[N340] Upgrade Zwolle - Ommen
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [N340] Upgrade Zwolle - Ommen
Cynisme. Een tunnel inschuiven kost nou eenmaal meer tijd en geld. Blijkbaar was het voor de spoorbeheerder goedkoper om het in twee fases uit te voeren. 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg

Wat wel vreemd is, is dat ze bij het verwijderen van de overweg niet wat voorbereidende werkzaamheden hebben gedaan. Dat was dan kennelijk weer niet nodig.
-
- Moderator
ProRail heeft wat foto's van het inschuiven van de fietstunnel van de Hessenweg onder het spoor Zwolle - Meppel. Dit is dus de weg waar vroeger de N340 lag.
https://www.prorail.nl/nieuws/luchtfoto ... ietstunnel

https://www.prorail.nl/nieuws/luchtfoto ... ietstunnel

-
- Moderator
Ik ben wezen kijken bij de fietstunnel in de voormalige N340.

Fietstunnel Hessenweg 16-10-2022 01 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 16-10-2022 03 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 16-10-2022 04 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 16-10-2022 06 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 16-10-2022 01 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 16-10-2022 03 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 16-10-2022 04 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 16-10-2022 06 by European Roads, on Flickr
-
- Moderator
Er is nu een tankstation langs de N340 richting Ommen, op het nieuwe deel, met eigen toe- en afrit, vlak voor die verkeerslichten.

N340 Nieuwe Hessenweg 01 by European Roads, on Flickr

N340 Nieuwe Hessenweg 03 by European Roads, on Flickr

N340 Nieuwe Hessenweg 07 by European Roads, on Flickr
De fietstunnel in de Hessenweg, waar voorheen de overweg van de N340 lag, is eigenlijk al klaar. Ze moeten de bermen nog afwerken maar eigenlijk had het nu al gewoon open gekund.

Fietstunnel Hessenweg 01 by European Roads, on Flickr
Dit was vroeger de N340.

Fietstunnel Hessenweg 03 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 05 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 06 by European Roads, on Flickr

N340 Nieuwe Hessenweg 01 by European Roads, on Flickr

N340 Nieuwe Hessenweg 03 by European Roads, on Flickr

N340 Nieuwe Hessenweg 07 by European Roads, on Flickr
De fietstunnel in de Hessenweg, waar voorheen de overweg van de N340 lag, is eigenlijk al klaar. Ze moeten de bermen nog afwerken maar eigenlijk had het nu al gewoon open gekund.

Fietstunnel Hessenweg 01 by European Roads, on Flickr
Dit was vroeger de N340.

Fietstunnel Hessenweg 03 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 05 by European Roads, on Flickr

Fietstunnel Hessenweg 06 by European Roads, on Flickr
-
- Secretaris
Lekker 'handige' plek, dat tankstation. Mocht er toch nog de ooit geplande ongelijkvloerse aansluiting komen, dan moet het zaakje weer helemaal worden opgeruimd of grondig gereconstrueerd, want voor een weefvak is de afstand veel te kort.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- Moderator
Er gebeuren kennelijk veel ongevallen op de met verkeerslichten beveiligde oversteek van de Hessenweg op de N340.
https://www.destentor.nl/ommen/vernieuw ... ~aa9e4aa8/
,,De inrichting van dit kruispunt voldoet aan alle eisen, maar we hebben ook geconstateerd dat de verkeerslichten niet goed opvallen in het beeld van de weg. Daarom onderzoeken we of we attenderende maatregelen kunnen treffen.’’ Welke stappen de provincie wil nemen en op welke termijn, is niet duidelijk.
De provincie bevestigt dat er eerst sprake was van een oversteek zonder verkeerslichten. Dit plan kwam er na een bezuiniging op het project, waarbij een viaduct op deze plek sneuvelde. ,,In overleg met de omgeving en gemeente heeft de provincie toen een extra stap gezet door hier toch een verkeersregelinstallatie te plaatsen.’’
Gaat om deze:

