[A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Moderator: Moderatoren
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen
Het nieuws over dat kunstwerk is hier al voorbij gekomen. @Groningen het nieuwsbericht dat je linkt is uit februari. Intussen is er een nieuw participatieproces gestart en is het afwachten wat hier uitkomt.
Ik snap dat omwonenden het een storend object vinden. Een compromis zou kunnen zijn om alleen de pilaren te laten staan. Als meer subtiele herinnering naar de oude ring. Dan hoef je er ook weinig aan te doen om er 'iets' van te maken.
Ik snap dat omwonenden het een storend object vinden. Een compromis zou kunnen zijn om alleen de pilaren te laten staan. Als meer subtiele herinnering naar de oude ring. Dan hoef je er ook weinig aan te doen om er 'iets' van te maken.
-
Robbert297
- expressweg
Als Stadjer ben ik het daar geheel mee eens!Groningen schreef: wo 11 dec 2024, 20:14 (En ik woon weer waar ik hoor: Stad, de mooiste stad van Nederland)
Слава Україні
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Het zal wel een oenig kunstwerk worden. Om de mooiste stad van Nederland iets minder mooi te maken.Groningen schreef: wo 11 dec 2024, 20:14 Het staat er momenteel wat oenig bij maar het moet dus een kunstwerk worden.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Zelfde discussie als destijds de 5 schoorstenen ....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
IIVQ
- autoweg
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
Dat ze in Groningen dit soort kunstwerken bedenken om hun stad te 'verfraaien' zegt toch wel wat 
-
IIVQ
- autoweg
Het is iets anders, want een park onder een bestaande snelweg, maar er zijn meer steden die dit soort zaken doen, zoals Toronto met het zeer succesvolle Bentway Park onder de Gardiner Expressway: https://www.theguardian.com/world/artic ... generation
Spoorwegviaductparken zijn bekender, zoals de Coulée Verte in Parijs, de High Line in New York of het Hofpleinpark in Rotterdam
.
Ik vind dit wel een leuk idee. Wel vervelend voor de aanwonenden die een gesloopt viaduct beloofd was.
Spoorwegviaductparken zijn bekender, zoals de Coulée Verte in Parijs, de High Line in New York of het Hofpleinpark in Rotterdam
Ik vind dit wel een leuk idee. Wel vervelend voor de aanwonenden die een gesloopt viaduct beloofd was.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Wat betekent dat?
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
IIVQ
- autoweg
Kalender. Als grapje dat het beloofde Hofpleinpark in maart geopend wordt. Of dat maar 2013 (zoals oorspronkelijk bedoeld) of maart 2033 wordt vertellen we er niet bij.
-
IIVQ
- autoweg
https://www.rtvnoord.nl/natuur/1260265/ ... -kloot-aan
De Ring Zuid is met Aziatische en Amerikaanse boom- en plantensoorten beplant, in plaats van inheemse.
De Ring Zuid is met Aziatische en Amerikaanse boom- en plantensoorten beplant, in plaats van inheemse.
-
Wouter N14
- Moderator
Dat lijkt wel een blunder inderdaad.
'Voor de leek, en dat zijn de meeste mensen op het gebied van natuur, lijkt het mooi. Maar dat het er groen uitziet, betekent niet dat het ook groen is. Het is een hoop monocultuur van exotische rotzooi waar wij natuurbeheerders tegen moeten strijden. En er lopen zoveel ecologen rond, maar er wordt niet naar hen geluisterd. Het had goed gedaan kunnen worden, maar het gebeurt niet.'
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Mwah. Vanuit de andere kant van het spectrum (aannemerij) kan ik zeggen dat er héél erg veel geluisterd wordt naar ecologen. Vaak zelfs teveel.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Durashift
- expressweg
Ik kan mij zijn verontwaardiging wel voorstellen. Het is nu ook geen nieuws (meer) dat niet inheemse soorten een bedreiging voor ons ecosysteem is, natuurlijk.
Aan de andere kant lees (interpreteer) ik ook dat met niet luisteren eigenlijk bedoeld wordt: er wordt niet gedaan wat wij zeggen (adviseren).
Tja, dat is ook wel weer het lot van een advies.
Maar even de (uitgebreidere) verklaring van de projectorganisatie afwachten, na het weekend.
Aan de andere kant lees (interpreteer) ik ook dat met niet luisteren eigenlijk bedoeld wordt: er wordt niet gedaan wat wij zeggen (adviseren).
Tja, dat is ook wel weer het lot van een advies.
