Evenals de beste kaarten ter wereld, vooral de "serie jaunes" schaal 1:200000.Vinny schreef:Overigens vind ik hun routeplanner één van de beste ter wereld!

Moderator: Moderatoren
Ik heb de benelux-atalas van Michelin en die is dus 1:150000 geworden, met dikke vette lijnen. En daar heb ik al zo'n hekel aan...Op zich zou ik het niet zo'n bezwaar vinden als de atlas 1:200000 blijft, en de gele kaarten 1:150000 worden. Ik heb zelf ook wat groene Michelin-kaarten (Alpes-Maritimes en Var) met een schaal 1:100000, zeer prettige kaarten in de gebruikelijke Michelin-layout, maar dan met meer details
Hoe ziet die eruit dan? Want de kaart van Luxemburg die Marcel beschreef, zag er tot voor kort hetzelfde uit als de 1:200000-kaarten, alleen dan iets gedetailleerder.Vinny schreef:Ik heb de benelux-atalas van Michelin en die is dus 1:150000 geworden, met dikke vette lijnen. En daar heb ik al zo'n hekel aan...Op zich zou ik het niet zo'n bezwaar vinden als de atlas 1:200000 blijft, en de gele kaarten 1:150000 worden. Ik heb zelf ook wat groene Michelin-kaarten (Alpes-Maritimes en Var) met een schaal 1:100000, zeer prettige kaarten in de gebruikelijke Michelin-layout, maar dan met meer details
Ik zie zelfs dat er kaarten in de schaal 1:175000 zijn. In ieder geval is er een dekking over heel Frankrijk, ik ben erg benieuwd hoe die kaarten er uitzien. Ninnenkort maar weer eens naar de boekhandel of reisboekenhandel gaan.De Fietsvakantiewinkel schreef:Frankrijk - Michelin
Michelin Local-serie met schaal van 1:150.000 of 1:175.000
Zeer goede heldere, betrouwbare kaart om zelf route mee uit te stippelen. Alle verharde wegen aangegeven. Ook de hellingen worden aangegeven. De kaarten kosten € 5,84 per stuk.
Die zien er meer als stafkaarten uit waarschijnlijk met veel omgevingsdetails en stadswegen.marcel schreef:De Michelin kaarten 1:150000 en 1:175000 zijn precies dezelfde als 1:200000, maar dan vergroot. Vergelijkbaar met de OS Super Scale atlas (GB). Ik heb er een hekel aan, je hebt gewoon meer papier met dezelfde informatie.
De 1:100000 en 1:50000 zijn heel anders, daar zou ik graag meer van zien.
Nederland is volgens mij ook al geupdate. De N470 bij Pijnacker ligt er volgens de kaart al en de N57 bij de Haringvlietsluizen heeft niet meer de kleuren van een snelweg. Ze zien er inderdaad wel beter uit.Alfa schreef:Ik geloof dat ze sinds kort ook online staan. Maar enkel voor Frankrijk en een groot deel van België. Als je naar Nederland scrolt krijg je de oude kaarten.
De grootste wijziging naast de frissere look zijn de paarse grenzen. Ook de exoniemen staan nu veel groter dan vroeger. Zo verdwalen buitenlanders tenminste niet meer als ze naar Mons / Bergen moeten.
Ja, ik in ieder geval wel.zody schreef:Bedoelen jullie ViaMichelin.com
Een stadsplattegrond van Falkplan kost je nog geen 5 euro (vorig jaar één voor Brussel aangeschaft).zody schreef:Ik ben niet zo thuis in de stedenkaarten van Michelin, wel in de "series jaunes te rouges"
Maar een stadskaart voor die prijs vind ik niet duur. Jaren geleden waren de Michelinkaarten in Frankrijk en België stukken goedkoper dan bij ons.