[A012] NBA: Proef met staande pijlen bij Velperbroek
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Ik hoop dat wordt ingezien dat de nieuwe bewegwijzering een hopeloze verslechtering is en alles overneemt wat in het buitenland de bewegwijzering juist zo onoverzichtelijk maakt, en tot de conclusie wordt gekomen dat de oude stijl bewegwijzering veel duidelijker is!
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
-
- 4x5 autosnelweg
De signalen die ik ontvang zijn juist dat in vakkringen er steeds meer steun lijkt te komen.Vinny schreef:Ik hoop dat wordt ingezien dat de nieuwe bewegwijzering een hopeloze verslechtering is en alles overneemt wat in het buitenland de bewegwijzering juist zo onoverzichtelijk maakt, en tot de conclusie wordt gekomen dat de oude stijl bewegwijzering veel duidelijker is!
Maar laten we eerst even de evaluatie van AVV afwachten.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- Moderator
-
- expressweg
-
- verkeersader
En wat denkt de "gewone" weggebruiker ervan? Daar gaat het uiteindelijk om.René schreef:De signalen die ik ontvang zijn juist dat in vakkringen er steeds meer steun lijkt te komen.Vinny schreef:Ik hoop dat wordt ingezien dat de nieuwe bewegwijzering een hopeloze verslechtering is en alles overneemt wat in het buitenland de bewegwijzering juist zo onoverzichtelijk maakt, en tot de conclusie wordt gekomen dat de oude stijl bewegwijzering veel duidelijker is!
Maar laten we eerst even de evaluatie van AVV afwachten.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
De klant? Die is maar lastig. Zou er eigenlijk niet moeten zijn. Op het spoor willen ze ook het liefst een 1:1 modelbaan, waarin de treinreiziger niet bestaat. Dat geldt voor Rijkswaterstaat natuurlijk ook. Al die auto's, die staan toch maar nutteloos in de file zodat het uitzicht over het prachtig zwarte asfalt verpest wordt. Het gaat er natuurlijk om dat al die verkeerspleinen mooi op de kaart staan. En o ja, uitzonderingen zoals A genummerde wegen die geen autosnelweg zijn. Dat is natuurlijk leuk om thuis over op te scheppen: "Ik ken er een joh!". Bovendien staat het sexy op het bord. 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Secretaris
*Krijgt opeens zin in appeltaart.*
De A is niet van Autosnelweg, maar van Appeltaart. Dat staat niet alleen sexy, het smaakt ook sexy.
Ja, dit was weer een loze opmerking.
De A is niet van Autosnelweg, maar van Appeltaart. Dat staat niet alleen sexy, het smaakt ook sexy.

Ja, dit was weer een loze opmerking.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- stadsweg
Ik weet nog wel een plek voor de vervolgtest, de A35 tussen Almelo en Wierden momenteel in aanleg. Ik las zaterdag in de krant dat het werk daaraan voor op schema ligt en dat men de A35 gefaseerd wil openstellen tussen september en november dit jaar. Dus daar zal ook nog de nodige bewegwijzering moeten worden geplaatst 

-
- Secretaris
Zodra er bewegwijzering verschijnt, zien we graag foto's daarvan, Taurus. *hint hint* Vooral Palance natuurlijk. 

-
- 2x5 autosnelweg
-
- Secretaris
Vergeet niet dat het bij Velperbroek om slechts een test gaat.