N340 Varsenerweg Hessenweg-West 05 by European Roads, on Flickr

N340 Varsenerweg Hessenweg-West 01 by European Roads, on Flickr
Overigens is dit exemplarisch voor het falen van het grootste project van Overijssel om echt een noemenswaardige verbetering van de doorstroming te realiseren op de N340. 2x2 werd 2x1, 100 werd 80, ongelijkvloers werd rotonde, free-flow werd verkeerslicht. Er is enorm veel geld uitgegeven voor nagenoeg geen verbetering.
https://www.destentor.nl/ommen/vernieuw ... ~aa9e4aa8/
,,De inrichting van dit kruispunt voldoet aan alle eisen, maar we hebben ook geconstateerd dat de verkeerslichten niet goed opvallen in het beeld van de weg. Daarom onderzoeken we of we attenderende maatregelen kunnen treffen.’’ Welke stappen de provincie wil nemen en op welke termijn, is niet duidelijk.
De provincie bevestigt dat er eerst sprake was van een oversteek zonder verkeerslichten. Dit plan kwam er na een bezuiniging op het project, waarbij een viaduct op deze plek sneuvelde. ,,In overleg met de omgeving en gemeente heeft de provincie toen een extra stap gezet door hier toch een verkeersregelinstallatie te plaatsen.’’
Gaat om deze:

N340 Varsenerweg Hessenweg-West 05 by European Roads, on Flickr

N340 Varsenerweg Hessenweg-West 01 by European Roads, on Flickr
Overigens is dit exemplarisch voor het falen van het grootste project van Overijssel om echt een noemenswaardige verbetering van de doorstroming te realiseren op de N340. 2x2 werd 2x1, 100 werd 80, ongelijkvloers werd rotonde, free-flow werd verkeerslicht. Er is enorm veel geld uitgegeven voor nagenoeg geen verbetering.
-
- 2x5 autosnelweg

Dit soort locaties met een dominante stroom op de hoofdweg en een nauwelijks herkenbare oversteek zit niet in het verwachtingspatroon van de weggebruiker. Dus moet je hem extra duidelijk maken (of verwijderen).
Volgens mij voldoet deze locatie niet aan de eisen/richtlijnen. Maar ook al voldoet deze er wel aan, het is weer typisch dat er zo theoretisch over de situatie gesproken moet worden.
Dit zal ook weer zo'n locatie worden waar nog jaren problemen blijven bestaan met alle toeters en bellen die er nog komen.
Edit: De video nog eens bekeken. Wat me nu ook nog opvalt is dat de oversteek vanaf Zwolle gezien aan het einde van een flauwe bocht ligt. Daarmee is het verkeerslicht ook totaal niet op grote afstand zichtbaar.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x2 autosnelweg
Op de rijbaanscheiding van de N340 na lijkt de situatie met een gelijkvloerse oversteek in de verte een beetje op de N359. Dat is ook een lange rechte stroomweg met weinig verkeer uit de zijwegen.
Op de N359 zijn enkele kruispunten voorzien van een dynamische vmax. D.w.z. je mag er 100 rijden, maar zodra er verkeer vanaf een zijweg nadert springt een matrixbord automatisch op 70.
Die matrixborden vallen nog meer op dan deze VRI volgens mij. En zelfs als iemand hem mist of negeert dient het verkeer uit de zijweg voorrang te verlenen. De kans op ongevallen wordt niet wordt vergroot zoals dat bij de VRI (en roodlichtnegatie) op de N340 wel het geval is.
Als het doel van de VRI niet was om de veiligheid te vergroten, maar om het oversteken te vereenvoudigen, dan had hier gewoon een viaduct of een tunnel moeten liggen. Zoals steeds meer kruisingen op de N359 ook ongelijkvloers worden gemaakt.
Je kunt nu allemaal lapmiddelen gaan proberen, maar de conclusie over een tijdje gaat zijn dat alleen een ongelijkvloerse aanpassing het probleem echt oplost.
Op de N359 zijn enkele kruispunten voorzien van een dynamische vmax. D.w.z. je mag er 100 rijden, maar zodra er verkeer vanaf een zijweg nadert springt een matrixbord automatisch op 70.
Die matrixborden vallen nog meer op dan deze VRI volgens mij. En zelfs als iemand hem mist of negeert dient het verkeer uit de zijweg voorrang te verlenen. De kans op ongevallen wordt niet wordt vergroot zoals dat bij de VRI (en roodlichtnegatie) op de N340 wel het geval is.
Als het doel van de VRI niet was om de veiligheid te vergroten, maar om het oversteken te vereenvoudigen, dan had hier gewoon een viaduct of een tunnel moeten liggen. Zoals steeds meer kruisingen op de N359 ook ongelijkvloers worden gemaakt.
Je kunt nu allemaal lapmiddelen gaan proberen, maar de conclusie over een tijdje gaat zijn dat alleen een ongelijkvloerse aanpassing het probleem echt oplost.
-
- 2x5 autosnelweg
Het lastige van dit soort krantenartikelen is dat er wel geconstateerd wordt dat er ongevallen gebeuren, maar er wordt nooit bij vermeld wat nou precies de oorzaak is. Ik mag hopen dat de politie dit wel registreert en doorspeelt naar de wegbeheerder, maar het zou ook wel eens fijn zijn als de weggebruiker wordt gewezen op zijn onvolkomenheden. Het ligt niet altijd aan de weg(beheerder).
-
- 4x3 autosnelweg
Ahum 
Het is inderdaad aan de weggebruiker om goed op te letten, maar het is ook aan de wegbeheerder om een vergevingsgezinde weg in te richten.

Het is inderdaad aan de weggebruiker om goed op te letten, maar het is ook aan de wegbeheerder om een vergevingsgezinde weg in te richten.
-
- 2x5 autosnelweg
Naar mijn mening is er niets mis met deze oversteek. Daarom ben ik ook benieuwd naar de echte oorzaak van deze ongevallen, zodat eventuele maatregelen daarop gericht kunnen worden. Ik zie te vaak symptoombestrijding waarbij de oorzaak niet wordt aangepakt.
-
- Wegnummerfotograaf
Hier is mijn mening toch anders. Alleen een verkeerslicht boven de rijbaan (en niet ernaast) is vragen om moeilijkheden.
Hier is mijn mening hetzelfde.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Wegnummerfotograaf

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik denk dat die bij een van de ongevallen uit de grond is gereden en (nog) niet is vervangen.
-
- 2x2 autosnelweg
Aangezien ik in de regio familie en nog wat vrienden heb wonen, kom ik er wel eens sporadisch overheen. Persoonlijk is de VRI van veraf al goed zichtbaar. Misschien moeten weggebruikers eens op het verkeer letten en 'actiever' gaan rijden.
-
- zandpaadje
Omdat de foto van Chris oud is, ondertussen is deze wel weer herplaatst.
Het grootste probleem met deze VRI is er niet één, maar zijn er een hoop.
Vanaf Zwolle komend ligt deze in een flauwe bocht net na een wildviaduct,
Doordat de lenzen voorzien zijn van pijlen vallen deze sowieso minder op.
Bij de reconstructie zijn de afslagen bij de Hessenweg-West en de Stouwe
weggehaald, is er eigenlijk enorm veel verkeer wat van de VRI gebruikmaakt.
De ongevallen gebeuren bij het door rood rijden van zowel het overstekend
verkeer als het doorgaande verkeer op de N340, dit verschilt per ongeval.
Dient zich een 'oversteker' eerder aan dan een doorgaande vrachtwagen,
dan komt het vaak voor dat de vrachtwagen niet meer op tijd kan remmen.
Ook staan er soms meer 'overstekers' te wachten dan de geregelde groen-tijd.
Dit resulteert er vervolgens weer in dat één van deze auto's rood meepakt.
Overigens hadden eerst beide richtingen van het overstekend verkeer tegelijk
groen, maar is dit een tijd geleden aangepast, omdat de oversteek te smal is
voor twee voertuigen, laat staan wanneer er landbouwverkeer wil oversteken.
De beste oplossing voor nu is het plaatsen van twee voorwaarschuwingsseinen.
Het grootste probleem met deze VRI is er niet één, maar zijn er een hoop.
Vanaf Zwolle komend ligt deze in een flauwe bocht net na een wildviaduct,
Doordat de lenzen voorzien zijn van pijlen vallen deze sowieso minder op.
Bij de reconstructie zijn de afslagen bij de Hessenweg-West en de Stouwe
weggehaald, is er eigenlijk enorm veel verkeer wat van de VRI gebruikmaakt.
De ongevallen gebeuren bij het door rood rijden van zowel het overstekend
verkeer als het doorgaande verkeer op de N340, dit verschilt per ongeval.
Dient zich een 'oversteker' eerder aan dan een doorgaande vrachtwagen,
dan komt het vaak voor dat de vrachtwagen niet meer op tijd kan remmen.
Ook staan er soms meer 'overstekers' te wachten dan de geregelde groen-tijd.
Dit resulteert er vervolgens weer in dat één van deze auto's rood meepakt.
Overigens hadden eerst beide richtingen van het overstekend verkeer tegelijk
groen, maar is dit een tijd geleden aangepast, omdat de oversteek te smal is
voor twee voertuigen, laat staan wanneer er landbouwverkeer wil oversteken.
De beste oplossing voor nu is het plaatsen van twee voorwaarschuwingsseinen.
-
- Moderator
Er zitten ook twee huisjesparken aan de noordkant van de N340, waardoor die oversteek veel gebruikt wordt door mensen die van Ommen naar die parken rijden.
Ook wel bizar, er zit een Koopcentrum aan de Hessenweg, niet ver van deze oversteek. Je kan daar komen door over een stuk van de Hessenweg te rijden waar ze een fietspad van gemaakt hebben:

