[A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Moderator: Moderatoren
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
-
verfmeer95
- expressweg
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Volgens mij is er niets overdreven aan: https://maps.app.goo.gl/cMw9vbUzRj6i6RSi6 https://maps.app.goo.gl/fZRAL13a7uWrkDKh6 https://maps.app.goo.gl/ToPCXxXM3XJopS2B6Vinny schreef: za 05 okt 2024, 16:42 Overdrijven is ook een kunst:
Dit geven ze bijvoorbeeld in Duitsland aan:
https://maps.app.goo.gl/Vbw9qFJmEEEaAptZ6
Alleen de A 31 wordt hier bij nummer genoemd, en de bestemmingen Hoogeveen en Emmen liggen natuurlijk aan de Nederlandse A 37 (E 233).
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Precies. Volgend jaar wordt de binnenstad van Henglo overspoeld door Groningse dagjesmensen die benieuwd zijn of het daar echt zo enerverend is dat het het waard is om op de bewegwijzering genoemd te worden
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Dat klopt niet. Vanaf A28 Beilen tot N36 Ommen staat Hengelo op de wegwijzers.DjIdee schreef: za 05 okt 2024, 15:00 En zelfs bij Hoogeveen kom je vanaf beide A28's Hengelo niet tegen.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Nog niet op de N36 zelf ? Of is Almelo daar nog steeds Top Dog ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Utrecht is vanaf Groningen korter en (mits er geen brugopeningen zijn) sneller via de A7, A6 en A27.IIVQ schreef: za 05 okt 2024, 12:18 Vanuit Groningen is de A28 wel de weg naar Hengelo, maar de route leidt via niet-rijkssnelwegen N48 en N36, daarom is Hengelo gewoon een rare keuze. Had er Zwolle en/of Utrecht op gezet, dat was voor iedereen duidelijk geweest.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Wellicht is het al eerder voorbijgekomen, maar vandaag kwam ik hier voor het eerst langs. Is dit op deze manier al ooit elders toegepast?
https://www.google.com/maps/@53.200464, ... FQAw%3D%3D
https://www.google.com/maps/@53.200464, ... FQAw%3D%3D
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Het is een tijdelijke situatie, maar ze staan er nog na de werkzaamheden van de afgelopen vier weken. Volgens de specificatie zouden de borden aan een mast moeten hangen.
- SPOILER: TOON
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Nee. Dit staat er aan het einde van de N48:

wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
DjIdee
- autoweg
Dat is dan recent gebeurd, streetview van sept 2023 gaf nog geen Hengelo, dashcam van 1,5 jaar terug idem.
Voor knooppunt hoogeveen
N48/A37:
Emmen
Zuidwolde
Ommen
A28:
Meppel
Zwolle
Utrecht
Op de 'afstandsborden'/ rechtdoor bij afritten:
Zwolle
Utrecht
Ommen
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Er zijn ook recente foto's van alle snelweg-wegwijzers op https://wegnummers.nl/nba/.
--Harry.
--Harry.
-
Snellie-Weggie
- zandpaadje
Deze heeft vorige week 1-2 dagen wel 80 getoond, maar staat sindsdien uit. RWS beweerd echter bij hoog en laag dat alles in orde is.Sibren schreef: wo 25 sep 2024, 20:34
Zoals eerder genoemd lijken enkele matrixborden en zelfs een complete raai buiten werking te zijn.
![]()
Vandaag viel mij trouwens op dat ze bij file even verderop geen 70 tonen (de volgende had namelijk al 50).
-
H0ffi3Jr
- zandpaadje
Zal denk ik zo zijn omdat het verschil van 80 naar 70 (relatief) klein is en direct 50 mensen alerter zou kunnen/moeten maken, maar daar kan ik naast zitten.
-
DjIdee
- autoweg
Nee, portalen werken gewoon niet. Zit denk ik ook in de aansturing, want mxbord geeft ze ook niet.
De laatste 2 portalen richting Drachten lijken ook uitgevallen zijn, terwijl daar vaak een file staart staat einde middag ivm 3 -> 2, en daarna de invoegers van Hoogkerk en Westpoort. Met gereedkomen ring zuid zie je direct het capaciteitsgebrek stroomafwaarts... Zoals verwacht ook wel eigenlijk
De laatste 2 portalen richting Drachten lijken ook uitgevallen zijn, terwijl daar vaak een file staart staat einde middag ivm 3 -> 2, en daarna de invoegers van Hoogkerk en Westpoort. Met gereedkomen ring zuid zie je direct het capaciteitsgebrek stroomafwaarts... Zoals verwacht ook wel eigenlijk
-
Snellie-Weggie
- zandpaadje
Klopt, ze werken inderdaad niet. Je zou verwachten dat als ze het boeltje aanleggen, dat ze het ook gelijk goed testen.
