Ook bij

Moderator: Moderatoren
Om de Utrechtsebaan/A12 (stad in) van Den Haag op te komen vanuit Leiden gaat ook via de parallelbaan (A4)Coen Tunnel schreef: ↑do 23 apr 2020, 19:58 A12 vanuit Den Haag naar A27 richting Houten bij KP Lunetten kan ook alleen via de parallelbaan.
Waar zou die tunnel moeten komen?Jackbauer1350 schreef: ↑zo 05 jul 2020, 18:51 Denk ook dat er dan langzaamaan aan een Hellegatstunnel nagedacht moet worden voor de toekomst.
Dit kan sowieso geen kwaad.En dan niet na aanleg tunnel de bruggen slopen maar, net als bijvoorbeeld bij de Botlekbrug/Botlektunnel en Calandbrug/Thomassenunnel, de brug in stand houden voor vervoer gevaarlijke stoffen, regionaal verkeer (N59) en als alternatief bij calamiteiten in de tunnel
Zoiets dus? Naar Vlaams model...Wouter N14 schreef: ↑zo 05 jul 2020, 22:27 "Gewoon" een fatsoenlijke tuibrug bouwen westelijk van Willemstad. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
In een la ligt nog een afgevallen ontwerp van Santiago Calatrava voor een nieuwe Morandi-brug om alsnog ergens gebruikt te worden...Zoomland schreef: ↑zo 05 jul 2020, 14:18![]()
Hoewel twee hoge bruggen goedkoper uit kunnen vallen zit je met het probleem dat het tracé inherent dicht op de bebouwde kommen van zowel Spijkenisse als Oud-Beijerland moet liggen (300 à 400m, waar vaste bruggen in snelwegen elders in het land meestal een kilometer van de bebouwde kom af liggen). Ik betwijfel dat omwonenden erg vrolijk gaan worden van uitzicht hebben op een hoog viaduct en die zullen dan ook ongetwijfeld een actiegroep gaan beginnen.
Brug of tunnel, dit was inderdaad wat ik bedoeldeWouter N14 schreef: ↑zo 05 jul 2020, 22:27 "Gewoon" een fatsoenlijke tuibrug bouwen westelijk van Willemstad. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ah, nou snap ik pas wat een Stroomweg is!
Hahaha xD
Het mag duidelijk zijn dat zo'n oplossing alles behalve serieus genomen kan worden. Een weg die aansluit op de bestaande A4 zou toch op z'n minst als stroomweg moeten worden aangelegd.Dit pakket bevat een nieuwe oeververbinding op het A4-Zuid tracé. Het tracé is vormgegeven als een 80 km/uur gebiedsontsluitingsweg, met halverwege een ongelijkvloerse aansluiting op de Groene Kruisweg. In het knooppunt Benelux is er alleen een verbinding tussen het nieuwe tracé en de A4 van en naar de Beneluxtunnel, en de A15 van en naar het oosten. Het deel tussen knooppunt Benelux en de ongelijkvloerse aansluiting op de Groene Kruisweg bestaat uit 2x2 rijstroken, het deel tussen de Groene Kruisweg en de Maaswijkweg uit 2x1 rijstroken. Ter hoogte van de Oude Maas is een beweegbare brug opgenomen.
(Met de kanttekening dat ik de 387 miljoen euro niet kan plaatsen, het rapport schrijft 383 miljoen euro.)Groot Nissewaard schreef:De extra oeververbinding, ook wel de Tweede Hartelbrug genoemd, is wel onderzocht maar het prijskaartje van 387 miljoen euro (ex BTW) is wel een struikelblok. Voorlopig ligt dit plan dus in de ijskast.
Nou ik vermoed dat een enkelbuizige tunnel er echt niet doorheen zal komen gezien de Tunnelwet. Formeel zou het wel moeten kunnen, maar alleen als er vergaande maatregelen worden genomen opdat de kans op ongevallen wordt geminimaliseerd. Volgens mij is dat vooralsnog alleen incidenteel toegestaan en dan alleen bij tunnels die al voor de Tunnelwet bestonden. In de Kaagbaantunnel is bijvoorbeeld een Vmax van 30 km/h ingesteld en in de Abdijtunnel zijn er doseerlichten opdat (ik meen) er slechts twee bussen tegelijk in de tunnel kunnen zijn. En dan is er denk ik alleen nog de Maasboulevardtunnel in Maastricht en de Stadsbaantunnel in Utrecht.Kaaiman schreef: ↑ma 21 feb 2022, 9:56 Volgens mij zou je die 'N4' best als 2x2 GOW-80 kunnen aanleggen op één 3-strokige autosnelwegbaan met vluchtstrook. Je hebt dan wel tegenverkeer in de enkelbuizige tunnel (kan ook als 2x1), maar als deze verbinding van slechts lokaal nut niet het stickertje hoofdwegennet of TEN-T krijgt, lijkt me dat wel overkomelijk. Eventueel kun je nog een niet-dragende, brandwerende tussenwand tussen de rijrichtingen zetten. Wel zul je vluchtstroken moeten overhouden voor hulpdiensten en pechgevallen.