Ach ja... Kunnen we de bingokaart vast samenstellen?
Versmallen rijbaan
Functionele afwaardering van wegen
Nergens opwaardering van wegen
Verbreden fietspaden ten koste van rijbaan
Vergroten 30 km/h-zones
Slimme maatregelen
Vrije busbaan
Groenprioriteit voor OV
Meer drempels en plateaus
App met stranddrukteverwachting
Prijsbeleid parkeren
Betaalde P+R voor strandgangers
Fietsverhuur alleen als je P+R-kaartje hebt
Automobilisten verleiden
Haarlem en omgeving
Moderator: Moderatoren
-
- Secretaris
Re: Haarlem en omgeving
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- 2x5 autosnelweg
Volgens mij is de insteek van de onderzoeken wel op een wat hoger schaalniveau hoor. Ongetwijfeld zullen verkeersmanagement- en mobiliteitsmanagementmaatregelen wel uit het onderzoek komen, inclusief de door jou gewenste afwaardering en versmalling van wegen.
Zelf verwacht ik toch zeker wel wat meer van de onderzoeken, aangezien het nu wordt getrokken door de provincie, en niet door de gemeentes.
Ik verwacht de volgende conclusies:
Doordat de ontwikkeling van de wegen de afgelopen 50 jaar heeft stilgestaan in deze regio, maar het aantal inwoners niet, zijn grote problemen in de veiligheid en doorstroming ontstaan. Auto's rijden over wegen waar ze de leefbaarheid en veiligheid onder druk zetten.
De N201 is overbelast tussen Aerdenhout en Cruquius. Men zal hier een tunnel voorstellen. Zal onbetaalbaar zijn.
De N205 tussen Haarlem-Schalkwijk en de Dreef is overbelast. Men zal hier een tunnel voorstellen. Zal onbetaalbaar zijn.
De Velserboog zal weer terugkomen als een van de oplossingen. Dat is de rechtstreekse verbinding tussen de A208 en de A22. Is tot nu toe ook onbetaalbaar gebleken.
De N200 is ook overbelast, maar daar kan eigenlijk weinig mee gedaan worden binnen de bestaande omgeving.
Op stranddagen is deze weg wel een enorm probleem. Dit kan deels opgelost worden door meer parkeercapaciteit aan te leggen. Dit is goed mogelijk, door de hoogte of de diepte in te gaan.
De algehele conclusie zal dan zijn dat alle genoemde wegen opgewaardeerd moeten worden, maar dat is onbetaalbaar.
Ik vermoed dat men dan zal kiezen om 1 weg toch wel op te waarderen.
En als je dan een keuze maakt, zal dat wat mij betreft de N205 moeten worden. Die kun je met relatief kleine ingrepen fors verbeteren. Is zowel de veiligheid, de leefbaarheid, als de doorstroming mee geholpen.
Zelf verwacht ik toch zeker wel wat meer van de onderzoeken, aangezien het nu wordt getrokken door de provincie, en niet door de gemeentes.
Ik verwacht de volgende conclusies:
Doordat de ontwikkeling van de wegen de afgelopen 50 jaar heeft stilgestaan in deze regio, maar het aantal inwoners niet, zijn grote problemen in de veiligheid en doorstroming ontstaan. Auto's rijden over wegen waar ze de leefbaarheid en veiligheid onder druk zetten.
De N201 is overbelast tussen Aerdenhout en Cruquius. Men zal hier een tunnel voorstellen. Zal onbetaalbaar zijn.
De N205 tussen Haarlem-Schalkwijk en de Dreef is overbelast. Men zal hier een tunnel voorstellen. Zal onbetaalbaar zijn.
De Velserboog zal weer terugkomen als een van de oplossingen. Dat is de rechtstreekse verbinding tussen de A208 en de A22. Is tot nu toe ook onbetaalbaar gebleken.
De N200 is ook overbelast, maar daar kan eigenlijk weinig mee gedaan worden binnen de bestaande omgeving.
Op stranddagen is deze weg wel een enorm probleem. Dit kan deels opgelost worden door meer parkeercapaciteit aan te leggen. Dit is goed mogelijk, door de hoogte of de diepte in te gaan.
De algehele conclusie zal dan zijn dat alle genoemde wegen opgewaardeerd moeten worden, maar dat is onbetaalbaar.
Ik vermoed dat men dan zal kiezen om 1 weg toch wel op te waarderen.
En als je dan een keuze maakt, zal dat wat mij betreft de N205 moeten worden. Die kun je met relatief kleine ingrepen fors verbeteren. Is zowel de veiligheid, de leefbaarheid, als de doorstroming mee geholpen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x3 autosnelweg
Prima analyse waar weinig aan toe te voegen valt. Ik heb veel collega's die in Haarlem wonen en steen en been klagen over het feit dat ze 's morgens Haarlem niet uitkomen en 's avond heel lang in de file terug staan. Zelf moest ik vorige week in de spits vanuit Hoofddorp even iets ophalen in Heemstede. Aangezien er voor de brug op de N201 bij Cruquius al een lange file stond, besloot ik een flink stuk om te rijden via de N232 en zo via Haarlem-Schalkwijk naar Heemstede te gaan. Had ik beter niet kunnen doen, want ik stond bijna 30 minuten in de file voor de VRI aan het einde van de N232 en op de naastgelegen N205 reed het niet veel beter door.
-
- Wegnummerfotograaf

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.