-
- 2x3 autosnelweg
De uitkomst van die test is echter al duidelijk. Het is zoals Vinny zegt: de deskundigen vinden het prachtig een nieuwtje te hebben, en de gewone automobilist heeft er met het huidige lage aantal slechte borden niet genoeg last van om te protesteren.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 4x3 autosnelweg
Ja, daar zal het wel heengaan. Zoals ik bij de aankondiging van de test al zei, in een context als deze is het buitengewoon lastig evalueren. De gemiddelde weggebruiker zal het niet al te veel boeien en dan wordt er dus alleen geëvalueerd binnen het besloten kringetje van degenen die het project hebben uitgedacht. Buiten die kring zal dit forum een van de weinige plekken zijn waar over het hele project is gesproken.
Te hopen valt dat de evaluatie hier op de een of andere manier toch nog wordt meegenomen. Uiteraard bestaat er op dit forum geen eensgezindheid, maar er zijn valide punten gemaakt.
Zelf denk ik dan: het kiezen voor dit systeem (ik blijf erbij: het overnemen van de verkeerde punten uit Duitsland) zullen we wel niet kunnen stoppen, maar laat het dan in ieder geval worden gestroomlijnd. Mijn meest directe verbeterpunten zijn:
- minder opvallende pijlen (introduceer de veel bescheidener pijlen van PatrickOudejans)
- bewegwijzering van het hoofddoel vóór de afrit in plaats van alleen de volgende afrit
- beter gebruik van de staande pijlen (geen splitsende pijl op de middelste strook als er geen taper komt)
- betere uitlijning tussen de doelen van de twee richtingen
- betere interne consistentie (het valt niet uit te leggen waarom op de ene afrit wel het wegnummer staat en op de andere niet)
Te hopen valt dat de evaluatie hier op de een of andere manier toch nog wordt meegenomen. Uiteraard bestaat er op dit forum geen eensgezindheid, maar er zijn valide punten gemaakt.
Zelf denk ik dan: het kiezen voor dit systeem (ik blijf erbij: het overnemen van de verkeerde punten uit Duitsland) zullen we wel niet kunnen stoppen, maar laat het dan in ieder geval worden gestroomlijnd. Mijn meest directe verbeterpunten zijn:
- minder opvallende pijlen (introduceer de veel bescheidener pijlen van PatrickOudejans)
- bewegwijzering van het hoofddoel vóór de afrit in plaats van alleen de volgende afrit
- beter gebruik van de staande pijlen (geen splitsende pijl op de middelste strook als er geen taper komt)
- betere uitlijning tussen de doelen van de twee richtingen
- betere interne consistentie (het valt niet uit te leggen waarom op de ene afrit wel het wegnummer staat en op de andere niet)
Laatst gewijzigd door Pino op wo 17 jan 2007, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- Secretaris
Ik ben benieuwd hoeveel zinvolle opmerkingen en suggesties toch het ambtenarencircuit insijpelen, behalve via René dan. 

-
- 2x5 autosnelweg
Bij Infratech hing een groot promotie ALISA-vorkbord in een hal. Toen zag ik pas hoe groot dat zo'n bord nou eigenlijk is!
hock:
Er stond trouwens [kp] AGMI BV
En voor de afslaande route: Tegelen [A73] [N271]
Op zich niet zo verwonderlijk, omdat het bedrijf uit Tegelen komt, maar dat het bordnummer in de hoek ook van de A73 was deed me vermoeden dat zulke borden nog wel eens echt op de A73 kunnen komen te staan ook.

Er stond trouwens [kp] AGMI BV
En voor de afslaande route: Tegelen [A73] [N271]
Op zich niet zo verwonderlijk, omdat het bedrijf uit Tegelen komt, maar dat het bordnummer in de hoek ook van de A73 was deed me vermoeden dat zulke borden nog wel eens echt op de A73 kunnen komen te staan ook.

-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Let wel, het is een speculatie van mij. Meestal wordt er bij een promotiebord niet zo op details gelet denk ik, maar voor hetzelfde geld komen er wel gewoon oldschool-borden op de A73. Even afwachten dus.Vinny schreef:WAT???
Vorkborden op de A 73?hock:
![]()
OMG
Ik ga een rouwdienst houden voor de teloorgang van regelborden.

-
- 4x5 autosnelweg
-
- verkeersader
-
- verkeersader
-
- 4x5 autosnelweg
Oeps, dat gaat je geld kosten, Vinny.Vinny schreef:Als er op de hele A 73 old school borden staan geef ik een feestje. Dat is bij deze beloofd.
Mijn persoonlijke verwachting is wel dat de proef lange termijn gevolgen zal hebben, maar dat op korte termijn slechts een beperkt aantal locaties aan bod zal komen - vooropgesteld dat de proef slaagt uiteraard. Hoewel ik het zelf heel graag zou zien, denk ik niet dat bij de A73 andere wegwijzers worden neergezet dan nu gebruikelijk is. (Hooguit dat het knooppunt- en afritsymbool dan al wel gemeengoed zijn geworden).
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg