OhJeroen schreef:Dat is toch ook nou juist het doel van zo'n test: er achter komen of mensen het snappen. Anders hadden ze 'em toch ook niet hoeven te maken.

Moderator: Moderatoren
OhJeroen schreef:Dat is toch ook nou juist het doel van zo'n test: er achter komen of mensen het snappen. Anders hadden ze 'em toch ook niet hoeven te maken.
Precies zo eentje bedoel ik !Wouter N14 schreef:Een goed voorbeeld van een keuze-DRIP (leuk woord) is de A59 richting het westen. Bij Hooipolder informeert een DRIP over de reistijd naar Antwerpen, voor zowel de route 27-58 als de route 59-16. Antwerpen staat hier niet op de vaste borden.
Niet iedere DRIP hoeft de weggebruiker twee alternatieven te geven. Informatie geven over wat je te wachten staat is prettig voor de weggebruiker.Hanno schreef:Overigens weet ik niet of de DRIP voor de Moerdijkbrug ook bij dit stel hoort. Ik hoop dat die ook een keer de route naar Antwerpen als keuze via de A16 of de A17 aan gaat geven. Vooralsnog worden er alleen meldingen gedaan over de A16 en heeft de DRIP mijns inziens weinig nut. Maar goed, dat geldt wat mij betreft voor meer DRIP's.
Toch vind ik een DRIP pas echt nuttig als er tussen twee of meer alternatieven gekozen kan worden. Reden daarvoor is dat een DRIP die alleen informatie over één traject geeft, sluipverkeer in de hand werkt. Vooral als de filelengte wordt aangegeven, krijgt het verkeer snel de neiging andere routes te kiezen. Bij reistijdindicatie geldt dit wat minder, omdat het referentiekader bij de weggebruiker op dat gebied (nog) niet groot is.Pino schreef:Niet iedere DRIP hoeft de weggebruiker twee alternatieven te geven. Informatie geven over wat je te wachten staat is prettig voor de weggebruiker.
Erg vaag zijn idd de aanduidingen Eindhoven en Antwerpen. Gelukkig wordt nog wel verwezen naar wegnummers en met pijltjes, waardoor je enigszins weet waar je heen moet. Vanaf de A16 gezien wordt Eindhoven bij Hooipolder wel de A27 op verwezen; verder kom je het ook niet meer tegen tot Sint Annabosch. Antwerpen komt bij Hooipolder niet voor op de borden maar pas bij Sint Annabosch (A27) en Zonzeel (A16). Anders is het bij Den Haag (knp. Ypenburg/Pr. Clausplein) waar je info krijgt over de filetoestand ‘richting Gouda’. De pijltjes zeggen niks en de vermelding Gouda nog minder: staat nergens op de borden daar.Pino schreef:Lekker vaag, trouwens, teksten als "richting Antwerpen" en "richting Eindhoven". Daar is enige specificatie over het eindpunt (naar ik aanneem Hazeldonk en Sint Annabosch) wel op zijn plaats.
Nieuwe DRIPs bij Frankfurt.marcel schreef:Ik juich dan ook toe dat in Duitsland steeds vaker reistijden genoemd worden.
Ik ook. Jekunt er ook veel meer mee. En binnenkort, zo heb ik begrepen, zal er ook met kleuren op de DRIP's gewerkt worden. Bijvoorbeeld om de file-intensiteit of een afgesloten wegvak aan te geven.jeroent schreef:Ja maar ze blijven daarna wel gewoon staan. Ik vind de Nederlandse DRIPs veel mooier.
Ja, en die hebben vaak zat onnodig m'n aandacht afgeleid in het begin: waarschuwingsbord, met daaronder de tekst "test". Iemand vond 't blijkbaar verstandig om te TESTEN met een WAARSCHUWINGsbord, en niemand heeft 'm tegengehouden... Ik had toen m'n rijbewijs nog niet zo lang, en dan is elk overbodig bord er 1 te veel. Een lichtgevend, waarschuwend, ver van het wegdek af hangend bord al helemaal.Mark schreef:Deze dingen (RouteOndersteunendSysteem) zijn geplaatst bij het EK in Rotterdam.
Waarschijnlijk verkeer dat de file op de A12 wilde ontlopen i.v.m. de aangekondigde werkzaamheden op de Koningskade. Helaas voor deze automobilisten: de A12 was filevrij.VID schreef:N11 Bodegraven - Leiden
tussen de weg naar Ring Alphen (West) en de aansluiting met de A4 (afr. Zoeterwoude Rijndijk)
8 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer