[E313][E314] Omvorming Knooppunt Lummen
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: Knooppunt Lummen E313xE314
Mja, zelfs al zou men erin slagen om dit techinisch mogelijk te maken, de Waalse regering kan simpel gezegd het geld ervoor niet op tafel leggen zonder andere, dringendere infrastructurele werken in het gedrang te brengen.
Hun budget bestaat maar uit 1/4 van dat van Vlaanderen denk ik.
Hun budget bestaat maar uit 1/4 van dat van Vlaanderen denk ik.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- expressweg
Zullen we het nu weer over KP Lummen gaan hebben ? KP Cheratte heeft zijn eigen discussieonderwerp 

-
- dorpsstraat
De ontbossingswerken in Lummen zijn op hetzelfde moment gestart als in Eindhoven. Ik moet niet vertellen wat een prestatie het is om nu nog maar aan fase 4 te zitten, terwijl de werken in Eindhoven knooppunten bevatten en bijna klaar zijn...vynkce schreef:Het knooppunt moet volledig klaar zijn in 2012.
-
- 2x4 autosnelweg
In augustus worden de buitenste bruggen van het knooppunt over de E314 afgebroken. Het verkeer zal hierna gebruik gaan maken van de nieuwe bruggen.
-
- 2x4 autosnelweg
-
- autoweg

3de foto: Wel een rare positie om een foto te nemen, was het mss zonder toestemming?

Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!
-
- 2x4 autosnelweg
-
- autoweg
Mooie foto's, die eerste is zeker een goede manier om geen hoge en dure verlichtingspalen te moeten kopen. Maar ik denk wel dat er telkens één (of twee) lamp(en) tussen uit zou mogen.
-
- 2x4 autosnelweg
Agentschap Wegen en Verkeer schreef:Verkeerswisselaar Lummen één nacht deels onderbroken
Tijdens de nacht van zaterdag 11 op zondag 12 september zal het agentschap Wegen en Verkeer 2 tijdelijke bruggen plaatsen boven de verkeerswisselaar. Hiertoe sluit AWV de ringweg van het knooppunt deels af tussen 21.30uur en 10.00 uur.
Ter hoogte van de 2 kruisingen van de ringweg met de E313 zal de aannemer 2 tijdelijke bruggen plaatsen. Het bouwen van de pijlers gebeurt zonder hinder voor het verkeer. Om de overbrugging veilig te kunnen plaatsen moet de onderliggende ringweg echter worden afgesloten voor het verkeer. Na de plaatsing van de bruggen zal de aannemer de aansluitende wegenis aanbrengen die de tijdelijke bruggen en wegenis met de verkeerswisselaar zullen verbinden. In de volgende fase zullen deze routes dienen om het verkeer van Genk naar Hasselt en van Leuven naar Antwerpen op te vangen tijdens de verdere werkzaamheden.
Het doorgaand verkeer op de E313 en E314 en de afslagbewegingen (Antwerpen - Leuven, Leuven -Hasselt, Hasselt - Genk en Genk - Anwerpen) ondervinden geen hinder van de werkzaamheden. Enkel de driekwartbewegingen ( Genk - Hasselt, Anwerpen - Genk, Leuven - Antwerpen en Hasselt - Leuven) worden via de calamiteitenroutes omgeleid over de omliggende complexen.
Genk - Hasselt: route F
Hasselt - Leuven: route L
Antwerpen - Genk: route K
Leuven - Antwerpen: route G
Wegen en Verkeer Limburg levert met de plaatsing van deze bruggen een extra grote inspanning om de hinder voor het verkeer te beperken. Het team dat de herinrichting van de verkeerswisselaar heeft gepland, heeft alle mogelijk opties bekeken om het verkeer vlot te laten draaien tijdens alle fases. Dankzij deze ingreep zorgt het agentschap ervoor dat, ook nu, de hinder voor de weggebruiker tot het uiterste minimum beperkt zal blijven.
-
- zandpaadje
Je kan de werkzaamheden nu ook volgen via Facebook:
http://www.facebook.com/pages/Lummen-Be ... 905?v=wall
http://www.facebook.com/pages/Lummen-Be ... 905?v=wall
-
- 2x4 autosnelweg
Vanaf 29 september wordt verkeer voor het eerst over enkele definitieve delen gestuurd:

-
- expressweg

wanneer moeten de werkzaamheden eigenlijk klaar zijn?
-
- 2x5 autosnelweg
Vast een Nederlander geweest gezien de blauwe bebouwde kom achtergrondjes.daviedoff schreef:richting Anwerpen...
![]()
-
- 2x2 autosnelweg
-
- autoweg
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... 929_lummenNieuwe wegen op het Klaverblad in Lummen
wo 29/09/2010 - 06:48 Afgelopen nacht zijn op het Klaverblad in Lummen een aantal nieuwe wegen in gebruik genomen. Dat was nodig omdat er nu een aansluiting kan worden gemaakt van de tijdelijke bruggen naar de E313. Vooral het verkeer dat van Genk naar Antwerpen en van Leuven naar Hasselt rijdt, moet opletten.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- zandpaadje
Voor onze fans :
zondag 17 oktober staat de werf open voor het publiek.
alle info op www.klaverbladlummen.be
zondag 17 oktober staat de werf open voor het publiek.
alle info op www.klaverbladlummen.be
-
- 2x4 autosnelweg
Vanaf maandag 25 oktober 2010 zal het Klaverblad in Lummen volledig conflictvrij zijn. Zo komt er een einde aan de jarenlange problemen op de verkeerswisselaar. Er komt nog 1 hindermoment voor de grote omschakeling. Vanaf vrijdagavond 22 oktober 22.00 uur tot maandagochtend 25 oktober 05.00 uur zal het Agentschap Wegen en Verkeer een gedeelte van de verkeerswisselaar en de E314 in Lummen afsluiten.

