Moderator: Moderatoren
Ik woon in de gemeente Emmen, en Emmen heeft al een dubieuze reputatie wat betreft dure en mislukte projecten.Naturist schreef: Los van die 64 miljoen euro die in die tunnel is gestoken vond die gemeente het ook nog verstandig om een dikke 80 miljoen te steken in dat omliggende winkelcentrum met dierentuin.
In theorie is dat zo ja, ook voor de landelijke politiek, maar een partijprogramma wordt nooit 1 op 1 overgenomen, want in NL is er niet 1 partij die de absolute macht heeft.Rogier schreef:![]()
De burger is naar mijn mening wel wat gevraagd, want volgens mij zijn er tussen 1992 en nu diverse lokale verkiezingen geweest.
Men had dan maar op partijen moeten stemmen die tegen deze projecten waren \ zijn. Dan waren de latere projecten ook niet uitgevoerd geweest.
Twitter @FlorijnAs schreef:Betonvlechters bereiden dak autotunnel voor. Na storten en uitharden van het beton wordt de tunnel van onderaf uitgegraven @BAMInfra_nl
Zie http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/128634/ ... voltooiing voor een korte videoreportage.RTV Drenthe schreef:Autotunnel Assen weer een stapje dichterbij voltooiing
1 december 2017
ASSEN - Het wordt een mijlpaal voor het stationsgebied in Assen genoemd. De twee helften van de nieuwe autotunnel voor het station zijn officieel met elkaar verbonden.
Wethouder Harmke Vlieg verrichtte de openingshandeling door een gat te slaan in de muur tussen de twee tunneldelen. "Dit is een hele belangrijke ontwikkeling voor de bereikbaarheid van de stad. Deze tunnel vormt de belangrijkste noord-zuidverbinding van de stad ", zegt wethouder Harmke Vlieg (ChristenUnie).
De tunnel werd in twee delen aangelegd om de hinder voor het verkeer zo klein mogelijk te houden. De aanleg van de tunnel begon zo'n anderhalf jaar geleden. Assen krijgt een nieuw station en de nieuwe tunnel loopt onder het stationsplein door.
Een wand van bentoniet, een soort klei, en cement was nodig om te voorkomen dat de noordelijke helft van de tunnel zou vollopen met grondwater. Die helft was namelijk al klaar toen de zuidkant nog gebouwd moest worden.
"Afgelopen weken hebben wij al het zand aan de Zuidkant uit de tunnel gereden", zegt hoofduitvoerder Hans Kor van BAM Infra. De wanden van de tunnel zijn in de grond gemaakt met diepwanden en daar is het dak bovenop gelegd. Pas toen dat klaar was is de grond weggegraven.
Het duurt nog tot en met eind maart volgend jaar voor de eerste auto's door de nieuwe tunnel kunnen rijden. Zo moet er nog een weg aangelegd worden en een beetje verlichting is ook wel handig en de technische installatie die de tunnel droog houdt bij regen.
Dat was op 1 november 2006, ELF jaar geleden! En nog steeds is de ring van Assen niet helemaal bewegwijzerd!Kaaiman schreef: ↑wo 01 nov 2006, 23:13Coen Tunnel, in een ander topic schreef:Assen heeft weinig 2x2-wegen, maar er gaat meer verdubbeld worden. De Europaweg wordt in Assen wel veel gebruikt en die gaat verbreed worden, evenals de Overcingellaan en de Industrieweg (en het geheel gaat als RING Assen bewegwijzerd worden).
Dat is inderdaad wel een unieke situatie. Ik hoop niet dat er afdekongevallen door kunnen optreden.