Ook wel bizar, er zit een Koopcentrum aan de Hessenweg, niet ver van deze oversteek. Je kan daar komen door over een stuk van de Hessenweg te rijden waar ze een fietspad van gemaakt hebben:

-
- 4x5 autosnelweg
Dat is de meest debiele oplossing die ik in tijden gezien heb. 

-
- dorpsstraat
Even voor de helderheid: De N340 wordt in de regio de Hessenweg genoemd en heet ook zo (geen idee hoe het overigens werkt met statussen van namen t.o.v. N340 bijvoorbeeld). Het nieuwe stuk bij Zwolle heet dan ook Nieuwe Hessenweg, zodat het oude stuk dan ook Hessenweg kan blijven heten (wel zo handig met de woningen erlangs). Het gedeelte van dit fietspad is geen onderdeel van de N340, maar wel van de Hessenweg. Volgens topotijdreis.nl wordt dit gedeelte bij Ommen door Emsland richting Balkerweg sinds +-1850 Oude Hessenweg genoemd. Dit zal dus 2 eeuwen geleden werkelijk gebruikt zijn door kooplieden (uit Hessen!?) als verbinding met Zwolle. Sinds +-1931 wordt de hoofdroute vanuit Zwolle aangeduid door wegen in Varsen, om vervolgens bij Ommen-Centrum aan te komen. Sinds +-1954 is de verbinding gemaakt zoals we hem nu kennen in de N340, wat je de bypass Varsen zou kunnen noemen. Sinds +-1963 t/m het heden wordt dit stuk dan ook aangeduid als Hessenweg (West). Het wordt nog steeds Hessenweg genoemd omdat het feitelijk onderdeel is van de oorspronkelijke route, maar het is geen onderdeel van de N340, die in de regio onlosmakelijk aan de term 'Hessenweg' verbonden is.
Overigens zou ik jullie allen eens willen aanraden de nieuwe Chevalleraustraat / Kievitstraat te bekijken, en dan met name het nieuwe kruispunt met de Patrijsstraat en de Merelstraat. Ik ben mijn hele leven al pleiter voor het aanbrengen van een vrijliggend fietspad aan de noordzijde en een rotonde met de Danteweg, maar hoe deze kruispunten ontworpen zijn.... Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening
Dit is dan ook geen oplossing, maar een beleidskeuze. Blijkbaar was het een groot probleem dat scholieren vanuit Dalfsen via onveilige parallelwegen naar het Vechtdal College aan de Balkerweg moesten fietsen. Om dat op te lossen is er een fietstunnel onder de voormalig N48 gekomen om via de Kievitstraat met de school te verbinden. Ik snap hier persoonlijk dan weer helemaal niets van, want ik ga ervan uit dat de scholieren de Hessenweg (West) zouden volgen tot aan de Balkerweg en vervolgens de Balkerweg gewoon volgen... Dit fietspad uit de post van Chris is dus voornamelijk als barriére bedacht in 'sluipverkeer' tussen de N340 en de Balkerweg, wat overigens prima via de Emslandweg te 'bypassen' is. Overigens is sowieso de route Kievitstraat via Stuw Broekdijkje naar Balkerweg onmogelijk gemaakt door eerst een 'fietspaaltje' te plaatsen en daarna het fietspad vanaf de tunnel voormalig N48 richting Kievitstraat te voltooien. Iedereen weet dat hier politieke belangen aan te grondslag liggen.
Overigens zou ik jullie allen eens willen aanraden de nieuwe Chevalleraustraat / Kievitstraat te bekijken, en dan met name het nieuwe kruispunt met de Patrijsstraat en de Merelstraat. Ik ben mijn hele leven al pleiter voor het aanbrengen van een vrijliggend fietspad aan de noordzijde en een rotonde met de Danteweg, maar hoe deze kruispunten ontworpen zijn.... Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening

