Idem vanuit de richting Assen.Geisterfahrer schreef: za 02 nov 2024, 11:48Om nog maar te zwijgen over dat je komende vanuit Drachten richting de Vondellaan gedwongen wordt om eerst richting het centrum te rijden en dan via de rotonde te keren. Waardoor je verkeer onnodig via die rotonde leidt. Lijkt mij niet de bedoeling. Oorspronkelijk was dit ook niet zo gepland; je zou onder aan de afrit ook linksaf richting de Vondellaan moeten kunnen.
[A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Moderator: Moderatoren
-
Kaaiman
- Secretaris
- Berichten: 18190
- Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
- Locatie: Hoogeveen
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19183
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Ik bereid dit soort ritten altijd voor. Aan de ene kant wil je zo volledig mogelijk zijn, aan de andere kant wil je ook niet dat je tig keer hetzelfde wegvak rijdt. Ik houd daarbij ook rekening met voorgaande video's. De route van de N370 naar Assen ontbreekt om die reden (die zit in de vorige video).IIVQ schreef: za 02 nov 2024, 10:43 Gave beelden!
Heb je van te voren de hele route uitgestippeld of ben je maar wat rond gaan rijden?
-
DantePippen
- polderweggetje
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo 18 dec 2019, 8:46
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Ik denk dat je in beide gevallen, maar zeker vanuit Assen afrit Groningen zuid neemt en via de van Ketwich Verschuurlaan moet gaan, niet via de Brailleweg.Kaaiman schreef: za 02 nov 2024, 12:03Idem vanuit de richting Assen.Geisterfahrer schreef: za 02 nov 2024, 11:48Om nog maar te zwijgen over dat je komende vanuit Drachten richting de Vondellaan gedwongen wordt om eerst richting het centrum te rijden en dan via de rotonde te keren. Waardoor je verkeer onnodig via die rotonde leidt. Lijkt mij niet de bedoeling. Oorspronkelijk was dit ook niet zo gepland; je zou onder aan de afrit ook linksaf richting de Vondellaan moeten kunnen.
-
Geisterfahrer
- dorpsstraat
- Berichten: 128
- Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 22:11
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Voor De Wijert-Noord en Helpman-West die voorheen door de afrit Helpman bediend werden is via Groningen-Zuid wel een stuk langer over het OWN, en juist over wegen waar al sprake is van een verkeerstoename. Dus het effect van de maatregel is het tegenovergestelde van wat de opgave was.
Sowieso is de aansluiting Groningen-Zuid een ellende met een beweegbare brug direct naast de afrit, kruisende fietsverbindingen, busstroken voor bussen die er af gaan en direct weer op, en het ontbreken van een linksafstrook Corpus->Julianaplein. Recent is de linksafstrook De Wijert->Assen een klein stukje verlengd tot het Shell-tankstation, wat iets helpt maar hij staat nog steeds een groot deel van de dag vol. Eigenlijk verdient de Van Ketwich Verschuurlaan 2x2 tot aan de Vondellaan.
Sowieso is de aansluiting Groningen-Zuid een ellende met een beweegbare brug direct naast de afrit, kruisende fietsverbindingen, busstroken voor bussen die er af gaan en direct weer op, en het ontbreken van een linksafstrook Corpus->Julianaplein. Recent is de linksafstrook De Wijert->Assen een klein stukje verlengd tot het Shell-tankstation, wat iets helpt maar hij staat nog steeds een groot deel van de dag vol. Eigenlijk verdient de Van Ketwich Verschuurlaan 2x2 tot aan de Vondellaan.
-
martien
- verkeersader
- Berichten: 654
- Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
- Locatie: Groningen
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Het omgebouwde Julianaplein heeft een nieuw knelpunt opgeleverd. De A28 vanaf Julianaplein tot Haren.
Vanmiddag was er file. Ik vind de beelden op de matrixborden op de N7 vanaf Hoogezand rondom de verdiepte ligging bij file op de A28 bijzonder:
Er is meer waarbij er gedaan wordt alsof de verdiepte ligging toch een tunnel is. Recent was de A28 vanaf het Julianaplein dicht. De oprit vanaf de Europaweg werd toen ook afgesloten zodat in de hele "tunnel" de vierde rijstrook afgesloten was. Na de tunnel werd de derde rijstrook pas afgesloten.
