Omdat je TOTSO's vaak alleen op microniveau ziet (als je op het bewuste knooppunt bent) en niet op macroniveau (op de landkaart). Dat macroniveau vind ik een stuk belangrijker. Het voorkomen van TOTSOs zou eerder een thema moeten zijn bij het ontwerpen van knooppunten.Vinny schreef:Ik begrijp niet waarom het voorkomen van TOTSO's niet nodig is...? (op de andere fora (SABRE en SARA) wordt daar altijd flink over geklaagd).
Wegnummering Nederland
Moderator: Moderatoren
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Tja, het gaat natuurlijk niet uitsluitend om knooppunten, maar ook om gewone kruisingen en om merkwaardigheden als het verloop van de N 205. En om situaties als dit:als je op het bewuste knooppunt bent

Als het gaat om knooppuntconfiguraties zelf, moet w.m.b de 'hoofdstroom' centraal staan, daarop moet worden in-/uit gevoegd en voorkomen moet tenminste worden dat er van de linkerkant wordt ingevoegd (is onveilig), zie ook de recent opengestelde knooppunten Maanderbroek en Klaverpolder, waar dit creatief vermeden is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf
In een land met een lange ("blaue"Vinny schreef:Ik zou nog willen toevoegen dat wegnummering uit moet gaan van een aanééngesloten netwerk, dus wegnummers die 'ins blaue hinein' stoppen kunnen w.m.b ook niet.

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Nog gekker. Knooppunten ontwerp je op de verkeersstromen, niet op het nummersysteem. Dat is slechts een hulpmiddel bij de navigatie.Pino schreef:Omdat je TOTSO's vaak alleen op microniveau ziet (als je op het bewuste knooppunt bent) en niet op macroniveau (op de landkaart). Dat macroniveau vind ik een stuk belangrijker. Het voorkomen van TOTSOs zou eerder een thema moeten zijn bij het ontwerpen van knooppunten.
-
- 4x3 autosnelweg
Eens. Ik denk dat als het goed is wegnummer en hoofdverkeersstroom ook vaak samenlopen.René schreef:Nog gekker. Knooppunten ontwerp je op de verkeersstromen, niet op het nummersysteem. Dat is slechts een hulpmiddel bij de navigatie.Pino schreef:Omdat je TOTSO's vaak alleen op microniveau ziet (als je op het bewuste knooppunt bent) en niet op macroniveau (op de landkaart). Dat macroniveau vind ik een stuk belangrijker. Het voorkomen van TOTSOs zou eerder een thema moeten zijn bij het ontwerpen van knooppunten.
Maar ja, het is vaak niet goed...
-
- 4x5 autosnelweg
Dat ben ik met je eens. Het liefst moet je bij de toekenning van nummers proberen dit volgens de hoofdstromen te doen, zodat je problemen vermijdt. Maar als je een nummersysteem op basis van een nationaal grid ontwerpt (zoals VS of D), dan zul je merken dat het grid in veel gevallen niet overeenkomst met de feitelijke verkeersstromen, die vaak regionaal van aard zijn.Pino schreef:Ik denk dat als het goed is wegnummer en hoofdverkeersstroom ook vaak samenlopen.
-
- 4x5 autosnelweg
Daarom moet er langs de grens en de kustlijn de N (A) 100 worden aangelegd. De 'Ringweg Nederland' waarop alle nummers 'stoppen'; dan ben je van dat probleem ook af.In een land met een lange ("blaue" Smile ) kustlijn lijkt het me onvermijdelijk dat sommige routes doodlopen. Ik zie geen enkel bezwaar tegen de huidige N250, N46, N286 bijvoorbeeld.

-
- 4x5 autosnelweg
En wie raakte er ook al weer over de kook toen ik voorstelde om een kleine wijziging in de configuratie van knp. Watergraafsmeer door te voeren, dat meer recht doet aan de daadwerkelijke hoofdstroom (A1 amersfoort --> A 10 zuid)Knooppunten ontwerp je op de verkeersstromen, niet op het nummersysteem.

-
- 2x4 autosnelweg
-
- autoweg
-
- 2x5 autosnelweg