-
- Voorzitter
Mijn hemel.SilentScreamer schreef: ↑do 11 mei 2023, 0:54Overigens zou ik jullie allen eens willen aanraden de nieuwe Chevalleraustraat / Kievitstraat te bekijken, en dan met name het nieuwe kruispunt met de Patrijsstraat en de Merelstraat. Ik ben mijn hele leven al pleiter voor het aanbrengen van een vrijliggend fietspad aan de noordzijde en een rotonde met de Danteweg, maar hoe deze kruispunten ontworpen zijn.... Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening![]()

-
- Voorzitter
Er zijn vele Hessenwegen in Noord- en Oost-Nederland en er zijn verschillende verklaringen waar de naam vandaan zou kunnen komen: https://nl.wikipedia.org/wiki/HessenwegSilentScreamer schreef: ↑do 11 mei 2023, 0:54Volgens topotijdreis.nl wordt dit gedeelte bij Ommen door Emsland richting Balkerweg sinds +-1850 Oude Hessenweg genoemd. Dit zal dus 2 eeuwen geleden werkelijk gebruikt zijn door kooplieden (uit Hessen!?) als verbinding met Zwolle.
-
- dorpsstraat
Oeh, het staat al op Streetview, scheelt jullie weer een ritjeCoen Tunnel schreef: ↑do 11 mei 2023, 1:04Mijn hemel.SilentScreamer schreef: ↑do 11 mei 2023, 0:54Overigens zou ik jullie allen eens willen aanraden de nieuwe Chevalleraustraat / Kievitstraat te bekijken, en dan met name het nieuwe kruispunt met de Patrijsstraat en de Merelstraat. Ik ben mijn hele leven al pleiter voor het aanbrengen van een vrijliggend fietspad aan de noordzijde en een rotonde met de Danteweg, maar hoe deze kruispunten ontworpen zijn.... Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening![]()
![]()

-
- 2x3 autosnelweg
-
- Moderator
Dankzij Pino: https://www.wegenwiki.nl/HessenwegCoen Tunnel schreef: ↑do 11 mei 2023, 1:07Er zijn vele Hessenwegen in Noord- en Oost-Nederland en er zijn verschillende verklaringen waar de naam vandaan zou kunnen komen: https://nl.wikipedia.org/wiki/HessenwegSilentScreamer schreef: ↑do 11 mei 2023, 0:54Volgens topotijdreis.nl wordt dit gedeelte bij Ommen door Emsland richting Balkerweg sinds +-1850 Oude Hessenweg genoemd. Dit zal dus 2 eeuwen geleden werkelijk gebruikt zijn door kooplieden (uit Hessen!?) als verbinding met Zwolle.

-
- 4x5 autosnelweg
Dit is dan ook geen oplossing, maar een beleidskeuze.

