog even zitten ergeren aan de verkeerschaos bij de kruispunten van de N14 in Voorburg. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » vr 22 sep 2023, 15:03

Steyn_E schreef: vr 22 sep 2023, 12:52 ^^
Is het stuk door Halfweg nog van het Rijk? Ik dacht dat die alleen het autosnelwegdeel nog beheren.
Volgens Rijkswaterstaat zelf is de N200/A200 tussen de A10 en Haarlem in beheer bij RWS.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » do 19 okt 2023, 19:40

Een paar weken geleden, op dezelfde dag als de fotoreeks van de A1 bij de werkzaamheden Voorst/Twello, wat plaatjes geschoten van de N35 tussen Nijverdal en Wierden:

Het gedeelte van Wierden tot de kruising met de N347 richting Rijssen:
SPOILER: TOON

Afbeelding
N35 - t.h.v. aansluiting Wierden by DutchRoadMovies, on Flickr
We beginnen richting Almelo voor de overgang N35/A35 in beide richtingen. Bij de aansluiting Wierden splitsen de rijrichtingen naar gescheiden rijbanen.

Afbeelding
N35 - overgang naar A35 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - aansluiting Wierden richting Almelo by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - overgang naar A35 by DutchRoadMovies, on Flickr
De aansluiting met de N36 waar de A35 begint. Apart om te zien dit begin van het tweestrooks wegvak.

Afbeelding
A35 - aansluiting N36 3 by DutchRoadMovies, on Flickr
Zicht richting Almelo, de A35 met een betonnen barrier als rijbaanscheiding.

Afbeelding
A35 - aansluiting N36 5 by DutchRoadMovies, on Flickr
Zicht vanaf de toerit richting Wierden/Nijverdal.

Afbeelding
A35 - aansluiting Wierden 1 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
A/N35 - aansluiting Wierden 2 by DutchRoadMovies, on Flickr
Afstreping van rijstrook 1 voor de overgang naar de N35.

Afbeelding
N35 - aansluiting Wierden 3 by DutchRoadMovies, on Flickr
Met ruimte op het kunstwerk om in de toekomst alsnog de N35 2x2 te maken.
Geen foto's van maar viaduct Stegeboer over de Stegeboersweg heeft ook overruimte. Het viaduct over de spoorlijn vlak erna gek genoeg niet.

Afbeelding
N35 - aansluiting Wierden 4 by DutchRoadMovies, on Flickr
En in de verte de overgang naar helaas nog steeds 1x2.

Afbeelding
N35 - Wierden-Nijverdal 1 by DutchRoadMovies, on Flickr
Afbeelding
N35 - Wierden-Nijverdal 2 by DutchRoadMovies, on Flickr
De eerste kruising waar de old school lichtmasten nog steeds standhouden.

Afbeelding
N35 - Wierden-Nijverdal 4 by DutchRoadMovies, on Flickr
Een gedeelte met parallelweg vlak langs de N35, afgescheiden door een geleiderail met antiverblindingslamellen.
In de verte de VRI, die is van een oversteek, daar zijn er nog een paar van op de N35.

Afbeelding
N35 - kruising N347 richting Rijssen by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - kruising N347 richting Rijssen by DutchRoadMovies, on Flickr
Het gedeelte langs Nijverdal:

Afbeelding
N35 - Zuidelijk van Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr
Het gedeelte met 2x1 langs Nijverdal. De ruimte is er om het 2x2 te maken.

Afbeelding
N35 - Nijverdal t.h.v kruising N347 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Nijverdal richting Salland-Twentetunnel by DutchRoadMovies, on Flickr
Ook op de kunstwerken is de ruimte voor een tweede rijstrook te zien.

Afbeelding
N35 - Objectbord Kollen- en Tolhuisbrug by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Nijverdal t.h.v. Salland-Twentetunnel by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Objectbord Salland-Twentetunnel by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - zuidzijde Salland-Twentetunnel by DutchRoadMovies, on Flickr
Ook ruimte voor tweede rijstrook in de tunnelbak en de tunnel zelf.

Afbeelding
N35- noordzijde Salland-Twentetunnel by DutchRoadMovies, on Flickr
Aan de andere kant van de tunnel. In de tunnel zelf lukte het vanwege te weinig licht voor de camera niet om de foto's scherp te krijgen.

