[E313][A013] Antwerpen - Hasselt - Liège
Moderator: Moderatoren
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10563
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: [E313][A013] Antwerpen - Hasselt - Liège
De spitsstrook tussen de Antwerpse ring en het knooppunt Ranst met de E34 zal vanaf 11 mei langer open zijn. Ze is voortaan op werkdagen overdag permanent open tussen 6u30 en 20u. Nieuw is dat weggebruikers ze ook kunnen gebruiken op zaterdag tussen 10u en 19u. Aan de uren van de spitsstroken in de omgeving van Lummen wijzigt er niets.
-
gomad74
- zandpaadje
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 30 aug 2023, 8:25
Re: [E313][A013] Antwerpen - Hasselt - Liège
Q8 heeft eindelijk zijn plannen bekend gemaakt voor het opwaarderen van de parkings in Ranst
Bron van het artikelQ8 start met bouw ‘tankstation van de toekomst’ in Ranst: meer groen, werkplekken en zelfs ‘buitenfitness’
Ranst - De bekende Q8-tankstations aan beide kanten van de E313 in Ranst krijgen een volledige make-over. De werken zijn zonet gestart en zouden klaar zijn tegen zomer 2027. Parking, shop en pompen blijven heel de tijd bereikbaar. De oude gebouwen worden na de opening van de nieuwe afgebroken.
“Deze stations worden gebouwd volgens ons nieuw belevingsconcept met veel groen, buitenruimte, shop- en foodmogelijkheden en elektrische snelladers”, vertelt Sarah Pillen van Q8.
Q8 baat de snelwegstations in Ranst uit sinds 1998 en maakte er doorheen de jaren sterke locaties van met veel passage. “Die dynamiek blijft, maar de infrastructuur vroeg om vernieuwing”, zegt Sarah Pillen. “Precies daarom kiezen we deze plek om onze eerste ‘tankstations van de toekomst’ vorm te geven.”
“Uit consumentenonderzoek en onze eigen ervaringen blijkt dat reizigers onderweg steeds meer verwachten: een uitgebreidere beleving en een duurzamer aanbod. Met onze nieuwe stations spelen we daar volop op in. Ranst is daarvoor de ideale locatie.”
In het elektrisch snellaadstation zul je je wagen tot 80% kunnen laden in ongeveer 20 minuten. Tijdens die wachttijd kan je in het nieuw gebouw iets eten, van hamburgers tot pizza’s en broodjes. Er komen ook afgeschermde hoekjes waar mensen rustig kunnen werken. Buiten komt een groot terras met speeltuin voor kinderen en zelfs een buitenfitness.
De eerste werken aan de nieuwe gebouwen zijn afgelopen week begonnen. De volledige nieuwbouw aan beide kanten van de snelweg zou midden 2027 klaar zijn.
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10563
- Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
- Locatie: Vlaanderen
Re: [E313][A013] Antwerpen - Hasselt - Liège
In het kader van de grootschalige renovatie van snelwegbruggen worden er ook in Hasselt 4 onderbruggen van de E313 volledig vervangen. Het gaat om de bruggen in de complexen Hasselt-West, Centrum en Oost. Ook de onderbrug van de Biezenstraat wordt mee vervangen. De werken starten in 2027. Op 17 juni gaat er een infomarkt door.
Meer info: https://wegenenverkeer.be/werken/renova ... en-hasselt en https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/05/28 ... vernieuwd/
Meer info: https://wegenenverkeer.be/werken/renova ... en-hasselt en https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/05/28 ... vernieuwd/
-
TiboDuwel
- zandpaadje
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 18 mar 2026, 21:43
- Locatie: Limburg, BE
Re: [E313][A013] Antwerpen - Hasselt - Liège
Niet helemaal in de context, maar het valt mij vandaag en al een paar keer dat ik op de E313 was op dat er precies wat weinig uitwijkmogelijkheden zijn op de spitsstrook tussen Lummen en Ham.
Edit: Was de brug in Hasselt-Zuid niet een aantal jaar geleden al helemaal vernieuwd?
Edit: Was de brug in Hasselt-Zuid niet een aantal jaar geleden al helemaal vernieuwd?
Het Belgisch wegennetwerk is iets interessant.