"Uitgezonderd bestemmingsverkeer"
Maar in combinatie met al die wegwijzers blijft het onduidelijk.
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- zandpaadje
Op zich niet zo vreemd, dit is gedaan om sluipverkeer te ontmoedigen.
De navigatie geeft dit dan niet aan als alternatieve route om het oude
drukke kruispunt met stoplichten van de N340/N48 te kunen omzeilen.
Was eerst de bedoeling om hier een knip te maken met paaltjes en het
koopcentrum zou dan een extra inrit moeten aanleggen aan deze zijde.
Overigens is de Hessenweg-West tot de tunnel nu ingericht als fietstraat.
Er liggen nu twee drempels en de voorrang is gewijzigd op de zijwegen.
Ik zal je zeggen wat hier speelt, en daar is een hele rel over geweest.SilentScreamer schreef: ↑do 11 mei 2023, 0:54Dit is dan ook geen oplossing, maar een beleidskeuze. Blijkbaar was het een groot probleem dat scholieren vanuit Dalfsen via onveilige parallelwegen naar het Vechtdal College aan de Balkerweg moesten fietsen. Om dat op te lossen is er een fietstunnel onder de voormalig N48 gekomen om via de Kievitstraat met de school te verbinden. Ik snap hier persoonlijk dan weer helemaal niets van, want ik ga ervan uit dat de scholieren de Hessenweg (West) zouden volgen tot aan de Balkerweg en vervolgens de Balkerweg gewoon volgen... Dit fietspad uit de post van Chris is dus voornamelijk als barriére bedacht in 'sluipverkeer' tussen de N340 en de Balkerweg, wat overigens prima via de Emslandweg te 'bypassen' is. Overigens is sowieso de route Kievitstraat via Stuw Broekdijkje naar Balkerweg onmogelijk gemaakt door eerst een 'fietspaaltje' te plaatsen en daarna het fietspad vanaf de tunnel voormalig N48 richting Kievitstraat te voltooien. Iedereen weet dat hier politieke belangen aan te grondslag liggen.
Er waren drie opties, dit tracé, het Balkerweg tracé, en een splitsing.
Dit tracé via de Kievitstraat is er doorgedrukt omdat men anders geen
75% subsidie kreeg van de Provicie, dit tegen het zere been van velen.
Overigens zou de beste optie zijn geweest om een tunnel aan te leggen
onder de rotonde van Varsen door, zodat de fietsers over de noordelijke
parallelweg naar Ommen kunnen, deze ligt er nu toch maar doodlopend.
Ja, wat moet je daar nou van zeggen? De subsidie was het belangrijkste.SilentScreamer schreef: ↑do 11 mei 2023, 0:54 Overigens zou ik jullie allen eens willen aanraden de nieuwe Chevalleraustraat / Kievitstraat te bekijken, en dan met name het nieuwe kruispunt met de Patrijsstraat en de Merelstraat. Ik ben mijn hele leven al pleiter voor het aanbrengen van een vrijliggend fietspad aan de noordzijde en een rotonde met de Danteweg, maar hoe deze kruispunten ontworpen zijn.... Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening
Rare knikken bij de bushalte, drempels die je maar met 20 kan nemen..
Bovendien is alles veel te smal gemaakt, en alles ingericht op de fietser.
Op het stuk vanaf de Rotonde naar de Kievitstraat kan een vrachtwagen
een personenauto zelfs niet eens passeren, zo smal is het tegenwoordig.
-
- Moderator
De Stentor bericht over een dodelijk fietsongeluk in de fietstunnel in Oudleusen: https://www.destentor.nl/dalfsen/in-de- ... ~a9f24e44/
Hogenkamp komt op 20 juli noodlottig ten val na een botsing in een fietstunnel onder de N340. Een lichte aanraking tussen twee e-bikes, met desastreuze gevolgen. Het opgelopen hoofdletsel blijkt fataal, is de boodschap in het ziekenhuis. ,,Pure pech”, noemt zoon Frank het. ,,Als hij iets anders terecht was gekomen...”
Deze fietstunnel ligt in een scherpe S-bocht en is redelijk smal. Je hebt geen goed zicht op naderend fietsverkeer. Misschien niet de beste tunnel om met maximale trapondersteuning doorheen te rijden.

N340 Fietstunnel Oudleusen-Oost 02 by European Roads, on Flickr
Hogenkamp komt op 20 juli noodlottig ten val na een botsing in een fietstunnel onder de N340. Een lichte aanraking tussen twee e-bikes, met desastreuze gevolgen. Het opgelopen hoofdletsel blijkt fataal, is de boodschap in het ziekenhuis. ,,Pure pech”, noemt zoon Frank het. ,,Als hij iets anders terecht was gekomen...”
Deze fietstunnel ligt in een scherpe S-bocht en is redelijk smal. Je hebt geen goed zicht op naderend fietsverkeer. Misschien niet de beste tunnel om met maximale trapondersteuning doorheen te rijden.

N340 Fietstunnel Oudleusen-Oost 02 by European Roads, on Flickr