[N206] Zoetermeer - Leiden - Heemstede
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
[N206] Zoetermeer - Leiden - Heemstede
Het enkelbaansgedeelte bij De Zilk is onlangs teurggegaan van een Vmax 100 naar Vmax 80 a.g.v een aantal ernstige ongevallen. Ik las net op het forum dat de rest van de N 206 ook GOW wordt? (Het vierstrooksgedeelte dus). Dat zou wel een beetje gek zijn...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator
Re: N 206
Wat versta je onder 'onlangs'? Het enkelbaans gedeelte Katwijk - De Zilk is al zeker acht jaar 80 km/u.Vinny schreef:Het enkelbaansgedeelte bij De Zilk is onlangs teurggegaan van een Vmax 100 naar Vmax 80 a.g.v een aantal ernstige ongevallen. Ik las net op het forum dat de rest van de N 206 ook GOW wordt? (Het vierstrooksgedeelte dus). Dat zou wel een beetje gek zijn...
-
- 4x5 autosnelweg
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Ik kan me nog een krantenartikel herinneren waarin de maatregel werd uitgelegd. Ook zouden er paaltjes tussen de rijstroken komen om inhalen moeilijk - zoniet onmogelijk - te maken. Hulpdiensten zouden eventueel wel tussen de paaltjes kunnen shalommen. Die paaltjes heb ik daar nooit meer gezien, kun je na gaan hoe vaak ik sindsdien in die hoek ben geweest... 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Hebben we het over het stukje waar de N206 ineens 'eindigt' en een scherpe bocht naar rechts maakt (bij de provinciegrens?)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Zijn er ooit plannen geweest om die N206 rechtdoor te laten lopen naar Aerdenhout, gezien deze rare loop?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Daarom is dat onderdeel volgens mij ook uit DV geschrapt, want ik zie eigenlijk nergens meer echte fysieke scheidingen worden aangebracht op 80-wegen.Wouter N14 schreef:hehe. Nou, die N206 is daar een soort proefstrook van de provincie geweest waar ze verschillende 'scheidingselementen' hebben uitgeprobeerd. Flapjes, plastic doppen, en bijna alles is wel stukgereden.

-
- 2x5 autosnelweg
Ik ookVinny schreef:Ja dat klopt. Een interessante plek was dat. Vroeger ging de semi-autosnelweg over in een smalle weg die ook in het pre-DV tijdperk al begrensd was op 60 km/u. Als kind was ik gefacineerd door deze bijzonder opvallende overgang.

Dat laatste stuk ligt er volgens mij ook niet zo lang, ik meen iets van 10 jaar. Vroeger moest je dwars door De Zilk, wat natuurlijk niet goed was voor de leefbaarheid in dat dorp. Ik vond het altijd zo gaaf dat de weg ineens overging van een dorpsweggetje in een ongelijkvloerse weg, nadat het viaduct was gepasseerd wat er al lag.
Ik snap trouwens helemaal niks van de degradatie. Dit is een van de wegen met een ongekend hoge kwaliteit (doorstroming optimaal), als er ook maar 1 rotonde in wordt geplempt zal het geheid vastlopen. Ik hoop dat er geen plannen voor zijn.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- verkeersader
Dat zal wel niet. Het hele stuk tussen Katwijk en de Zilk is ongelijkvloers uitgevoerd. Zou een beetje raar zijn om daar ineens een rotonde in te leggenMavas schreef:Ik snap trouwens helemaal niks van de degradatie. Dit is een van de wegen met een ongekend hoge kwaliteit (doorstroming optimaal), als er ook maar 1 rotonde in wordt geplempt zal het geheid vastlopen. Ik hoop dat er geen plannen voor zijn.

-
- 2x2 autosnelweg
Helaas zijn er legio voorbeelden bekend van wegen waar door degradatie ongelijkvloerse kruispunten vervangen zijn door gelijkvloerse.Dat zal wel niet. Het hele stuk tussen Katwijk en de Zilk is ongelijkvloers uitgevoerd. Zou een beetje raar zijn om daar ineens een rotonde in te leggen

-
- 4x5 autosnelweg
Jammer genoeg wel, het is een mooi stukje om te rijden. Gauw nog even een fotoserie maken voordat het te laat is 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg
Wie weet nog wat er ergens in de hoofdonderdelen van Duurzaam Veilig stond:
De snelheid moet aansluiten bij het wegbeeld...
Jammer dat dat weer niet gebeurt.
De snelheid moet aansluiten bij het wegbeeld...
Jammer dat dat weer niet gebeurt.

