De tuibrug bij Zaporizhia wordt voor tweerichtingenverkeer ingericht nadat de stuwdam in de Dnipro door een serie Russische raketten is getroffen en beperkt voor het verkeer beschikbaar is.
Van de tuibrug is vlak voor de grootschalige invasie één overspanning gereed gekomen.
We mogen hopen dat de Russen deze brug niet bombarderen.
Chris schreef: wo 29 jun 2022, 18:51
De brug van de R-02 over de rivier de Irpin bij Demydiv is ingestort. Het werd geraakt door de bliksem en de brug was ondermijnd waardoor de boel ontplofte.
Deze brug lag in februari-maart op de frontlinie (25 kilometer ten noorden van Kyiv). Ergens wel verrassend dat deze toen niet is opgeblazen.
Het is herbouwd als een enkelbaans brug. De oorspronkelijke brug was met 2x2 rijstroken uitgerust alhoewel de R02 nooit als 2x2 weg is uitgebouwd. Eén van de overspanningen was al lange tijd buiten gebruik.
Joshua schreef: vr 12 jul 2024, 16:47Lijkt het Lettertype nu niet anders of is die nog altijd hetzelfde?
Volgens mij is het latijnse schrift DIN1451. Maar de wegnummers en cyrillische tekens lijken dat niet te zijn.
Jammer, maar begrijpelijk gezien het sentiment. Ik vind het Russische GOST best een mooi lettertype, waarvan de esthetiek overigens beter tot zijn recht komt met gebruik van onderkast.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Oekraïne gebruikt overigens niet hetzelfde Cyrillisch als in Rusland, er zijn wat afwijkingen. Op bovenstaande foto zie je meermaals de і (Харків, Сімферополь). Die komt in het Russisch Cyrillisch niet voor, daar is het een и. Nog los van dat Oekraïens een andere taal is dan het Russisch en schrijfwijze van plaatsnamen sowieso in veel gevallen anders is.
Elke (Slavische) taal dat het cyrillisch gebruikt heeft afwijkingen ten opzichte van anderen. Maar dat komt ook voor in landen waar het latijnse schrift gebruikt wordt.
Het Azeri is ook al meerdere malen van schrift veranderd (Arabisch schrift, cyrillisch schrift en nu het latijnse schrift)
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Kaaiman schreef: za 13 jul 2024, 9:00
Volgens mij is het latijnse schrift DIN1451. Maar de wegnummers en cyrillische tekens lijken dat niet te zijn.
Jammer, maar begrijpelijk gezien het sentiment. Ik vind het Russische GOST best een mooi lettertype, waarvan de esthetiek overigens beter tot zijn recht komt met gebruik van onderkast.
Het lettertype is RoadUA, een nieuw ontworpen lettertype voor Oekraïne. Volgens mij afgeleid van Transport.
In Kyiv is vandaag de Podilskyi Bridge geopend, een grote brugverbinding over de Dnipro.
De brug is 4,4 kilometer lang en bestaat uit meerdere componenten. De bouw was al in 1993 gestart, alhoewel er in die tijd amper werk is uitgevoerd voordat de bouw werd gestaakt vanwege de financiële problemen in dat decennium. In 2003 werd de bouw hervat. Vanwege onteigeningsproblemen en rechtszaken verliep de bouw zeer traag.
Toch wel, kijk naar de plaatsing van de lantarenpalen die in de middenberm staat. Op de eerste foto zit er nog een rijstrook achter de vangrails links in beeld.
Verder is het zeer indrukwekkend dat Oekraïne zo'n project in oorlogstijden kan opleveren.
Chris schreef: wo 11 dec 2024, 16:18
Ze hebben een soort blokkadesysteem ingebouwd. Afgaande op de foto's is dat landuitwaarts. Ik vraag mij af waarvoor dat is.
Dat is er om te voorkomen dat iemand (met voertuig) zou ontsnappen aan de grenscontrole.
Laatst gewijzigd door Joshua op wo 11 dec 2024, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Op de Pools-Oekraïense grensovergang staan ook flinke pinnen die het wegdek inzakken als de slagboom omhoog gaat. Dat gaat redelijk langzaam, dus je moet echt wachten totdat de slagboom helemaal open is. Ik geloof dat het richting Polen is, maar ben er niet helemaal zeker van.