Het is trouwens een Premium artikel, maar ik heb 'm toevallig ook hier als PDF gevonden.
https://docdro.id/sZTlytD
[A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
-
- autoweg
Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein
Ik had van de week even gekeken naar een realistische vormgeving van de halfklaverblad tussen de N205 en de N232.N99 schreef: ↑za 13 mei 2023, 10:19 Even een paar ideeën voor verbetering hier:
[knip]
-kruising N205xN232 ombouwen naar halfklaverblad
[knip]
Hier een kaart van mijn variant: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Ik weet niet hoeveel dit allemaal zou kosten, maar het lijkt me niet dat dit een fortuin zal kosten.
Met aan de oostzijde een klaverlus met R=85 (gewenst) en aan de westzijde R=65m (minimaal) valt het in te passen als je van de bestaande westrotonde een hondebot maakt. Als je de tunnel ietsje ten zuiden legt van de bestaande kruising is het geheel ook wat makkelijker te faseren en heb je genoeg lengte tussen de rotondes om op de gewenste diepte onder de N205 door te komen.

Klik voor groter plaatje
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein
Als dagelijkse weggebruiker van dit stukje weg ben ik helemaal voor deze oplossing. Het enige (buiten het budget) waar ik mee zit is of er aan de rechterkant niet (teveel) ondergrondse leidingen zitten. Langs de N232 lopen dacht ik een paar grote gasleidingen en parallel aan de N205 loopt een hele grote waterleiding.
Men is overigens toevallig in deze periode al weken/maanden flink in het kwadrant aan de oostkant aan het graven en alhoewel ik heb geen idee wat men precies aan het doen is, is het wel een enorm gat wat men aan het maken is.
Men is overigens toevallig in deze periode al weken/maanden flink in het kwadrant aan de oostkant aan het graven en alhoewel ik heb geen idee wat men precies aan het doen is, is het wel een enorm gat wat men aan het maken is.