Vanmiddag was er file. Ik vind de beelden op de matrixborden op de N7 vanaf Hoogezand rondom de verdiepte ligging bij file op de A28 bijzonder:
- De eerste waarschuwing
is voor het inrijden van de verdiepte ligging. Daarna staan alle borden op alle rijstroken op
. - Net voor de laatste overkapping is links (N7 - Drachten) weer 80 met rode rand en rechts 70.
- En dan ná de laatste overkapping volgt de
pas.
Er is meer waarbij er gedaan wordt alsof de verdiepte ligging toch een tunnel is. Recent was de A28 vanaf het Julianaplein dicht. De oprit vanaf de Europaweg werd toen ook afgesloten zodat in de hele "tunnel" de vierde rijstrook afgesloten was. Na de tunnel werd de derde rijstrook pas afgesloten.
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11351
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
-
Snellie-Weggie
- zandpaadje
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 02 dec 2022, 0:47
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Forse sneeuwval heeft een verkeersinfarct veroorzaakt in de stad Groningen. In de verdiepte ligging zijn vrachtwagens gestrand omdat ze de helling niet op kunnen.
https://www.rtvnoord.nl/verkeer/1238980 ... eer-omhoog
https://www.rtvnoord.nl/verkeer/1238980 ... eer-omhoog
-
Thunderbolt
- woonerf
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 18:53
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Moet ook zeggen dat het tussen Vrijheidsplein en Hoogkerk het er ook niet op leek dat men bezig was geweest met sneeuwschuivers etc. (Al kan het natuurlijk zijn dat die allemaal druk waren bij de verdiepte ligging)
-
hurricane
- autoweg
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Op de webcam zag ik net dat al het verkeer werd stilgelegd en er met zoutstrooiers het wegdek werd gestrooid.
Je kunt wel spreken van een chaos.
Je kunt wel spreken van een chaos.
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
-
hurricane
- autoweg
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Er rijdt nu een vrachtwagen achteruit de tunnel weer in 
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Dat kan ik me wel voorstellen. Er zijn een paar zware invoegers. Eerst de Brailleweg vanuit het centrum, dan de toerit vanuit de Ketwich Verschuurlaan (Groningen-Zuid), dan gaat er ook nog eens een rijstrook af van de A 28 in zuidelijke richting.martien schreef:Het omgebouwde Julianaplein heeft een nieuw knelpunt opgeleverd. De A28 vanaf Julianaplein tot Haren.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Snellie-Weggie
- zandpaadje
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 02 dec 2022, 0:47
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
In de avondspits kan het ook redelijk druk zijn bij Hoogkerk richting Drachten. Van 3 naar 2 rijstroken en verkeer wat vanaf Hoogkerk wil invoegen.
Ja, maar daar was het al te laat voor. Alles stond al vast.
Men heeft voor de avondspits gestrooid en dacht dat het voldoende zijn. De sneeuwval was echter veel heviger dan verwacht waardoor het - ondanks het zout - binnen no time wit was. Door de avondspits vanzelfsprekend filevorming in deze condities. En de file in de verdiepte ligging heeft er weer voor gezorgd dat vrachtwagens de helling niet meer konden berijden, met extra opstoppingen tot gevolg.
Ja, maar daar was het al te laat voor. Alles stond al vast.
Men heeft voor de avondspits gestrooid en dacht dat het voldoende zijn. De sneeuwval was echter veel heviger dan verwacht waardoor het - ondanks het zout - binnen no time wit was. Door de avondspits vanzelfsprekend filevorming in deze condities. En de file in de verdiepte ligging heeft er weer voor gezorgd dat vrachtwagens de helling niet meer konden berijden, met extra opstoppingen tot gevolg.
