Klopt. Dergelijke paarse flitsertjes vooraan komt men al vaker tegen in Vlaanderen/België, ook op het OWN. Allemaal WIM's.
Op de N16, aan de Scheldebrug in Temse, richting Willebroek, staat er ook zo'n dergelijke installatie...
Moderator: Moderatoren
Op hetzelfde moment zijn ook op die borden reistijden zichtbaar geworden.Mikhail schreef:Goed nieuws nu ook de reistijden worden aangeduid op de RVMS panelen richting Antwerpen, ik hoop stiekem dat men deze dan ook zal afficheren op het traject van de E40 tussen Wetteren en Groot-Bijgaarden, het niveau van uitrusting is dezelfde.
1. Die borden dienen als ondersteuning en mogen geen reden zijn om niet meer op te letten.Alfa schreef:Op de E34-A11 staat al tijden zo een paneel. Nadeel is dat ter plaatse onbekenden niet weten of er nu file is of niet. Ik ben gewoon dat 12 min en 8 min naar respectievelijk Antwerpen-Noord en -Oost betekenen dat er geen file is. Dus kan je de filetijd makkelijk zelf berekenen. Maar dat moet je maar net weten. Ik had liever gehad als men gewoon de vertraagde tijd vermelde.
En is dit dan tot de volgende afrit tlkens vermeldt, of tot het knooppunt Groot-Bijgaarden?Tokke1976 schreef:Op hetzelfde moment zijn ook op die borden reistijden zichtbaar geworden.Mikhail schreef:Goed nieuws nu ook de reistijden worden aangeduid op de RVMS panelen richting Antwerpen, ik hoop stiekem dat men deze dan ook zal afficheren op het traject van de E40 tussen Wetteren en Groot-Bijgaarden, het niveau van uitrusting is dezelfde.
Alfa heeft het niet over opletten. Hij vindt de notatie niet passen bij zijn beleving van de reistijden. Maar zulke informatiepanelen zijn er juist voor bedoeld om ter plekke bekenden aan te geven welke vertraging ze kunnen verwachtenTokke1976 schreef:1. Die borden dienen als ondersteuning en mogen geen reden zijn om niet meer op te letten.Alfa schreef:Op de E34-A11 staat al tijden zo een paneel. Nadeel is dat ter plaatse onbekenden niet weten of er nu file is of niet. Ik ben gewoon dat 12 min en 8 min naar respectievelijk Antwerpen-Noord en -Oost betekenen dat er geen file is. Dus kan je de filetijd makkelijk zelf berekenen. Maar dat moet je maar net weten. Ik had liever gehad als men gewoon de vertraagde tijd vermelde.
2. Filestaarten worden daar nog altijd beveiligd door dynamische rijstrooksignalisatie.
Wie heeft het over opletten? Het gaat vooral om informatieve borden om de weggebruiker duidelijk te maken hoe lang de file is. In de huidige situatie kan je niet weten of er file staat tenzij je de standaard filevrije reistijd toevallig van buiten kent.Tokke1976 schreef: 1. Die borden dienen als ondersteuning en mogen geen reden zijn om niet meer op te letten.
Als ik me niet vergis tot R0 (Groot-Bijgaarden dus).Mikhail schreef: En is dit dan tot de volgende afrit tlkens vermeldt, of tot het knooppunt Groot-Bijgaarden?
Akkoord. Maar op de E313 staat ook rijstrooksignalisatie die de situatie verduidelijkt.Alfa schreef:Wie heeft het over opletten? Het gaat vooral om informatieve borden om de weggebruiker duidelijk te maken hoe lang de file is. In de huidige situatie kan je niet weten of er file staat tenzij je de standaard filevrije reistijd toevallig van buiten kent.Tokke1976 schreef: 1. Die borden dienen als ondersteuning en mogen geen reden zijn om niet meer op te letten.
De vraag is eerder of het mogelijk is met ons wegennet.Alfa schreef:Het is ook handig om de route te bepalen. De borden zouden in het ideale geval de weggebruiker duidelijk moeten maken wat de vertragingstijd is en waar er files staan. Ik betwijfel of de huidige borden dat doen voor het grote publiek. Dan is het eerder iets voor ingewijden zoals de bordjes met richting-'1' en '2'.
Op de VMS-panelen plaats men tegenwoordig een waarschuwingssymbool van file boven de reistijden. Wat mij betreft lost dat de kwestie op. Een weggebruiker met gezond verstand weet ook dat als er een reistijd van "8 minuten tot ..." geafficheerd wordt, dat de kans klein is dat dat een reistijd in file gaat zijn.Alfa schreef:Wie heeft het over opletten? Het gaat vooral om informatieve borden om de weggebruiker duidelijk te maken hoe lang de file is. In de huidige situatie kan je niet weten of er file staat tenzij je de standaard filevrije reistijd toevallig van buiten kent.Tokke1976 schreef: 1. Die borden dienen als ondersteuning en mogen geen reden zijn om niet meer op te letten.
Dat vind ik ook relatief, je kan het moeilijker nog duidelijker maken dan dat het nu al gedaan wordt. Aan elke invalsweg bij Antwerpen staat een bord dat het systeem van richtingen verduidelijktAlfa schreef:Het is ook handig om de route te bepalen. De borden zouden in het ideale geval de weggebruiker duidelijk moeten maken wat de vertragingstijd is en waar er files staan. Ik betwijfel of de huidige borden dat doen voor het grote publiek. Dan is het eerder iets voor ingewijden zoals de bordjes met richting-'1' en '2'.
Is een oude camera, niet meer in dienst.Lambo19 schreef:Vandaag op de E313 een camera opgemerkt achteraan een vorkbord.
Weet er iemand waarvoor die camera gebruikt wordt?
http://www.instantstreetview.com/2o3jjs ... z3cazp0z2u
Controle rijden op pechstrook, nummerplaatherkenning of is dat gewoon een camera van het Vlaams Verkeerscentrum?
Waren dit geplande werken voor het jaar 2014? Ik meen mij niet te herinneren dat deze tussen de grote snelwegwerven vermeldt werdt.Wimpie25 schreef:Op de E313 tussen knooppunt Lummen en ten minste complex 29 is het wegdek van de E313 volledig vernieuwd in beide richtingen. Ook zijn er op vaste intervals pechhavens aangelegd. Deze zijn geaccentueerd met blauwe reflectoren in het wegdek.
https://www.google.be/maps/@50.9414561, ... 801T000000