[A004] Benelux - Klaaswaal
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: [A004] Benelux - Klaaswaal
Een vaste brug heeft hier meer zin, de Ketheltunnel bewijst dit namelijk al.
Daarnaast zou een vaste brug ook het nodige vrachtverkeer van de N59/N57/N215 halen (gevaarlijke stoffen)
Daarnaast zou een vaste brug ook het nodige vrachtverkeer van de N59/N57/N215 halen (gevaarlijke stoffen)
-
- Secretaris
Wat bewijst de Ketheltunnel?
Ik zou een tunnel onder een drukbevaren water niet willen vergelijken met een landtunnel onder een drukbespeeld (kunst)grasveld.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- expressweg
1 woord: tunneldosering
60% van de tijd dat er file staat, is tunneldosering de hoofdoorzaak
60% van de tijd dat er file staat, is tunneldosering de hoofdoorzaak
-
- expressweg
Op de site van RWS is weer niets te vindenTransport online schreef:
Na de werkzaamheden
Vanaf maandag 16 mei 05.00 uur kan autoverkeer weer door beide buizen van de Beneluxtunnel richting Bergen op Zoom rijden.
Let op: voor vrachtverkeer is het ook na de werkzaamheden niet toegestaan om door de linker tunnelbuis (B) van de Beneluxtunnel te rijden. Vrachtverkeer kan gebruikmaken van de rechter tunnelbuis. Dit duurt tot en met 20 januari 2023.

-
- Wegnummerfotograaf
Tunneldosering gebeurt als er een file in de tunnel dreigt te ontstaan.
Ik zou dus zeggen "100% van de tijd dat er file staat, is er tunneldosering" maar de hoofdoorzaak is verderop (Kethelplein, Beneluxtunnel, Beneluxplein).
O wacht, dan tel ik ziekte van RWS-medewerkers niet mee.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg
https://www.ad.nl/hoeksche-waard/a4-mog ... ~aa767a6a/
Het nieuwe college van Hoekse Waard ziet de A4 blijkbaar toch wel zitten.
Het nieuwe college van Hoekse Waard ziet de A4 blijkbaar toch wel zitten.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
- expressweg
Gem. Oud-Beijerland is altijd al voorstander geweest. Het waren meer de personen op / langs de route plus het gebruikelijke protest (natuurorganisaties, enz)
-
- expressweg
Weet iemand of dit tracé een onherroepelijke tracébesluit heeft?
Zijn deze dan ook "eeuwig" geldig?
Zijn deze dan ook "eeuwig" geldig?
-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Moderator
Een tracébesluit is 10 jaar geldig, als er binnen 10 jaar geen aanvang wordt gemaakt dan is een nieuw tracébesluit nodig.
-
- expressweg
Dat zou betekenen dat het huidige TC binnen enkele weken gaat verlopen dus (als ik dat goed zeg was het laatste geldige TC uit 2012)
-
- 4x5 autosnelweg
De gemeente Nissewaard wil een nieuwe lobby beginnen om deze A4-zuid alsnog aan te gaan leggen.
https://www.ad.nl/nissewaard/nieuwe-lob ... ~add86661/
Op zich goed, maar het slachtoffergedrag van de gemeente is wel heel hypocriet. Eerst overal huizen neerplempen en dan klagen dat er bereikbaarheid slecht is
Op zich goed, maar het slachtoffergedrag van de gemeente is wel heel hypocriet. Eerst overal huizen neerplempen en dan klagen dat er bereikbaarheid slecht is

En ook bij de bouw van Maaswijk was al bekend dat de A4 hier langs zou kunnen gaan lopen.Maar dat moet veranderen, zo wil bijna de hele raad in Nissewaard. Die is het beu dat het verkeer bij het verlaten van Voorne-Putten in de spits vaak vast staat bij de Spijkenisserbrug, Hartelbrug en Brielse Brug. De fracties willen een extra uitvalsweg met een tunnel onder de Oude Maas en een brug over het Spui.
GroenLinks verzet zich in Nissewaard als enige tegen de komst van de snelweg. ,,Voor 2040 ligt hij er niet”, zegt raadslid Vera Bik. ,,De provincie steekt z’n geld in verbreding van de N57 tussen Brielle en Hellevoetsluis.” Daarnaast voorziet Bik overlast voor de bewoners in de Spijkenisser Maaswijk waar de aansluiting op de A4-Zuid komt. Daar zou een tunnel onder de Oude Maas door naar Hoogvliet moeten komen. ,,Beseft iedereen wat het allemaal kost? Een snelweg kost 100 miljoen euro per kilometer volgens Rijkswaterstaat. En bedenk hoe onleefbaar Maaswijk wordt als auto’s en vrachtwagens daarlangs moeten en voor geluids- en stankoverlast zorgen.” GroenLinks vreest zelfs dat de sloop van woningen nodig is.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg

-
- 2x2 autosnelweg
Er is gewoon vraag en behoefte voor deze extra woningen. Als je als gemeente moet wachten tot andere overheden hun wegcapaciteit hebben vergroot, ben ik bang dat je de komende tien jaar weinig extra woningen kan bouwen in de Randstad.Palance schreef: ↑za 11 feb 2023, 22:08 De gemeente Nissewaard wil een nieuwe lobby beginnen om deze A4-zuid alsnog aan te gaan leggen.
Op zich goed, maar het slachtoffergedrag van de gemeente is wel heel hypocriet. Eerst overal huizen neerplempen en dan klagen dat er bereikbaarheid slecht is![]()
-
- expressweg
Het niet vertelde deel in dit verhaal is, is dat men nog meer woningen in Maaswijk wenst neer te zetten, maar dat momenteel niet kan doen vanwege de ruimtereseveringen voor de A4.
Verder: Nissewaard heeft simpelweg het geld (en de capaciteit) niet om een groot project op te starten om "even" wat infra aan te leggen.
Verder: Nissewaard heeft simpelweg het geld (en de capaciteit) niet om een groot project op te starten om "even" wat infra aan te leggen.
-
- 4x5 autosnelweg
Spijkenisse zit nu al met enige regelmaat op slot. De ligging is gewoon te ongunstig om nu maar te willen groeien. Ondanks dat duwt de gemeente het toch door.nederland24 schreef: ↑zo 12 feb 2023, 19:41 Er is gewoon vraag en behoefte voor deze extra woningen. Als je als gemeente moet wachten tot andere overheden hun wegcapaciteit hebben vergroot, ben ik bang dat je de komende tien jaar weinig extra woningen kan bouwen in de Randstad.
En ja, ik vind inderdaad dat je omwille van de veiligheid van de bewoners beter niet kunt bouwen. 1 goed incident in de Botlek, of Spijkenisse zelf, en je kunt geen kant meer op. Ook de hulpdiensten niet.
Wacht maar tot de Heinenoordtunnel straks een tijdje dichtgaat.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- expressweg

Bovendien gaat in Juni ook nog eens de Haringvlietbrug zowat een maand dicht. Uitwijkroutes worden dan de A16 en de N57 en vooral de A16 zal het dan zwaar krijgen omdat die al het verkeer naar Antwerpen in één keer mee zal moeten nemen. Dan praten we al gauw over een stuk of 30.000 voertuigen per etmaal extra.
Svenlo
-
- autoweg
Ik verwacht niet dat de A4-zuid daar veel aan oplostsven_engelen schreef: ↑ma 13 feb 2023, 13:01 Bovendien gaat in Juni ook nog eens de Haringvlietbrug zowat een maand dicht.

-
- expressweg
-
- autoweg

-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
Gisteren stond er een Premium-artikel op AD.nl met de titel: Oplossingen voor fileproblemen rondom Dordrecht zijn er: ‘Maar niemand voelt zich verantwoordelijk’
https://www.ad.nl/auto/oplossingen-voor ... ~a7c972bd/
Het artikel zit achter een betaalmuur, maar het plaatje was wel duidelijk.

Het artikel zit achter een betaalmuur, maar het plaatje was wel duidelijk.
-
- 4x5 autosnelweg
Interessant, maar ik kan beide wegverbindingen maar moeilijk 'rondom' Dordrecht zien. De A 4 HW (Hoekse Waard) kan wellicht nog wat verkeer van de A 16 afhalen, maar de doorgetrokken A 59 lijkt me voor het fileprobleem rond Dordrecht toch zeer weinig toegevoegde waarde. Dat moet je doen voor Oost-Westverkeer in Brabant...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf
...en voor het verkeer van Breda richting Europoort/Maasvlakte.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Zou dat veel zijn? Ik heb altijd het idee dat het vrachtverkeer over het algemeen richting België of Duitsland gaat.
-
- 4x3 autosnelweg
Met Hooipolder in zijn huidige configuratie zie ik het niet zitten met meer verkeer in west-oostrichting.
-
- 4x5 autosnelweg
Hooipolder aanpassen lijkt me sowieso nuttig en kan volgens mij ook makkelijker dan het aanleggen van twee nieuwe stukken snelweg.
-
- Moderator
2x4 rijstroken tussen knooppunt Klaverpolder en Dordrecht lijkt mij eigenlijk relatief laaghangend fruit, maar om de één of andere reden is dit nooit een actueel thema geworden.
-
- expressweg

Deze A4 is zeker makkelijk fruit, 2x4 A16 weet ik niet zeker
-
- 4x3 autosnelweg
Als ze verkeer Europoort-Brabant (en verder) niet langer langs Dordrecht willen hebben, maar via A4-A59 naar Zonzeel, wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat er meer verkeer over Hooipolder zal gaan. Ik zou verwachten dat dan bij Zonzeel nog steeds de meerderheid naar de A16-zuid zal gaan om ergens in de Brabantse Stedenrij, Limburg of Duits/Belgisch achterland uit te komen. En natuurlijk heb je dan ook nog wat verkeer naar de Langstraat, wat dan rechtdoor zou gaan op Zonzeel, maar dat zit nu ook al op de A59 maar slaat dan af de A59 op. Ik denk ook niet dat het naar een bestemming als Den Bosch aantrekkelijker wordt om voortaan de A59 te pakken vanaf Europoort - nog los van het feit dat dat niet de belangrijkste goederenstroom is.
Het ontlasten van Dordrecht via de beweegbare Haringvlietbrug en de Volkeraksluizen lijkt me trouwens een recept voor ellende. Op de A16 zit toch echt meer ruimte, lijkt me.