Zwart = goed
Geel = middelmatig
Oranje = slecht
Nog een behoorlijk groot deel van de secundaire wegen verkeren in slechte toestand. Maar ook nog een aantal trajecten van de A-wegen in het oosten van het land.
Moderator: Moderatoren
Afgelopen week is bekend gemaakt dat er een extra budget nodig is van ~ 600 miljoen euro om alle A / P (R) / V -wegen gerenoveerd te hebben in 2025 (met een uitloop tot 2027).
Daarom ook dat ik in mijn post aangaf dat men niet zomaar gaten moet dichtkleien.Chris schreef: ↑zo 07 aug 2022, 19:42 Als het wegennet al decennia in zeer slechte staat verkeert, dan is de kans groot dat de fundering naar z'n grootje is of het simpelweg een enkele deklaag op een puinfundering is. Dan is het logisch om ook de hele fundering te vervangen of nieuw aan te leggen volgens de hedendaagse ontwerpstandaarden. Want ook een weg met relatief lage intensiteiten heeft wel een goede fundering, tussenlaag en deklaag nodig om lang mee te gaan.
Ik had toch verwacht dat er meer vaart zou zitten in de Via Baltica naar het noorden, maar daar is zo te zien niets gepland.
1) Alleen Litouwen is serieus bezig om de Via Balticia beter uit te bouwen. Dat komt ook vanwege de lang gekoesterde wens om Klaipèda, Kaunas en Vilnius op het Europese netwerk aan te sluiten en het feit dat de A1 al voor een lange tijd een prima autosnelweg is.Alfa schreef: ↑zo 04 sep 2022, 0:33Ik had toch verwacht dat er meer vaart zou zitten in de Via Baltica naar het noorden, maar daar is zo te zien niets gepland.
Sowieso is het in alle Baltische landen wel moeilijk om al te veel infrastructuur te plannen omdat alle drie de landen met een echte demografische neergang zitten. In 2030 zijn er misschien weer een half miljoen minder mensen in je land, dan heb je geen al te uitgebreide infrastructuur meer nodig en zal het nog duurder worden om alles wat er ligt deftig te onderhouden. Ik schrok er onlangs van dat Letland onder de 2 miljoen inwoners gedoken is.
Lees mijn berichten eens in het Litouwen draadjeHajo schreef: ↑wo 07 sep 2022, 18:29Litouwen zou echt eens werk moeten maken van de A5/E67.
Ik bedoel hiermee met name het stuk vanaf de Poolse grens tot Mokolai. Dat is een 1x2 weg en die weg is vergeven van de vrachtwagens. In beide richtingen. Twee, drie keer een inhaalactie gezien waarvan mijn nekharen overeind gingen staan.![]()
Pas vanaf Mokolai ligt er een modern ogende autosnelweg, de A5 dus, tot Garliava, net ten zuiden van Kaunas.
The Rail Baltica high-speed line crosses the Daugava River near Salaspils (20 km from Riga). The river is 1,000 m wide at this point. The A4 highway runs parallel to the Rail Baltica high-speed line, and in the near future, it will be extended across the Daugava.
The option to combine the two infrastructures in order to take advantage of synergies in the construction process and to optimize costs had been under consideration since 2018. The rail line will run on the lower level, about 12 meters above the water, and the highway, which will have two lanes in each direction, will run along the upper deck, 22 meters above the river. The bridge will have a total of eight bridge spans, each 150 m long.
Based on a feasibility study by DB Engineering & Consulting, the Latvian Ministry of Transport decided in December 2020 to combine the Rail Baltica bridge with the extension of the A4 highway.
This impressive bridge, which will serve as a landmark, will be one of the most complex engineering structures in the Baltic region and on Rail Baltica. There are only four other bridges in the world that combine a high-speed rail line and highway
https://db-engineering-consulting.com/e ... a-estonia/