-
- 2x4 autosnelweg
-
- verkeersader
Blijft de centrale brug eigenlijk wel behouden? Die is zo te zien nog niet vernieuwd iig.
-
- 2x5 autosnelweg

-
- expressweg
Die is het eerste vernieuwd geweest.Giuseppe schreef:Blijft de centrale brug eigenlijk wel behouden? Die is zo te zien nog niet vernieuwd iig.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik mag toch hopen dat op die locaties wel nieuwe viaducten worden opgericht, om zo fatsoenlijke verbindingsbogen te maken ?vynkce schreef:De aangegeven bruggen worden dit weekend afgebroken:
Zo nee, waarom laat men de oude viaducten dan niet gewoon liggen ? Altijd beter dan die gekunstelde constructie die er nu gaat liggen...
-
- expressweg
-
- 2x4 autosnelweg
Neen, die is uitgebreid gecontroleerd en moest niet herbouwd worden.Wimpie24 schreef:Die is het eerste vernieuwd geweest.Giuseppe schreef:Blijft de centrale brug eigenlijk wel behouden? Die is zo te zien nog niet vernieuwd iig.

-
- expressweg

Dan heb ik mij vergist en waren het de 2 nieuwe buitenbruggen van de E313 die het eerst gezet geweest zijn

-
- 4x5 autosnelweg
Ja, dat ziet er inderdaad beter uit. Een volwaardige turbine.IQ[] schreef:Er worden op die plaatsen nieuwe bruggen gebouwd:
Kortom: het duurt nog wel even voordat alle werken aan het knooppunt voltooid zijn.
-
- dorpsstraat
Ik ben gisteren gaan kijken naar de afbraakwerken toen ik het knooppunt moest passeren.
Niet al te veel kijklustigen toen ik er was (een dertigtal), maar zo een initiatief mag wel aangemoedigd worden. Je kon de afbraak aan de kant richting Genk op een veertigtal meter bekijken vanachter een werfhek. Er was even consternatie toen de brug iets sneller naar benden kwam dan gepland
De kraanman die het midden van de brug doorknipte was misschien iets te enthousiast ofzo, want plotseling brak het middendek van de brug in twee en stortte met luid gedonder en veel stof naar beneden. De steunpilaren van de brug knakten mee, waardoor één van de zijdekken ook in twee stukken brak en naar beneden kwam. Op zich geen probleem, ware het niet dat daar nog een andere kraan met machinist opstond. Al bij al viel het wel mee (die kraanman kwam na tien seconden uit zijn cabine en de kraan stond nog rechtop), maar de machnist zag er toch een beetje geschrokken uit
De files door de afsluiting van de E314 vielen goed mee, ik heb daar ongeveer tien minuten verloren. Vanaf maandag verloopt het verkeer over de wisselaar volledig conflictvrij, zij het dan gedeeltelijk over tijdelijke wegen en bruggen. Een mijlpaal voor het verkeer in Limburg en heel oostelijk Vlaanderen.
Niet al te veel kijklustigen toen ik er was (een dertigtal), maar zo een initiatief mag wel aangemoedigd worden. Je kon de afbraak aan de kant richting Genk op een veertigtal meter bekijken vanachter een werfhek. Er was even consternatie toen de brug iets sneller naar benden kwam dan gepland

De files door de afsluiting van de E314 vielen goed mee, ik heb daar ongeveer tien minuten verloren. Vanaf maandag verloopt het verkeer over de wisselaar volledig conflictvrij, zij het dan gedeeltelijk over tijdelijke wegen en bruggen. Een mijlpaal voor het verkeer in Limburg en heel oostelijk Vlaanderen.
-
- expressweg
-
- dorpsstraat
Kan iemand bevestigen of het fileprobleem aan de wisselaar nu -zij het dan via tijdelijke wegenissen- opgelost is? Op de camera-site van het verkeerscentrum zie ik er geen meer staan, maar graag zou ik het eens horen van een ervaringsdeskundige 

-
- expressweg
Even Cartmans vraag terughalen:
Cartman schreef:Kan iemand bevestigen of het fileprobleem aan de wisselaar nu -zij het dan via tijdelijke wegenissen- opgelost is? Op de camera-site van het verkeerscentrum zie ik er geen meer staan, maar graag zou ik het eens horen van een ervaringsdeskundige
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer