[H][M001] [FOTO] Budapest - grens Oostenrijk

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
caresse
woonerf
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 21:08
Locatie: Drunen

[H][M001] [FOTO] Budapest - grens Oostenrijk

Bericht door caresse » do 19 okt 2006, 21:01

Afgelopen weekend iemand opgehaald in budapest die alleen niet de lange reis durfde te rijden naar Nederland. (met vliegtuig heen en met de al aanwezige auto terug)

Van het stuk in hongarije en een uitstapje naar de slowaakse grens wat fototjes geschoten

Route foto's:

Afbeelding


Afbeelding
De 1 op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De afslag naar de Slowaakse grens


Afbeelding

Afbeelding
De Donau is de natuurlijke grens...

Afbeelding
In de file voor de paspoortcontrole

Afbeelding
Het verste punt in slowakije....(50 meter ;) ) omdraaien maar weer...

Afbeelding
en weer bijna in hongarije...

Afbeelding
De paspoortcontrole

Afbeelding
En weer terug op de M1. De hele weg heeft dynamische informatiepanelen in meerdere talen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We naderen de grens met oostenrijk...

Afbeelding

Afbeelding
Met ook hier weer de nodige paspoortcontroles...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door caresse op do 19 okt 2006, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » do 19 okt 2006, 21:13

Ik vind het "drukke" bewegwijzering. Niet de beste van Europa.
De autogordel: een band voor het leven.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Bericht door vynkce » do 19 okt 2006, 21:33

Zeer mooie fotoreeks, mijn complimenten!

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » do 19 okt 2006, 21:53

Mooie foto's. :) Die brug over de Donau ziet er geinig uit. Waarom ben je bij de grens gekeerd eigenlijk als ik het vragen mag?

caresse
woonerf
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 21:08
Locatie: Drunen

Bericht door caresse » do 19 okt 2006, 21:58

nouja, puur voor een foto van het grensbord dat we het uitstapje gemaakt hebben. beide zijn we nog nooit in Slowakije geweest. Nu wel :twisted:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 20 okt 2006, 7:01

Hele mooie foto's! Ik heb een aantal jaren terug de M1 bereden van Tatabánya naar Oostenrijk. Ik meen me te herinneren dat de bewegwijzering op de snelwegne geheel groen was (zoals aan de grens), maar ik denk dat ik me vergis. Waar ik me niet in vergis is het feit dat de vertaling "Wien" voor Bécs is toegevoegd, die stond er toen (ik denk dat het zo'n 6 jaar geleden is) absoluut niet bij, net zo min als het ovaaltje voor Oostenrijk.

En natuurlijk die mooie vertaling voor Bratislava (Pozony).

Zelf heb ik toen 2 uur (!!) voor deze grnesovergang staan wachten, wat voornanelijk aan de Oostenrijkse controle te danken was.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 20 okt 2006, 9:50

Ik meen me te herinneren dat de bewegwijzering op de snelwegne geheel groen was (zoals aan de grens), maar ik denk dat ik me vergis
Nee. Hongarije heeft onlangs de achtergrond kleur van bewegwijzering op autosnelwegen veranderd... :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » vr 20 okt 2006, 9:52

Zijn Hongarije en Slowakije nog geen partij bij Schengen dat er nog grenscontroles plaatsvinden? Het zijn EU binnengrenzen - je zou verwachten dat je daar tegenwoordig kunt doorrijden.

Wat betreft de groene en blauwe borden, meen me uit een eerdere discussie te herinneren dat Hongarije een paar jaar geleden een kleurenwissel heeft doorgevoerd. Reden waarom weet ik niet meer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 20 okt 2006, 10:18

Ik wist niet dat er nog landen waren waar je binnen de kom 60 mag! Dat rijden wij buiten de kom. :lol:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 20 okt 2006, 10:39

Mooie foto's, caresse.

Overigens bevestigen deze foto's mijn mening over de open pijlpuntkop.
Dat is op een snelweg gewoonweg onvoldoende zichtbaar.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » vr 20 okt 2006, 10:43

Helemaal met je eens. Maar deze gesloten pijl is niet veel beter - zo iel ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 20 okt 2006, 11:05

Pino schreef:Zijn Hongarije en Slowakije nog geen partij bij Schengen dat er nog grenscontroles plaatsvinden? Het zijn EU binnengrenzen - je zou verwachten dat je daar tegenwoordig kunt doorrijden.
NIet elk EU-land is een Schengen-land en niet elk Schengen-land is een EU-land :)

Voor zover ik weet zijn er recentelijk geen Schengen-landen bijgekomen. Ik weet eigenlijk niet hoe dat in de nabije toekomst zal zijn.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » vr 20 okt 2006, 12:10

@Palance: Er zijn maar een aantal Schengen landen:

Zie: Schengen akkoorden

Slowakije en Hongarije zijn wel partij bij het Schengen akkoord. Zij hebben nog geen werking gegeven aan de uitvoer :idea:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 20 okt 2006, 12:26

Globaal gezien bestaan de Schengen-landen uit de 'oude' EU (muv Ierland en het Verenigd Koninkrijk). IJsland hoort daar als niet-EU lid bv. wel bij. Schenen en EU hebben raakvlakken maar staan in principe aardig los van elkaar.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Bericht door Queue » vr 20 okt 2006, 20:25

Zeker mooie foto's
Palance schreef:Hele mooie foto's! Ik heb een aantal jaren terug de M1 bereden van Tatabánya naar Oostenrijk. Ik meen me te herinneren dat de bewegwijzering op de snelwegne geheel groen was (zoals aan de grens), maar ik denk dat ik me vergis. Waar ik me niet in vergis is het feit dat de vertaling "Wien" voor Bécs is toegevoegd, die stond er toen (ik denk dat het zo'n 6 jaar geleden is) absoluut niet bij, net zo min als het ovaaltje voor Oostenrijk.

En natuurlijk die mooie vertaling voor Bratislava (Pozony).
In 1998 heb ik daar ook gereden en toen waren de borden inderdaad groen (wat Vinny ook al zei). De borden foto's vind ik wel een verbetering t.o.v. wat ik mij herinner. Ik herinner me wel dat ook toen al overal Bécs-Wien vermeld stond, of in elk geval in Budapest.
Jammer dat op het afstansbord bij Györ geen plaats is voor Bécs/Wien naast Mosonmagyarovár, door de vele doelen aan kruisende wegen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » za 21 okt 2006, 15:43

Dankzij de foto's van Caresse heb ik Hongarije kunnen toevoegen aan mijn website over snelwegbewegwijzering. Serie is nog niet helemaal compleet helaas - de eerste twee voorwegwijzers ontbreken nog. Maar het begin is er.

Plaats reactie