Wat een onzin. Als je wegens pech stil moet staan, is dat dan veiliger op de linkerstrook?Rene schreef:Geen plek onveiliger op een snelweg dan een vluchtstrook.

Moderator: Moderatoren
Wat een onzin. Als je wegens pech stil moet staan, is dat dan veiliger op de linkerstrook?Rene schreef:Geen plek onveiliger op een snelweg dan een vluchtstrook.
Dit is een vervanging van. De oude 150kV leiding wordt gesloopt wanneer de nieuwe 380kV leiding in bedrijf wordt gesteld. Hij wordt ook nog verder doorgetrokken naar Bleiswijk waar al ruimte is om de extra lijn aan te sluiten.Jackbauer1350 schreef:Ik zag het gisteravond ook. De lichtmasten zullen ze dan nog wel vervangen binnenkort. Zal nog wel even duren voor de nieuwe kabels onder spanning worden gezet.
Is dit trouwens een extra hoogspanningslijn of vervanging van de huidige?
Deze nieuwe 380 Kv lijn zal ook 150 Kv lijnen hebben/houden. Overigens zal deze lijn op meerdere plekken, zoals ter hoogte van Hoofddorp ondergronds gaan lopen. De lijn komt daar grotendeels direct ten westen van de N205 te lopen (en tussen Vijfhuizen en voorbij Hoofddorp dus een stukje westelijker dan de huidige 150 Kv lijn die nu nog dwars door Hoofddorp loopt).captain007 schreef:Dit is een vervanging van. De oude 150kV leiding wordt gesloopt wanneer de nieuwe 380kV leiding in bedrijf wordt gesteld. Hij wordt ook nog verder doorgetrokken naar Bleiswijk waar al ruimte is om de extra lijn aan te sluiten.
Haha! Ik denk dat de vliegtuigen hebben geklaagd over het geluid van het wegverkeer op de A205.Attietattie schreef:Hahaha! (Mede) Als gevolg van geluidsoverlast!!![]()
![]()
Ik rij daar vrij vaak, tegenwoordig is het (weer) onderdeel van mijn woon-werk-route en 130 km/h halen lukt me geregeld. Zeker niet altijd, omdat veel mensen denken dat ze omdat ze een kilometer verderop in gaan voegen op de A9 de hele tijd links kunnen blijven rijden met 90 km/h, maar vaak genoeg ook wel.mavas schreef:Ik snap je teleurstelling, maar hoe vaak is het jou gelukt om 130 te halen op dat kleine stukje? Mij is het nog nooit gelukt vanaf de N205.
Ik denk dat RWS er gewoon nooit over heeft nagedacht dat dit stukje een paar jaar geleden automatisch een Vmax van 130 km/h heeft gekregen. En nu komt men met het absurde argument van een akoestisch onderzoek hetgeen natuurlijk volslagen lachwekkend is.mavas schreef: Ik snap in dit hele gebeuren niet waar dit ineens vandaan komt? Waarom en van wie moest er een akoestisch onderzoek komen? Is dat naar aanleiding van het hele 130-gebeuren?
Je lost hiermee de beperkte ruimte tussen de spoorlijn en het water niet op. Het vervangen van de rotonde door een halve ster zie ik, vooral vanwege de spoorlijn, niet passen.ardjan schreef:Het blijft ook nog steeds een substandaard knooppunt. Is het een juiste aanname dat de A/N200 van/naar Halfweg minder belangrijk is geworden door aanleg van de Westrandweg? Wellicht een wild idee: is het mogelijk deze tak van de A/N200 vanuit Halfweg naar het zuidwesten af te buigen naar de N205? Zo is er veel meer mogelijk op de plek van de huidige rotonde.
Schiet het maar af![]()