Maar nee, volgens RWS werkt alles prima. Tja dan houdt het op.
Maar nee, volgens RWS werkt alles prima. Tja dan houdt het op.
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Er zijn meer individuele rijstrook overheadborden de niet werken. Niet ongebruikelijk bij een ouder systeem, maar dit is bijna nieuw, iig qua branduren.
-
DjIdee
- autoweg
Mogelijk heeft het niet doorgaan van het onderhoud hier ook een relatie mee
Bron:https://x.com/aanpakringzuid/status/184 ... OSIUw&s=19De geplande afsluiting van de A7/N7 tussen Vrijheidsplein en Hoogkerk dit weekend gaat niet door. Door een technisch probleem kunnen de verkeersmaatregelen niet veilig worden opgebouwd. Een nieuwe planning volgt.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Misschien een kabel defect geraakt?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Snellie-Weggie
- zandpaadje
Volgens dit nieuwsbericht moesten een paar matrixborden vervangen worden. Inmiddels staan ze nu wel aan.
https://www.oogtv.nl/2024/10/kinderziek ... ond-klaar/
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Ik denk dat die borden bij Ali Baba of Temu zijn besteld. Dat er geen verdrijvingspijl kan worden getoond lijkt mij een softwareprobleem (al dan niet een onterechte beveiliging, bijvoorbeeld dat een pijl niet naar de vluchtstrook mag wijzen)
-
Skoda Fabia
- woonerf
Maar op de A1/ A35 bij Hengelo wordt Groningen dan weer niet aangegeven. Daar wordt alleen Zwolle aangegeven.
-
Snellie-Weggie
- zandpaadje
En ik reed net op de N7 en het setje op het Julianaplein ri Drachten staat opnieuw uit.Snellie-Weggie schreef: za 12 okt 2024, 15:06 Volgens dit nieuwsbericht moesten een paar matrixborden vervangen worden. Inmiddels staan ze nu wel aan.
-
martien
- verkeersader
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Beelden van begin oktober toen de werkzaamheden aan zowel de N7 als de afslag Groningen-Centrum waren afgerond. De afslag Groningen-Zuid was op dat moment dicht en ook de weg van afslag Groningen-Centrum naar Helpman was/is nog dicht (wordt opgeleverd in december). Er zit geen real-time geluid bij de video omdat mijn dashcam uit zichzelf besloot om die functie uit te zetten.
De gevolgde route:
- A28 van afslag Haren naar knooppunt Julianaplein
- N7 van knooppunt Julianaplein naar afslag Westerbroek (inclusief de nieuwe tunnels)
- N7 van afslag Westerbroek naar afslag Groningen-Corpus (met de krappe bocht in de afrit)
- N7 van afslag Groningen-Corpus naar de nieuwe afslag Groningen-Centrum (richting Bremen)
- via het onderliggend wegennet naar A28
- van de nieuwe oprit Groningen-Centrum en de nieuwe verbindingsweg in knooppunt Julianaplein naar de afslag Groningen-Europapark
- van de afslag Groningen-Europapark naar de nieuwe afslag Groningen-Centrum (richting Amsterdam)
- van de nieuwe oprit Groningen-Centrum naar de N370 Groningen-West
- van de N370 Groningen-West via het Vrijheidsplein (een verbindingsweg die ik nog niet in beeld had gebracht) naar Groningen-Corpus
- van de afslag Groningen-Corpus via het nieuwe deel van de N370 naar MartiniPlaza
- de N7 door knooppunt Julianaplein oostwaarts
- van afslag Groningen-Europark via knooppunt Julianaplein naar de A28 richting Assen
Link
De gevolgde route:
- A28 van afslag Haren naar knooppunt Julianaplein
- N7 van knooppunt Julianaplein naar afslag Westerbroek (inclusief de nieuwe tunnels)
- N7 van afslag Westerbroek naar afslag Groningen-Corpus (met de krappe bocht in de afrit)
- N7 van afslag Groningen-Corpus naar de nieuwe afslag Groningen-Centrum (richting Bremen)
- van de nieuwe oprit Groningen-Centrum en de nieuwe verbindingsweg in knooppunt Julianaplein naar de afslag Groningen-Europapark
- van de afslag Groningen-Europapark naar de nieuwe afslag Groningen-Centrum (richting Amsterdam)
- van de nieuwe oprit Groningen-Centrum naar de N370 Groningen-West
- van de N370 Groningen-West via het Vrijheidsplein (een verbindingsweg die ik nog niet in beeld had gebracht) naar Groningen-Corpus
- van de afslag Groningen-Corpus via het nieuwe deel van de N370 naar MartiniPlaza
- de N7 door knooppunt Julianaplein oostwaarts
- van afslag Groningen-Europark via knooppunt Julianaplein naar de A28 richting Assen
Link
-
IIVQ
- autoweg
Gave beelden!
