Jeff schreef: ↑zo 08 okt 2023, 22:34
Steenstrips zijn toch niet meer hip? (heeft in veel huizen gezeten, maar kom het nauwelijks meer tegen)
Je hebt steenstrips en steenstrips.
Naast van die lelijke nepflintjes heb je ook producten de amper te onderscheiden zijn van bijvoorbeeld echte bakstenen. Die laatste worden ook veel toegepast bij de bouw van prefab huizen. Soms gaat het hierbij zelfs om verzaagde 'echte' bakstenen, die op een EPS ondergrond worden verlijmd. Waar voorheen bij prefab doorgaans alleen het binnenblad van muren werd voorgefabriceerd, worden steeds vaker complete in de fabriek gemaakte muren worden aangeleverd op de bouwplaats.
Daar zijn de strips niet losgekomen maar de complete (voorzet)wand. Da’s nog wel een stukkie heftiger dan loslatende steenstrips. Ben wel benieuwd hoe dat paneel vast heeft gezeten; er lijkt niks (meer) aan de achterkant te zitten.
Bij Groningen-West heeft men recent de afrit afgesloten vanuit Drachten. Hier is men nu bezig met de aanleg van een duiker. De elementen liggen klaar op de betonnen bak: DSC_0021.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Ten opzichte van juni is hier de bak voor verkeer vanuit Drachten naar de Ring West in ruwbouw compleet. Als de duiker gereed is kan het asfalt aangebracht worden: DSC_0020.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Onder de verbindingsboog naar de Ring-West, met gelijk een afrit eraan richting Martiniplaza. Boven komt de boog van Ring-West naar de Ring-Zuid. Achteraan is de fly-over open waar verkeer vanaf de Ring-Zuid naar de Ring-West kan rijden: DSC_0026.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Zoom op de Ring-West. Dit stukje is ook als onderdeel van het project aangepakt: DSC_0028.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Bij Julianaplein is men bijna klaar voor de betonstort van de bruggen over het Noord-Willemskanaal: DSC_0004.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Van het Julianaplein zelf is bar weinig te zien. Hier vanaf de zijkant van het werkterrein zien we een van de dive-unders die al ver klaar zijn qua betonwerk: DSC_0047.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Fietstunnel onder de N7. Hier komt straks in de eindsituatie ook nog een parallelweg naar de Hereweg te liggen, om het stationsplein straks verkeersluw te kunnen maken: DSC_0045.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Dit is echt vragen om ongelukken. Men heeft hier een enorme afgeronde stoep gemaakt vanwege hoogteverschil. Alleen kiezen voetgangers die door de tunnel willen vaak de kortste weg en lopen niet die paar meter om met het risico op verstuikte enkels of erger: DSC_0050.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Zicht op de verdiepte ligging vanaf het uitzichtpunt bij de Hereweg. Het asfalt ligt er al deels in en ook de wandafwerking is nu aangebracht: DSC_0054.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Verderop zie je de andere delen van de bak en in de verte waar het tracé weer op de bestaande N7 moet aansluiten: DSC_0059.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Verderop langs de tunnelbak worden nog wat straten aangelegd voor lokaal verkeer: DSC_0069.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Gebouw voor de technische installaties. Alles wordt straks vanuit de verkeerscentrale Wolfheze aangestuurd: DSC_0070.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Links het ketenpark van de aannemer, rechts moet nog een stuk park komen en lokale wegen: DSC_0072.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Oorspronkelijk was het niet gepland het Oude Winschoterdiep bovengronds door te laten lopen, maar een siphon aan te leggen. Echter heeft men dat later aangepast naar een bovengronds loop, zodat er nog kano's kunnen varen. Momenteel wordt de bak afgebouwd, zodat hier straks weer water kan stromen: DSC_0078.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr
captain007 schreef: ↑za 14 okt 2023, 18:23
Oorspronkelijk was het niet gepland het Oude Winschoterdiep bovengronds door te laten lopen, maar een siphon aan te leggen. Echter heeft men dat later aangepast naar een bovengronds loop, zodat er nog kano's kunnen varen. Momenteel wordt de bak afgebouwd, zodat hier straks weer water kan stromen
Het gevolg is dat er straks een heus aquaduct in de provincie Groningen ligt.
Groningen wil natuurlijk niet achterblijven bij Friesland.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
Huh? Waar zijn Winsum en Oldenburg nou gebleven? Ze staan niet meer op de borden op de ringweg Groningen (die straks helemaal buiten de bebouwde kom ligt)Weggebruikers richting Duitsland raken op de ringweg van Groningen het vertrouwde plaatsnaambord Oldenburg kwijt. Bij het Julianaplein staat dat er nu nog, maar bij knooppunt Euvelgunne is het al vervangen. Door: Bremen.
*Knip!*
Het integraal overnemen van commerciële media is niet toegestaan. M.v.g. het moderatorenteam.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
harry schreef: ↑vr 27 okt 2023, 15:43
Ik zie trouwens in dat bericht nergens staan dat er een gebruikt wordt.
Het is te zien in een video die in het artikel staat.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
waldo79 schreef: ↑vr 27 okt 2023, 15:05
Ludiek, maar ik zou niet zeggen dat de Vmax tijdelijk 60 zou zijn.
Dat hiervoor een tekstkar wordt gebruikt maakt het wel verwarrender dan als ergens bijvoorbeeld een opgeblazen Abraham-pop voorzien van een verkeersbord staat.
Berichtdoor Schelpenpaadje » za 28 okt 2023, 21:45
Kennelijk gaat het hier om een zeer gewaardeerde collega, maar waar leg je de grens? Binnen zo'n project zijn er elke week wel mensen jarig. Waar stopt dit dan? Of waarom deze medewerker wel en anderen niet?
IIVQ schreef: ↑vr 27 okt 2023, 17:57
In Zandvoort mocht je 2 jaar geleden max 33km/h vanwege een zekere Belgische coureur met startnummer 33.
Dat zou lullig zijn als dat herhaald wordt aangezien die coureur nu startnummer 1 heeft
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Als ik het goed heb gaat maandag ook A7 Drachten > Ring West open. Ben wel benieuwd of het dan vanaf/naar de Peizerweg(Vesta) veel aantrekkelijker is om via het Vrijheidsplein te rijden ipv via Hoogkerk, wat tot nu toe altijd nog wel sneller was.
Wel problematisch en ondoordacht dat de afrit Hereweg al dicht gaat terwijl er geen vervanging is. Hoe moet je nu vanuit Drachten naar Helpman? Via de A28 (in feite toch N28?) naar de toch al overbelaste afrit Groningen-Zuid en dan door De Weijert heen? Of keren bij de Europaweg - zolang de afrit aan de andere kant nog geopend is?
Ik ben ook nog aan het puzzelen hoe ik de FlixBus uit Amsterdam bij de halte aan de Stationsweg krijg, die vanaf de oostkant moet worden aangereden. Ik vrees dat het afrit Europaweg wordt en dan snel 3 rijstroken dwars oversteken om weer de oprit terug de N7 op te nemen, en er dan alsnog bij de Hereweg af.