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator
Iedereen weet toch dat het fileprobleem kunstmatig in stand wordt gehouden? Door wegaanpassingen stuurt men verkeer naar de snelwegen die daarop niet berekend zijn, milieugroepen houden wegverbredingen en dus milieuverbeteringen tegen etc.ViaHaaren schreef:Hoe lang gaat die ellende van DV dan nog duren?
-
- 2x3 autosnelweg
Waarschijnlijk gaat dit nog door totdat alle niet-snelwegen zover zijn gedegradeerd dat ze geen redelijk alternatief voor snelwegen meer vormen. En op dat moment merkt een wijsneus op "dat er wel genoeg snelwegen liggen in Nederland" waar het halve land het weer mee eens is, etc.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- Moderator
In principe liggen er ook wel genoeg snelwegen, op enkele relatief zeer korte stukjes na. Probleem is dat ze niet breed genoeg zijn voor al dat verkeer, en al het verkeer de snelweg moet nemen.
Probeer maar eens van Utrecht of Almere naar Amsterdam te reizen zonder snelwegen te gebruiken. 1)dat lukt niet, 2)dat duurt vele malen langer.
Probeer maar eens van Utrecht of Almere naar Amsterdam te reizen zonder snelwegen te gebruiken. 1)dat lukt niet, 2)dat duurt vele malen langer.
-
- 4x5 autosnelweg
Ligt er niet toevallig een parallelbaan langs de A6 op de Hollandsche brug, dan wel langs de A27 op de Stichtse Brug? Of is dat alleen een fietspad?
(De parallelweg van de Moerdijkbrug op de A16 is volgens mij wel voor 'gewoon' verkeer toegankelijk. Die langs de Haringvlietbrug in de A29 100% zeker wel, die heb ik al eens uitgeprobeerd.
(De parallelweg van de Moerdijkbrug op de A16 is volgens mij wel voor 'gewoon' verkeer toegankelijk. Die langs de Haringvlietbrug in de A29 100% zeker wel, die heb ik al eens uitgeprobeerd.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- stadsweg
M.b.t. de N206 weet ik dat Noordwijkerhout eigenlijk van de weg langs het dorp af wil. Vorig jaar is er dan ook een héél onzalig plan gepresenteerd om de N206 in een soort bak te leggen met een gedeeltelijke verdubbeling en gelijkvloerse aansluitingen met VRI's. Ik weet niet meer door wie dat werd gepresenteerd, het leek me gelukkig niet al te serieus.
Degradatie is echt onzin: zo kort is dat stuk weg niet, bovendien zal het in de toekomst aan de zuidkant worden verbonden met de N11, en dan ook niet meer geïsoleerd liggen. Het is één van de best uitgevoerde autowegen die ik ken, wat zorgt voor een goede doorstroming. Laat de provincie meer van dit soort wegen aanleggen i.p.v. wegen met drempel-VRI's.
Het valt me wel op dat het onderhoud op dit stuk heel matig is. Het zou me niets verbazen als de provincie het onderhoud te duur vindt en er uiteindelijk een gelijkvloerse GOW van wil maken.
Degradatie is echt onzin: zo kort is dat stuk weg niet, bovendien zal het in de toekomst aan de zuidkant worden verbonden met de N11, en dan ook niet meer geïsoleerd liggen. Het is één van de best uitgevoerde autowegen die ik ken, wat zorgt voor een goede doorstroming. Laat de provincie meer van dit soort wegen aanleggen i.p.v. wegen met drempel-VRI's.
Het valt me wel op dat het onderhoud op dit stuk heel matig is. Het zou me niets verbazen als de provincie het onderhoud te duur vindt en er uiteindelijk een gelijkvloerse GOW van wil maken.
-
- Moderator
-
- stadsweg
Laatst heb ik even gezocht op internet hiernaar. Het leverde op dat de N206 wel degelijk als stroomweg te boek staat/ stond. Echter, ik vond ook een documentje waar de statenfractie van D66 had verzocht om die status te heroverwegen en er een GOW-status aan te hangen. Hun argument was vooral dat de weg behoorlijk bochtig zou zijn en veel inritten zou hebben. Ik vraag me af of ze de goede N206 voor ogen hadden. Het resultaat van de discussie is bekend. 

-
- 4x5 autosnelweg
Dat hangt maar net af van welk deel van de N206 je bekijkt. Het deel in Leiden is inderdaad erg bochtig, ja.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- stadsweg