Heb je van te voren de hele route uitgestippeld of ben je maar wat rond gaan rijden?
rechts in de binnenbocht wat schraal, ik zou :C2-F:'s op de achterkanten van beide einde-autoweg-borden hebben aangebracht.
Heb je van te voren de hele route uitgestippeld of ben je maar wat rond gaan rijden?
Ik vind (op 7:48) de belijning op de rechterrijstrook niet echt duidelijk, ik moest een paar keer kijken voor ik zag dat het niet 3 pijlen, maar 2 pijlen (rechtdoor en rechtsaf) en een "doodlopende weg"-tak (scherp rechts, afrit Groningen-Centrum vanuit Bremen) was. Ook is het ene bordboe! schreef: za 02 nov 2024, 8:26 De gevolgde route:
...naar de nieuwe afslag Groningen-Centrum (richting Bremen)
Hier op 9:17 snap ik iets niet. Je hebt vanaf de N7 komend een baantje rechtsaf naar de Europaweg-noord. Dat staat ook zo op Openstreetmap, maar het lijkt alsof je vanuit de Bornholmstraat-Herningweg ook dit baantje op kan om de Europaweg ri Noord op te kunnen (en dat staat niet op OSM) Op 9:21 zie ik echter de "hoofdrijbaan" van de Herningweg ook een rechtsaffer heeft. Waarom zijn er twee mogelijkheden om vanaf de Bornholmstraat naar de Europaweg ri Noord te komen, waarmee dit bypassje ook wat aan waarde verliest?- van de nieuwe oprit Groningen-Centrum en de nieuwe verbindingsweg in knooppunt Julianaplein naar de afslag Groningen-Europapark
-
Sibren
- verkeersader
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
-
IIVQ
- autoweg
Ah ja. En als ik beter kijk, dan wordt het ook gebruikt als keerlus voor lijn 2 vanaf Europapark via de halte P+R Euroborg (perron B) naar UMCG. Ik kan me niet voorstellen dat dit middeneilandje niet heel veel buswielen over zich heen krijgt.
Laatst gewijzigd door IIVQ op zo 08 dec 2024, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Geisterfahrer
- dorpsstraat
De afrit Groningen-Centrum vanuit de verdiepte ligging (onder in beeld op bovenstaande foto) is ook erg onduidelijk of zelfs fout qua pijlen voor de rotonde. De rechter strook heeft een pijl naar rechts, de linker strook naar zowel links als rechts. Maar je kan drie richtingen op, dus wat is links en wat is rechts? Is er geen rechtdoor? Wat is richting Helpman?martien schreef: ma 21 okt 2024, 12:20 Nieuwe luchtfoto's op de projectwebsite
Copyright: Rijkswaterstaat
Je ziet nu dat automobilisten richting de Vondellaan (linksaf) het niet snappen en op de turborotonde naar de binnenste rijstrook gaan wisselen (bedoeld voor verkeer vanaf de nog afgesloten weg uit Helpman). Direct na het verlaten van de rotonde richting Vondellaan (bij het viaduct) komen twee stroken samen, op een stukje dat eigenlijk te kort is. Paar dagen terug ook een auto op de afvallende linker strook die gewoon door reed en mij op de rechter strook bijna raakte. Maar is ook een rare situatie daar.
Om nog maar te zwijgen over dat je komende vanuit Drachten richting de Vondellaan gedwongen wordt om eerst richting het centrum te rijden en dan via de rotonde te keren. Waardoor je verkeer onnodig via die rotonde leidt. Lijkt mij niet de bedoeling. Oorspronkelijk was dit ook niet zo gepland; je zou onder aan de afrit ook linksaf richting de Vondellaan moeten kunnen.