Verkeerslichten - design, typen, beelden, etc.

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Re: Verkeerslichten - design, typen, beelden, etc.

Bericht door Wimpie25 » zo 03 dec 2023, 3:04

Joshua schreef: ma 27 nov 2023, 20:17 Dat blauw van die test ziet er te donker uit vergeleken met de vlag, die zelf fel donkerblauw heeft:
Afbeelding
Ja men heeft het blauw na een Communautaire rel nog iets blauwer gemaakt. Maar het is verder altijd bij dit kruispunt gebleven.

Taran 5
stadsweg

Bericht door Taran 5 » zo 17 dec 2023, 18:45

Fenway schreef: ma 27 nov 2023, 9:42 Voor zover ik zo snel kan zien is in hoofdstuk 9 van de NEN 3322:2010 de kleur van VRI masten en portalen vastgelegd. In de bijbehorende figuur 9 is zelfs opgenomen hoe de verhouding tussen de zwarte en witte banen moet zijn.
In dit geval is in de (bij de wegenverkeerswet behorende) Regeling Verkeerslichten in artikel 1, paragraaf 2 opgenomen dat verkeersregelinstallaties moeten voldoen aan de NEN-EN 12368, NEN 3322 en delen van de NEN 3384. Daarmee is het toepassen van deze norm niet vrijblijvend, maar ook een wettelijke verplichting.
Dus hierbij veronderstel ik dat zowel Deventer als Apeldoorn stoute jongens zijn?
Afbeelding
Nieuwe verkeerslichten van Vialis(de Mercedes onder de verkeerslantaarns volgens de vertegenwoordiger :hahaHAHA: )bij station Delft Campus alleen niet met het montagerozet van Delft erop zoals op mijn eerdere foto. Misschien waren ze op :dontknow: .

Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via » ma 18 dec 2023, 8:13

^^
Ik blijf dat ook het mooiste model vinden. Zeker als je beseft dat het design al best oud is maar toch nog nieuw wordt gemaakt. Tijdloos.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » ma 18 dec 2023, 11:20

Taran 5 schreef: zo 17 dec 2023, 18:45
Fenway schreef: ma 27 nov 2023, 9:42 Voor zover ik zo snel kan zien is in hoofdstuk 9 van de NEN 3322:2010 de kleur van VRI masten en portalen vastgelegd. In de bijbehorende figuur 9 is zelfs opgenomen hoe de verhouding tussen de zwarte en witte banen moet zijn.
In dit geval is in de (bij de wegenverkeerswet behorende) Regeling Verkeerslichten in artikel 1, paragraaf 2 opgenomen dat verkeersregelinstallaties moeten voldoen aan de NEN-EN 12368, NEN 3322 en delen van de NEN 3384. Daarmee is het toepassen van deze norm niet vrijblijvend, maar ook een wettelijke verplichting.
Dus hierbij veronderstel ik dat zowel Deventer als Apeldoorn stoute jongens zijn?
Correct en tevens juist.
Svenlo

Taran 5
stadsweg

Bericht door Taran 5 » ma 18 dec 2023, 16:13

Het is inderdaad een heel oud type die van Vialis en nog steeds leverbaar en erg aan de prijs. Maar dat de vertegenwoordiger over de Mercedes onder de verkeerslantaarns is wel hilarisch. Op mijn eiland ben ik ze in elk geval niet tegengekomen. Wat me wel opviel is dat ze vroeger de verkeerlichten die op een portaal hadden opgehangen een rond achterscherm gaven en de lantaarns op een paal geen(zeg maar als op de foto bij Campus). De laatste paar jaar is Dordt daar vanaf gestapt en krijgt elk licht voor auto´s en dergelijke een scherm en nu ook zoals op de laan van de Verenigde Naties met afteller er op.