Maar even de (uitgebreidere) verklaring van de projectorganisatie afwachten, na het weekend.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Beetje het lot van elke deskundige. Er wordt bijna altijd naar je geluisterd tenzij je echt iets belangrijks te melden hebt: dan doet men maar watSnelwegfreak schreef: vr 24 jan 2025, 20:22 Mwah. Vanuit de andere kant van het spectrum (aannemerij) kan ik zeggen dat er héél erg veel geluisterd wordt naar ecologen. Vaak zelfs teveel.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Vrijwel nooit zijn deze kwaadaardige exoten in de laatste 50 jaar moedwillig ingevoerd (meestal meegekomen met andere lading of planten uit een tuincentrum) en vrijwel nooit betreft het bomen. Bomen, die in de stad of (klein) park staan zijn meestal al gekweekt om optimaal tegen een versteende ondergrond te kunnen en tergelijkertijd voor minimaal overlast te zorgen, zoals nootjes of oppervlaktewortels. De kastanje in de stad heeft meestal geen kastanjes....Durashift schreef: vr 24 jan 2025, 20:30 Ik kan mij zijn verontwaardiging wel voorstellen. Het is nu ook geen nieuws (meer) dat niet inheemse soorten een bedreiging voor ons ecosysteem is, natuurlijk.
Gezien bomenziektes of ongedierte wordt er vaak gepleit voor meer diversificatie in bomen, en dat kan ook exotische (lees: van elders met een vergelijkbaar klimaat) soorten betreffen. Bij ons in het dorp is 90% van de straatbomen een eik en de rest bijna allemaal lindes.
Natuur in de stad is er met name voor de mens en niet voor de beestjes. Dat bij dit project niet anders.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
Daarbij was in Groningen diversiteit niet de reden om voor uitheemse soorten te kiezen, want er is maar een beperkt aantal soorten bomen en struiken toegepast.
Dat groen in de stad er alleen voor de mens is, is een achterhaalde gedachte. Het is de afgelopen jaren in vrijwel elke gemeente beleid geworden om de openbare ruimte natuurinclusief in te richten, met veel diversiteit en zo veel mogelijk inheemse soorten. Jammer dat hier bij dit project niet voor is gekozen.
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
Je kan zulke eisen ook meenemen in het contract tussen de aannemer en de opdrachtgever. Dan is het geen advies, maar een eis.Vinny schreef: vr 24 jan 2025, 22:54Beetje het lot van elke deskundige. Er wordt bijna altijd naar je geluisterd tenzij je echt iets belangrijks te melden hebt: dan doet men maar watSnelwegfreak schreef: vr 24 jan 2025, 20:22 Mwah. Vanuit de andere kant van het spectrum (aannemerij) kan ik zeggen dat er héél erg veel geluisterd wordt naar ecologen. Vaak zelfs teveel.![]()
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
-
Chris
- Moderator
Artikel met een tegenreactie: https://www.rtvnoord.nl/natuur/1261491/ ... -zwart-wit
Groen is iets wat de gemoederen heel hoog kan doen oplopen. Mensen kunnen daar zeer fanatiek over zijn, net zoals het wel of niet kappen van bomen.
Groen is iets wat de gemoederen heel hoog kan doen oplopen. Mensen kunnen daar zeer fanatiek over zijn, net zoals het wel of niet kappen van bomen.
-
Ger81
- autoweg
Daar is wat mij betreft niets mis mee.
Als die mensen er niet zouden zijn, dan hadden er in de afgelopen halve eeuw heel wat meer waardevolle natuurgebieden en monumentale bomen het loodje gelegd dan nodig was geweest.
Een tegengeluid kan soms vervelend zijn, maar het zorgt uiteindelijk wel voor balans.
Ubi volentia est, via est
-
hurricane
- autoweg
Inzake de "Museumroof" uit het Drents museum in Assen las ik dit op de site van de Politie:
https://www.politie.nl/nieuws/2025/janu ... useum.html
Ik juich zelf het gebruik van dit soort camera's wel toe om criminelen te kunnen opsporen.
https://www.politie.nl/nieuws/2025/janu ... useum.html
Zijn dit camera's die ergens aan de portalen hangen en alle richtingen in de gaten houden?Gestolen auto gezien in Groningen
De auto is vervolgens diezelfde nacht (23 januari) rond 04:20 uur gezien in Groningen. Er zijn beelden van een ANPR-camera op het Julianaplein in de stad. De auto droeg daar de gestolen kentekenplaten (K-813-BK).
Ik juich zelf het gebruik van dit soort camera's wel toe om criminelen te kunnen opsporen.
-
Chris
- Moderator
Rijkswaterstaat beweert altijd dat de camera's lage resolutie hebben en de boel niet opgeslagen wordt. Misschien doen ze dat bewust om niet overspoeld te worden met weggebruikers die camerabeelden van een ongeval willen opvragen.
Ik geloof niet echt dat een organisatie als Rijkswaterstaat niet genoeg opslagcapaciteit zou kunnen kopen om de beelden een bepaalde tijd te bewaren. Er zijn genoeg hobbywebsites met talloze webcams op hoge resolutie waar je de beelden van terug kan kijken.
Schijnbaar kan je ANPR software op alle camerabeelden loslaten, mits de resolutie hoog genoeg is om kentekens te kunnen lezen. Maar misschien is toepassing daarvan wel sterk gereguleerd.