Afbeelding
N35 - ten noorden van Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr
Afbeelding
N35 - Ecoduct Twilhaar by DutchRoadMovies, on Flickr
Na de kruising met de oude N35.
De tunnelbak bovenaf gezien:

Beginnend naast het station en de tunnelbak

Afbeelding
N35 - G. van der Muelenweg by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35- stationsplein Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Station Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - tunnelbak en fietsviaduct by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Nijverdal, tunnelbak zuidzijde by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - fietsviaduct over tunnelbak by DutchRoadMovies, on Flickr

AfbeeldingN35 - fietsviaduct over tunnelbak by DutchRoadMovies, on Flickr
Ben benieuwd hoeveel fysiek contact er is tussen de paaltjes en de fietsers.

Vanaf de viaducten mooi uitzicht recht boven de tunnelbak.
Afbeelding
N35 - tunnelbak en Station Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr
Hier vanaf het fietsviaduct gezien kijkend op het station.

Afbeelding
N35 - Zuidzijde Salland-Twentetunnel by DutchRoadMovies, on Flickr
En naar de tunnelingang. Van bovenaf goed te zien dat de rijbanen breed genoeg zijn voor twee rijstroken.

Afbeelding
N35 - tunnelbak vanaf Station Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr
Hier kijkende vanaf de station zelf.

En ook even naar het perron gelopen:
Afbeelding
N35 - Perron Station Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr
Noodtrappen om op het fietsviaduct te komen.

Afbeelding
N35 - Perron Station Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - tunnelbak vanaf G. van der Muelenweg gezien by DutchRoadMovies, on Flickr
Terug op het viaduct G. van der Muelenweg die op de eerste foto in deze spoiler te zien is.

Afbeelding
N35 - tunnelbak vanaf G. van der Muelenweg gezien by DutchRoadMovies, on Flickr
Krijg haast het idee dat de wand van de bak wat aan het wijken is of er in ieder geval heel langzaam iets aan het verzakken is gezien de scheuren overdwars in de vluchtstrook en de ruimte tussen het wegdek en de wand.
De oude N35 door Nijverdal:

Afbeelding
N35 - Oude N35 centrum Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr
Door het centrum is de oude weg volledig verdwenen en omgebouwd tot 30-zone en deels autoluw.

Het deel aan de zuidzijde van het centrum:

Afbeelding
N35 - Oude N35 t.h.v kruising G. van der Muelenweg by DutchRoadMovies, on Flickr

Vanaf het centrum in zuidelijke richting is de weg nog redelijk in oude staat, al zijn de lichtmasten voorzien van LED:
Afbeelding
N35 - Oude N35 Nijverdal, zuidzijde centrum by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Oude N35 Nijverdal, zuidzijde centrum 2 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Oude N35 Nijverdal, zuidzijde centrum 3 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Oude N35 Nijverdal, zuidzijde centrum 4 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - Oude N35 Nijverdal by DutchRoadMovies, on Flickr

Het kortere gedeelte aan de noordzijde is wel wat aan gerommeld en heeft nieuwere lichtmasten:

Afbeelding
N35 - oude N35 door Nijverdal, ten noorden centrum by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - oude N35 door Nijverdal, ten noorden centrum 2 by DutchRoadMovies, on Flickr

Afbeelding
N35 - oude N35 door Nijverdal, ten noorden centrum 3 by DutchRoadMovies, on Flickr

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 19 okt 2023, 19:48

Er is ook asfaltwerk gepland in de tunnel in de nacht en ochtend van 9-10 november. Ze hebben er 17 uur voor ingepland dus het is wat meer werk dan even een deklaagje bakfrezen lijkt het.

https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... ember-2023

De tunnel is regelmatig 's nachts dicht voor klein onderhoud, maar dit is denk ik het eerste asfaltwerk sinds de opening in 2015.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje » vr 20 okt 2023, 9:57

Zeker met dit verloop van de geleiderails lijkt het wel of de overbreedte van het brugdek dubbelt als pechhavens.

Opvallend hoe grauw de verdiepte ligging er alweer uitziet voor een stukje infrastructuur dat er niet eens zo lang ligt.