-
DjIdee
- autoweg
- Berichten: 2433
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
- Locatie: Marum
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Elk viaduct in Groningen en ten oosten ervan was uitdagend. In korte tijd lag er 5-10 cm, midden in de avondspits. Zoeken naar grip, zelfs met winterbanden en de nodige ervaring.
Denk echt lokale overmacht, en plaatselijk ook. Groningen en ten noorden/oosten ervan was een bende, Drachten had een lokale zware bui gehad, maar na Hoogkerk / Westpoort was her prima tot aan Marum. Zout op de weg waar daar wel royaal voldoende.
Denk echt lokale overmacht, en plaatselijk ook. Groningen en ten noorden/oosten ervan was een bende, Drachten had een lokale zware bui gehad, maar na Hoogkerk / Westpoort was her prima tot aan Marum. Zout op de weg waar daar wel royaal voldoende.
-
Ehuls
- verkeersader
- Berichten: 657
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44
-
martien
- verkeersader
- Berichten: 654
- Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
- Locatie: Groningen
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Voor degenen die willen zien hoe glad de ringweg was: filmpjes.
RWS had daarnaast de linker twee rijstroken in beide richtingen in de tunnel afgesloten. Hier werden de vrachtauto's geparkeerd die de verdiepte ligging niet meer konden verlaten.
RWS had daarnaast de linker twee rijstroken in beide richtingen in de tunnel afgesloten. Hier werden de vrachtauto's geparkeerd die de verdiepte ligging niet meer konden verlaten.
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Ik zag https://www.dumpert.nl/?selectedId=100108545_e34d26cd langskomen, een vrachtwagen met aanhanger met daarop een graafmachine, die zichzelf en dus de vrachtwagen omhoogdrukt.
Inventief, maar ik ben benieuwd hoeveel schade dit aan het asfalt veroorzaakt.
Inventief, maar ik ben benieuwd hoeveel schade dit aan het asfalt veroorzaakt.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Aanpak Ring Zuid schreef:Verdiepte ligging in beide richtingen afgesloten in verband met verzakking bij spoor
De verdiepte ligging van de zuidelijke ringweg is zondagochtend in beide richtingen afgesloten. Dit heeft te maken met een verzakking bij het spoor waar de ringweg onderdoor loopt. We onderzoeken de oorzaak. Hoe lang deze afsluiting gaat duren is nog niet bekend.
De zuidbaan van de ringweg was al dicht vanwege onder andere het aanplanten van bomen nabij de skivijver. Deze werkzaamheden zijn inmiddels weer hervat.
ProRail meldt dat er tussen station Groningen Europapark en station Groningen geen treinen rijden. Dit duurt ten minste tot 18.00 uur.
Meer informatie volgt.
-
PeterSchoeber
- autoweg
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
https://www.rtvnoord.nl/verkeer/1239796 ... europapark
Volgens Bert Kramer van aannemerscombinatie Herepoort, die de nieuwe ringweg de afgelopen jaren heeft gebouwd, komen de verzakkingen door weggespoeld zand onder de rails. De grond is bevroren geweest en er heeft sneeuw gelegen. Dat is ontdooid en daardoor is zand weggespoeld, aldus Kramer.
Maar hoe ernstig het is?
Je krijgt toch geen uitspoeling vanwege wat smeltwater? Of erger: een sinkhole?
Maar afwachten tot er meer info wordt gegeven.
Volgens Bert Kramer van aannemerscombinatie Herepoort, die de nieuwe ringweg de afgelopen jaren heeft gebouwd, komen de verzakkingen door weggespoeld zand onder de rails. De grond is bevroren geweest en er heeft sneeuw gelegen. Dat is ontdooid en daardoor is zand weggespoeld, aldus Kramer.
Maar hoe ernstig het is?
Je krijgt toch geen uitspoeling vanwege wat smeltwater? Of erger: een sinkhole?
Maar afwachten tot er meer info wordt gegeven.
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Nee, maar mogelijk was het zandbed onder het spoor niet grof genoeg, waardoor het water gehalte in het zand te hoog blijf en het zand kon gaan bevriezen. Als de dooi inzet, blijft het smeltwater gedeeltelijk in het zand zitten en kun je pompwerking krijgen, als er treinen over het spoor rijdt. Het zand wordt dan letterlijk door balastbed naar boven gepompt.
Mooi voorbeeld om dit te zien, is als de stoep bij een oprit of parkeerplaats plaatselijk volledig verzakt en de tegels losliggen.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Update:
Aanpak Ring Zuid schreef:Verdiepte ligging weer open na afsluiting in verband met verzakking bij spoor
De noordbaan van de verdiepte ligging van de zuidelijke ringweg is weer opengesteld. Dit is de baan voor verkeer vanaf Hoogezand richting het Julianaplein. De verdiepte ligging werd zondagochtend uit voorzorg in beide richtingen afgesloten vanwege een verzakking bij het spoor, waar de ringweg onderdoor loopt.
Afgelopen nacht werd tijdens onderhoudswerkzaamheden een verzakking in het spoor ontdekt tussen Groningen en Groningen Europapark. De verdiepte ligging van de zuidelijke ringweg loopt onder het spoor door. Daarom is vanochtend uit voorzorg ook de verdiepte ligging afgesloten. Uit onderzoek is gebleken dat de autoweg veilig is. Deze kon aan het begin van de middag weer worden opengesteld.
Alleen de noordbaan van de ringweg is open. De zuidbaan van de ringweg was al dicht vanwege onder andere het aanplanten van bomen nabij de skivijver. Deze werkzaamheden zijn inmiddels weer hervat.
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
-
PeterSchoeber
- autoweg
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Inmiddels heeft ProRail, https://www.prorail.nl/nieuws/verzakkin ... -groningen, de prognose voor einde stremming fors bijgesteld naar achteren. Het duurt op zijn minst tot dinsdag voordat er weer treinen kunnen rijden. Tijd genoeg dus om voor de ochtendspits van morgen voldoende bussen te regelen voor het drukke reizigersverkeer.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19183
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Het probleem ligt dus bij de fietstunnel:
'Bij de bouw van de nieuwe Esperantokruising hebben we een aantal damwanden geplaatst. Door één van die damwanden loopt een buis. Het lijkt erop dat het zand rondom die buis is weggespoeld', zegt Bert Kramer van aannemerscombinatie Herepoort.
'Bij de bouw van de nieuwe Esperantokruising hebben we een aantal damwanden geplaatst. Door één van die damwanden loopt een buis. Het lijkt erop dat het zand rondom die buis is weggespoeld', zegt Bert Kramer van aannemerscombinatie Herepoort.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24148
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Dit was vanavond om 18:00 nog steeds zo.Chris schreef: zo 24 nov 2024, 13:19 Alleen de noordbaan van de ringweg is open. De zuidbaan van de ringweg was al dicht vanwege onder andere het aanplanten van bomen nabij de skivijver.
Van de noordbaan was de meest linker rijstrook afgezet.
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Gisteren ben ik voor het eerst door de tunnel gereden en, komende vanuit de richting Duitsland, de afrit Groningen-Centrum genomen.
Onderaan staan twee borden, te zien in bovenstaande film op 10:15. die rechtstrteeks uit de jaren '60 lijken te komen. Ik weet niet zo veel van wegwijzernormen, maar wat is jullie mening hier over? Is dit een hobbyprojectje van de aannemer?
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11351
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
-
Groningen
- expressweg
- Berichten: 3811
- Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
- Locatie: Groningen
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Ik heb niet het hele topic gelezen dus wellicht is het al bekend, maar men wil een stukje laten staan.
Is thv het Winschoterdiep, bij de oude halve aansluiting Oosterpoort:
https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1127894 ... erinnering
Het staat er momenteel wat oenig bij maar het moet dus een kunstwerk worden.
(En ik woon weer waar ik hoor: Stad, de mooiste stad van Nederland
)
Is thv het Winschoterdiep, bij de oude halve aansluiting Oosterpoort:
https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1127894 ... erinnering
Het staat er momenteel wat oenig bij maar het moet dus een kunstwerk worden.
(En ik woon weer waar ik hoor: Stad, de mooiste stad van Nederland