E34-E313 Wommelgem by European Roads, on Flickr
Moderator: Moderatoren
Het is wellicht om kritiek te pareren, maar toch vind ik het niet slim. Het is echt geld en tijd in het water smijten.Milieueffectenrapport
AWV kiest er bewust voor om een project-MER op te stellen. In dit milieueffectenrapport worden de mogelijke gevolgen voor mens en milieu onderzocht. Het geeft aan hoe mogelijke negatieve (milieu-)effecten kunnen worden vermeden, gemilderd, verholpen of gecompenseerd.
Hoewel het hier niet gaat om een uitbreiding van de autosnelweg, koos AWV er als goede huisvader toch voor om een MER-studie te doen.
Na het opstellen van het milieueffectenrapport, kan er een omgevingsvergunning worden aangevraagd.
Er is maar 1 manier om die filedruk naar beneden te krijgen: niet allemaal met de auto naar onze bestemming rijden
En de effecten van extra verkeer dat aangezogen wordt door extra rijstroken die zijn niet negatief?
Die zijn positief, want het verkeer dat voorheen over wegen reed dat er niet geschikt voor is, rijd dan over wegen die er wel geschikt voor zijn. Beter dus voor leefbaarheid en veiligheid in dorpen, met in zijn geheel gezien minder uitstoot in de omgeving en op de snelweg, omdat files minder worden.
Volgens mij beweert niemand dit, maar het kan wel heel veel oplossen.Ik weet dat dit in een wegenforum is, maar we lossen niet alles op met extra beton eh jongens
Ik ken de omgeving daar goed, en ik snap je punt. Maar we weten allemaal dat dat tijdelijk is eh. Nieuwe capaciteit trekt verkeer aan, leidt opnieuw tot congestie, leidt opnieuw tot verkeer in dorpen dat er niet moet zitten, er zal opnieuw geroepen dat er een rijstrook moet bijkomen. Vicieuze cirkel...mavas schreef: ↑vr 06 jan 2023, 19:31Die zijn positief, want het verkeer dat voorheen over wegen reed dat er niet geschikt voor is, rijd dan over wegen die er wel geschikt voor zijn. Beter dus voor leefbaarheid en veiligheid in dorpen, met in zijn geheel gezien minder uitstoot in de omgeving en op de snelweg, omdat files minder worden.
Volgens mij beweert niemand dit, maar het kan wel heel veel oplossen.Ik weet dat dit in een wegenforum is, maar we lossen niet alles op met extra beton eh jongens
Dit wordt als feit gepresenteerd, maar dat is helemaal niet zo. Op het grootste deel van de autosnelwegen die verbreed zijn keert congestie niet terug. Heel wat snelwegen ook in België hebben weinig of geen congestie ondanks dat ze ooit eens verbreed zou zijn.
De werken zijn wel pas voor ten vroegste dit najaar...
Dat worden twee zware wervenvynkce schreef: ↑vr 17 feb 2023, 10:30 Er is een vooraankondiging verschenen voor de vervanging van de twee onderbruggen op de E313 die al langer in zeer slechte staat zijn. Het gaat om de bruggen over de Sterckshoflei en Cornelissenlaan net voor Antwerpen. De vervanging van beide bruggen is voorlopig voorzien voor de zomer van 2024.
Er wordt ondertussen verder gewerkt aan de plannen voor de aanpassing van deze parking in Diepenbeek. Er is alvast voldoende ruimte voorzien om deze uit te breiden.Tommy schreef: ↑zo 28 nov 2021, 20:17https://www.gva.be/cnt/DMF20211128_9261 ... 7490603688‘Seksparkings’ langs E313 in Diepenbeek worden opgewaardeerd en uitgebreid
Diepenbeek - Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) wil de snelwegparkings aan beide richtingen langs de E313 in Diepenbeek opwaarderen. Die parking staat ook wel bekend als ‘seksparking’. “Er komt binnenkort al een Fastned-snellaadstation”, zegt Peeters. “AWV maakt nu ook een MER op voor de verdere heraanleg en uitbreiding.”
En opnieuw uitstel tot voorjaar 2024...