René schreef:Beide wegnummers een regel naar boven was ook geen optie, vanwege de totale oppervlakte van het bord en de vier te verwijzen doelen.
Ik had begrepen dat oppervlak met deze aluminiumborden niet zo'n groot probleem meer was?
René schreef:Er waren twee opties. Dezelfde breedte aanhouden als het andere vlak (zoals ik ook bij "mijn" bordentopic had aangegeven), of een standaard overbreedte van het streepje t.o.v. de afstandaanduiding aanhouden. Het is de laatste geworden, omdat je anders in de knoei komt bij panelen zoals de rechter, tussen die 2 pijlen. Een keuze dus omwille van een zo eenduidig en uniform mogelijk ontwerpelement.
De knoei zie ik niet helemaal. Het lijkt mij logisch om wanneer de doelen links zijn uitgelijnd, de afstand ook links uit te lijnen, en wanneer de doelen gecentreerd zijn, de afstand ook te centreren. Esthetisch verantwoord, en volgens mij duidelijker. Kun je misschien uitleggen hoe dit zou zorgen voor in de knoei komen?
Rien schreef:De pijlen van Patrick Oudejans en Juerd zijn een stuk bescheidener en praktischer.
Die eer verdien ik niet; de pijlen zijn van Patrick, en ik heb ze alleen maar gekopieerd :)
Overigens kan ik me voorstellen dat grote pijlen van een grotere afstand duidelijk zijn, wat betekent dat je tegen de tijd dat je bij het bord aankomt en de letters binnen leesafstand komen, je minder hoeft te interpreteren.
René schreef:(afstandsaanduiding is nu eenmaal een must)
Maar in huidig gebruik absoluut nutteloos, naar mijn mening. Ik geloof in het aangeven van de afstand tot het divergentiepunt als filebeperkende maatregel, die minstens zo effectief moet zijn als deze vork- en taperportaalwegwijzers. Maar dat zien we later wel weer :)
René schreef:Zo komt ook de gewone, brede vallende pijl terug voor de rechtdoorrichting, maar dan omhoog gericht.
Jammer, want die vind ik lelijk. De Duitsers hebben niet-platgedrukte omhoogwijzende kleine pijtjes, dat zou mijn voorkeur hebben gehad.
PatrickOudejans schreef:
Doet me denken aan kamelen, hunebedden, en duplo-blokken. Dan liever 'n ruitertje.
PatrickOudejans schreef:
Dat blauwe vlakje had ik gewoon links uitgelijnd, net als de rest. Dat is minder rommelig, volgens mij. Wel een mooi bord, en het groen/blauw is op zich een leuk idee, maar volgens mij nauwelijks haalbaar in Nederland, simpelweg vanwege de extreme kosten die het met zich mee zou brengen om alle wegwijzers op het OWN te vervangen.
Riva schreef:Streepje boven afstandsaanduiding. Onnodig en rommelig.
Onnodig zeker, maar het maakt het wel duidelijker. Het rommelige komt door de uitvoering, niet het streepje op zich.
Mensen die niet hebben opgelet? schreef:Ds79m schreef:Toch vraag ik me precies af wat de reden is van deze nieuwe borden. Ik zie absoluut geen problemen met de huidige borden, en ik heb ook niet het idee dat andere mensen dat wel hebben.
Riva schreef:Ten eerste zie ik in normale situaties de voordelen van dit systeem boven het huidige niet zo.
Er is op dit forum heel, heel erg veel gediscussieerd over omhoogwijzende pijlen. Ze hebben volgens velen waaronder mij een aantal voordelen boven vallende pijlen. Ik stel voor dat je de oude draden even opzoekt als dit onderwerp je boeit. Het zal namelijk moeilijk worden een argument te verzinnen dat nog niet is genoemd, en met herhaling van discussie schieten we ook niet veel op.