[L] Luxemburg - Luxembourg - Lëtzebuerg
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: [L] Luxembourg algemeen
Laatst gewijzigd door Vinny op wo 12 mei 2010, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: imagecode omgezet in URL...
Reden: imagecode omgezet in URL...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- Voorzitter
-
- expressweg
Hartstikke bednakt, maar nu zag ik nog twee onbekende:
namelijk deze Twee:

De tweede zou gekijk moeten zijn aan her kursieve op deze foto.
Bedankt
namelijk deze Twee:

Bedankt
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- Secretaris
Dat is het niet.Coen Tunnel schreef:Dat is een héél bekend lettertype. Het is namelijk simpelweg Arial.
Het is dat andere héél bekende lettertype. Het is namelijk Helvetica, je weet wel, waar Arial een slap aftreksel van is.

Waaraan zie je dat?
De meest onderscheidende letters zijn de G, de R en de t. De G heeft bij Arial rechtsonder geen haakje en bij Helvetica wel; de schuine poot van de R heeft bij Helvetica onderaan een haakje naar rechts, bij Arial niet; de t heeft bij Helvetica een rechte bovenkant en bij Arial een schuine. Daarnaast hebben open letters als c, e en s bij Helvetica horizontale randen, waar ze bij Arial ietsje schuin lopen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Voorzitter

Boven SNV, onder Traffic Type Luxembourg.timmetje schreef:Hartstikke bednakt, maar nu zag ik nog twee onbekende:
namelijk deze Twee:
Bedankt
-
- 4x5 autosnelweg
Je zou Helvetica toch eerder in Zwitserland verwachten 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
De Luxemburgse wegnummers kennen ook wel eens a en b varianten, zoals hier blijkt. Nog niet eerder een wegnummer met een a of b als toevoeging gezien.

Het gaat hier om een heel kort stukje weg (ongeveer een kilometer) tussen het dorp en de grens met Frankrijk. Misschien dat ze het daarom niet de moeite vonden om de weg een eigen CR-nummer te geven.

Het gaat hier om een heel kort stukje weg (ongeveer een kilometer) tussen het dorp en de grens met Frankrijk. Misschien dat ze het daarom niet de moeite vonden om de weg een eigen CR-nummer te geven.
-
- Voorzitter
Bij de luchthaven heb je ook nog de N1b en N1c. De N1b is met 100 meter de kortste genummerde weg van Luxemburg. Het zijn vaak aftakkingen of dwarsverbindingen.
De letters a tot en met f komen wel voor:
http://lb.wikipedia.org/wiki/Kategorie: ... ABtzebuerg
http://lb.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Chemin_repris
De letters a tot en met f komen wel voor:
http://lb.wikipedia.org/wiki/Kategorie: ... ABtzebuerg
http://lb.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Chemin_repris
-
- verkeersader
Nachtelijk ritje door Luxemburg stad: http://vimeo.com/12375428
Aangezien het geen grote stad is, zullen veel mensen wel ongeveer kunnen raden hoe de chauffeur gereden heeft en welke tunnels, bruggen, straten, ... er genomen zijn. Voor een volledig scherm, klikken op de 4 pijltjes naast de volumeregeling. Ook te downloaden voor gebruikers op Vimeo.
Aangezien het geen grote stad is, zullen veel mensen wel ongeveer kunnen raden hoe de chauffeur gereden heeft en welke tunnels, bruggen, straten, ... er genomen zijn. Voor een volledig scherm, klikken op de 4 pijltjes naast de volumeregeling. Ook te downloaden voor gebruikers op Vimeo.
-
- 2x5 autosnelweg
Zoveel tunnels zijn er niet in Luxemburg-stad:
*De zuid-noordtunnel onder het oude stadscentrum.
*De tunnel aan het einde van de vml. A1 ten westen van de Charlottebrug.
*De tunnel aan het noordelijke einde van de A3.
*De zuid-noordtunnel onder het oude stadscentrum.
*De tunnel aan het einde van de vml. A1 ten westen van de Charlottebrug.
*De tunnel aan het noordelijke einde van de A3.
-
- verkeersader
Je weet wel wat ik bedoel. Iemand die de stad Luxemburg een beetje kent, kan in gedachten zo de route volgen in zijn/haar hoofd. 