Ik geloof niet echt dat een organisatie als Rijkswaterstaat niet genoeg opslagcapaciteit zou kunnen kopen om de beelden een bepaalde tijd te bewaren. Er zijn genoeg hobbywebsites met talloze webcams op hoge resolutie waar je de beelden van terug kan kijken.
Schijnbaar kan je ANPR software op alle camerabeelden loslaten, mits de resolutie hoog genoeg is om kentekens te kunnen lezen. Maar misschien is toepassing daarvan wel sterk gereguleerd.
-
hurricane
- autoweg
Ik vond het wel bijzonder dat de politie specifiek het Julianaplein vermeldde. Dan lijkt het alsof daar speciale ANPR camera's hangen (met wellicht hogere resolutie en gefixeerde positie?) en dat het niet reguliere RWS camera's zijn waarmee men meekijkt vanuit de Verkeerscentrale. Die kunnen ook door de operator in een onhandige / onbruikbare positie worden gedraaid zodat ANPR functionaliteit niet mogelijk is.Chris schreef: di 28 jan 2025, 20:41 Rijkswaterstaat beweert altijd dat de camera's lage resolutie hebben en de boel niet opgeslagen wordt. Misschien doen ze dat bewust om niet overspoeld te worden met weggebruikers die camerabeelden van een ongeval willen opvragen.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Het Julianaplein is recent gereconstrueerd. Wellicht zijn daar modernere camera's gekomen met een betere resolutie.
-
Hajo
- 2x3 autosnelweg
Je kunt het (helaas) gewoon opzoeken:
https://www.politie.nl/informatie/locat ... jj-sv.html
ANPR camera's zijn een handig hulpmiddel en de locaties ervan openbaar maken, vind ik persoonlijk geen goed idee.
Waarschijnlijk heeft het feit dat het slechts één hulpmiddel en dus opsporingsmethode is, de doorslag gegeven. Er zijn ook andere opsporingsmethoden. Daar kan ik geen nadere informatie over geven.
ANPR camera's zijn een handig hulpmiddel en de locaties ervan openbaar maken, vind ik persoonlijk geen goed idee.
Waarschijnlijk heeft het feit dat het slechts één hulpmiddel en dus opsporingsmethode is, de doorslag gegeven. Er zijn ook andere opsporingsmethoden. Daar kan ik geen nadere informatie over geven.
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
-
hurricane
- autoweg
Wel een erg bijzondere "Open Overheid" als je het mij vraagt om dit met x,y coordinaten en al te publiceren.Hajo schreef: di 28 jan 2025, 22:36 Je kunt het (helaas) gewoon opzoeken:
ANPR camera's zijn een handig hulpmiddel en de locaties ervan openbaar maken, vind ik persoonlijk geen goed idee.![]()
Waarschijnlijk heeft het feit dat het slechts één hulpmiddel en dus opsporingsmethode is, de doorslag gegeven. Er zijn ook andere opsporingsmethoden. Voordat mij wellicht de vraag gesteld wordt wat die opsporingsmethoden dan wel niet zijn, zeg ik alvast dat ik die methoden niet kan verklappen. Sommige dingen moeten nu eenmaal geheim blijven.![]()
Had er eentje opgezocht bij A7 Groningen West adhv de coordinaten en inderdaad zie in Maps er eentje aan een viaduct hangen, compleet met ir-ledjes voor nachtzicht.
-
djiwie
- stadsweg
Ik denk niet dat dit een RWS specifieke camera was. De politie heeft op meerdere plekken speciale ANPR camera's hangen en zo te lezen was er een 'hit' omdat deze auto als gestolen was gemeld. De belastingdienst gebruikt deze camera's ook trouwens. Los van de juridische aspecten lijkt het me sterk dat dit de normale camera's zijn die gebruikt worden voor het verkeerstoezicht.Chris schreef: di 28 jan 2025, 20:41 Rijkswaterstaat beweert altijd dat de camera's lage resolutie hebben en de boel niet opgeslagen wordt. Misschien doen ze dat bewust om niet overspoeld te worden met weggebruikers die camerabeelden van een ongeval willen opvragen.
Zomaar de beelden (langdurig) bewaren mag niet en is ook helemaal niet nodig voor de taak van RWS. Technisch is het inderdaad wel op te lossen.
-
Chris
- Moderator
Dat zijn de echte 'dedicated' ANPR camera's. Die werken dag en nacht en bij sneeuw of regen. ANPR software op gewone videobeelden werkt alleen zolang de beeldkwaliteit voldoende is. Eigenlijk is dat OCR.hurricane schreef: di 28 jan 2025, 22:50
Had er eentje opgezocht bij A7 Groningen West adhv de coordinaten en inderdaad zie in Maps er eentje aan een viaduct hangen, compleet met ir-ledjes voor nachtzicht.
-
djiwie
- stadsweg
Dat zal midden in de nacht wel niet gewerkt hebben. Ik denk dat deze auto door een officiele ANPR camera is gesnapt.