-
- verkeersader
Heb sinds een paar maanden een vriendin in dit geweldige land en ben er vaak te vinden.Coen Tunnel schreef:
Wat mij opviel is dat de stukken 2+1 best logisch in elkaar zitten.
Zie foto: er komt rechts een baan bij en er beginnen op 2 rijstroken. Makkelijk invoegen dus.
Wat wel heel frustrerend is: landbouwverkeer op deze weg...
Bij ieder begin van de 2+1 staat hoe lang die strook is, handig als je wilt inhalen

Brandstofprijzen Luxemburg (per 21-09-2012): Diesel 1,277 Euro95 1,419
-
- 2x4 autosnelweg
Plus de snelheid van 110 km/h op sommige van die stukken. Dat rijdt lekker door.
-
- 2x5 autosnelweg
Oh ja?Bij ieder begin van de 2+1 staat hoe lang die strook is, handig als je wilt inhalen
-
- verkeersader
Bij de meeste stukken wel ja...waldo79 schreef:Oh ja?Bij ieder begin van de 2+1 staat hoe lang die strook is, handig als je wilt inhalen
We hebben het hier over de N7 toch?

-
- verkeersader
Op de meeste stukken wel ja.
Ik rij regelmatig de N7 van Hosingen naar Ettelbruck en op elk gedeelte staat hoe lang dat stuk 2 plus 1 is...
Ik rij regelmatig de N7 van Hosingen naar Ettelbruck en op elk gedeelte staat hoe lang dat stuk 2 plus 1 is...
-
- Moderator
Ik zat net nog naar de A13 te kijken, bij de gekke onderbreking omdat zo'n boer z'n land niet wil verkopen bij Hellange.
Waarom breken ze die hele rotonde niet gewoon af en maken ze er een tijdelijke scherpe bocht van? Alleen het dorpje Hellange wordt hier door getroffen, dikke vette pech voor die paar inwoners denk ik dan, dan gebruiken ze de 4 kilometer verderop gelegen aansluitingen Frisange, Bettembourg of Dudelange dan maar... Hellange bestaat ook maar uit 3 straten ze mogen blij zijn dat er überhaupt een aansluiting gepland is...
Waarom breken ze die hele rotonde niet gewoon af en maken ze er een tijdelijke scherpe bocht van? Alleen het dorpje Hellange wordt hier door getroffen, dikke vette pech voor die paar inwoners denk ik dan, dan gebruiken ze de 4 kilometer verderop gelegen aansluitingen Frisange, Bettembourg of Dudelange dan maar... Hellange bestaat ook maar uit 3 straten ze mogen blij zijn dat er überhaupt een aansluiting gepland is...
-
- expressweg
Heeft die afrit niet ook een functie voor de relatie A13Oost-Bettemb(o)urg?
Ook zit er een industrieterrein in de buurt.
Ook zit er een industrieterrein in de buurt.
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- Moderator
Ja, voor het industrieterrein. Maar die kunnen ook de afrit Dudelange gebruiken en een rondje over het Croix de Bettembourg maken. Wat overigens ook geen slecht idee is, is om de afrit Dudelange aan de A3 volledig te maken.
-
- expressweg
Is toch een omweg van een paar kilometers.
Een kompleetmaking van Dudelange lost altijd de Relatie Bettemburg-Saarbrücken niet op.
En er blijkt een pretpark te zitten.
kortom, ik weet wel onzinnigere afritten, maar ik weet ook, dat zo een afrit bijv. in Dld of Frankrijk nooit was aangelegd.
Een kompleetmaking van Dudelange lost altijd de Relatie Bettemburg-Saarbrücken niet op.
En er blijkt een pretpark te zitten.
kortom, ik weet wel onzinnigere afritten, maar ik weet ook, dat zo een afrit bijv. in Dld of Frankrijk nooit was aangelegd.
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- Moderator
Vanuit Bettembourg is het op zijn slechtst 5 kilometer langer als je de andere afrit aan de A13 gebruikt. Vooral het vrachtverkeer wil je niet door de kern Bettembourg hebben.
Ik bedoelde het vooral ook als tijdelijke maatregel, de problemen met die aansluiting duren nu al wel iets van 10 jaar.
Ik bedoelde het vooral ook als tijdelijke maatregel, de problemen met die aansluiting duren nu al wel iets van 10 jaar.
-
- expressweg
Mij valt op dat de bewustwordingscampagne in Luxemburg vaak bijna hetzelfde zijn als de Belgische.
Wijziging forumbeheer: Onnodige vertaling van 'bewustwordingscampagne' aangepast in begrijpelijk Nederlands.
Wijziging forumbeheer: Onnodige vertaling van 'bewustwordingscampagne' aangepast in begrijpelijk Nederlands.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- Voorzitter
Volgens mij wordt er nu wel gebouwd, dus zo heel lang zou het niet meer moeten duren. Daar zou ik niet de hele boel weer voor overhoop halen. Bovendien heb je zo vanaf de A13 vanaf Mondorf-les-Bains een goede aansluiting op de N13 richting Bettembourg, als oostelijke invalsweg. En die rotonde zorgt niet voor veel oponthoud, dus laat maar lekker liggen. De aansluiting Hellange is natuurlijk niet alleen voor Hellange, maar ook voor Bettembourg en de dierentuin (Parc Merveilleux). Die dierentuin is niet heel groot, maar het is wel één van de grotere attracties van Luxemburg, zo hoeft niet al het verkeer naar de dierentuin door Bettembourg.Chris schreef:Ik bedoelde het vooral ook als tijdelijke maatregel, de problemen met die aansluiting duren nu al wel iets van 10 jaar.
Sensibiliseringscampagnes?Wimpie24 schreef:Mij valt op dat de sensibiliseringscampagnes in Luxemburg vaak bijna hetzelfde zijn als de Belgische.

-
- 2x3 autosnelweg

-
- expressweg
Inderdaad, ik snap ook niet waarom dat verbeterd moest worden, het is dan nog niet eens juist verbeterd. Het is gewoon Algemeen Nederlands begrip zoals dat in Vlaanderen gangbaar is, net zoals grasspriet en afvoerput...
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- Voorzitter
In Vlaanderen blijkbaar wel, in Nederland niet. Er is hier destijds een discussie over ontstaan, ik zie nu dat een andere moderator dat heeft verwijderd en het bericht heeft aangepast.Alfa schreef:Toch een vrij courant woord, sensibiliseringscampagne?
-
- 2x5 autosnelweg
En ja, ik heb die discussie verwijderd en het bericht aangepast, om een verdere discussie te voorkomen. En nu begint er weer een discussie over de discusssie en begint het hele geraas weer opnieuw... Waarom nou weer?
Zullen we in 2011 met het goede voornemen beginnen om niet onnodig in oude topics te reageren als deze inhoudelijk niets toevoegen?

Zullen we in 2011 met het goede voornemen beginnen om niet onnodig in oude topics te reageren als deze inhoudelijk niets toevoegen?

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x3 autosnelweg
Ik antwoordde gewoon op de vraag wat sensibeliseringscampagne betekent. Wist ik veel dat er al eens eerder over gediscussieerd was.mavas schreef:En ja, ik heb die discussie verwijderd en het bericht aangepast, om een verdere discussie te voorkomen. En nu begint er weer een discussie over de discusssie en begint het hele geraas weer opnieuw... Waarom nou weer?![]()
-
- Voorzitter
-
- 2x2 autosnelweg
Een vraagje.
Geven ze in Luxembourg ook Nancy aan op de A3 in continuering met Frankrijk?
Geven ze in Luxembourg ook Nancy aan op de A3 in continuering met Frankrijk?