Verkeerslichten - design, typen, beelden, etc.
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Raar verkeerslicht! Er ligt zo te zien geen fietspad of zebrapad aan de rechterkant, dus sprake van wel of geen conflict met rechtdoorgaand fietsverkeer is er niet toch?
Daarnaast: waarom zoveel moeite doen met een gecombineerde pijl rechtdoor/rechtsaf als je in het licht voor de middenbaan gewoon een "volledige bol" hebt? Ik zou daar dan toch ook een pijl rechtdoor verwachten!
Daarnaast: waarom zoveel moeite doen met een gecombineerde pijl rechtdoor/rechtsaf als je in het licht voor de middenbaan gewoon een "volledige bol" hebt? Ik zou daar dan toch ook een pijl rechtdoor verwachten!

-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
Gewoon redesign dus.Seat Ibiza schreef:Raar verkeerslicht! Er ligt zo te zien geen fietspad of zebrapad aan de rechterkant, dus sprake van wel of geen conflict met rechtdoorgaand fietsverkeer is er niet toch?

-
- 4x5 autosnelweg
Hm, dat moet sinds kort zo zijn volgens mij. Een paar weken terug was dat nog niet zo. Tijd voor wederom een bezoekje aan mijn voormalige woonplaats 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Dit ziet er inderdaad erg bijzonder uit! Ik zie alleen het nut niet in om de pijlen voor twee richtingen erin te verwerken, dan wordt het op grotere afstand minder goed zichtbaar.
Mag zoiets overigens wel geplaatst worden met al die wetten die we tegenwoordig hebben?
Mag zoiets overigens wel geplaatst worden met al die wetten die we tegenwoordig hebben?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Forumbeheerder
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Waarom dan? Het heeft werkelijk geen enkel nut!Frits schreef:Een duidelijk verkeerslicht zo.
Het zou handig kunnen zijn om twee redenen:
1. Aangeven dat je naar rechts geen conflict hebt met fietsverkeer
2. Verwarring voorkomen met linksaf-licht
Eerste is hier weliswaar zo (omdat er geen fietsverkeer is), maar dan is het ook niet nodig om het d.m.v. die pijl aan te geven. En tweede punt is ook niet van toepassing omdat licht voor middenbaan wel "vol" is...
-
- 4x5 autosnelweg
Ik ben er vandaag even wezen kijken. Komende vanuit de Elementenweg (ik moest wat lozen op de Stadswerf van Spijkenisse) heb ik deze foto gemaakt:

Ter info: Ik kom hier van 'rechts', gezien vanaf Mark's foto's. Hier heb je 2 rijstroken: 1 voor linksaf/rechtdoor (waar ik dus sta), en 1 voor rechtsaf.

Ter info: Ik kom hier van 'rechts', gezien vanaf Mark's foto's. Hier heb je 2 rijstroken: 1 voor linksaf/rechtdoor (waar ik dus sta), en 1 voor rechtsaf.
Laatst gewijzigd door Palance op vr 28 apr 2006, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Nw.Beijerland
Nw.Beijerland. :kotskots:
En dan ook nog eens in zo'n opgepropt lettertype.

Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust.

-
- 2x2 autosnelweg
Is linksaf conflictvrij in deze situatie? (dus rechtdoorgaand verkeer van de overzijde heeft niet tegelijkertijd groen?)Palance schreef:Afbeelding
Hier heb je 2 rijstroken: 1 voor linksaf/rechtdoor (waar ik dus sta), en 1 voor rechtsaf.
Dan is het namelijk wel weer nuttig!
-
- 4x5 autosnelweg
Ja, de overkant rijdt niet als jij vanaf hier groen hebt.Seat Ibiza schreef:Is linksaf conflictvrij in deze situatie? (dus rechtdoorgaand verkeer van de overzijde heeft niet tegelijkertijd groen?)Palance schreef:Afbeelding
Hier heb je 2 rijstroken: 1 voor linksaf/rechtdoor (waar ik dus sta), en 1 voor rechtsaf.
Dan is het namelijk wel weer nuttig!
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Re: Nw.Beijerland
Lekker bezig om alles vol te kotsen.Volkstribuun schreef:Nw.Beijerland. :kotskots:

Wat wou je dan op die arm hebben staan? Nog breder uitgeschreven en dus nog een smaller lettertype?
-
- autoweg
Extra handwijzer
Nee, gewoon een nieuwe handwijzer. Zoveel extra kosten zal dat niet maken.
Wees niet ongerust:

-
- 4x5 autosnelweg
Wel de redesign-borden, maar eerlijk gezegd is me deze inconsequentheid ontgaan.Mark schreef:@ Palance: Heb je ook gezien dat bij het volgende kruispunt, richting het ziekenhuis, op de Redesignborden [H] Ruwaard van Putten stond ipv [H] Ziekenhuis?
Wel zag ik op de N493 de verwijzing naar Halfweg 2, terwijl me nu pas opviel dat het industrieterrein Halfweg II heet als je binnenrijdt

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Is Spijkenisse dan helaas niet de eerste plaats met zo'n dat apart verkeerslicht?Chrizz schreef:zo'n verkeerslicht heb je ook in Zwolle, als je vanaf Berkum de N35 opwilt richting Raalte. (boerendanserdijk heet dat volgens mij).

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 4x5 autosnelweg
Daar gaat de enige toeristische attractie van Spijkenisse 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Nog maar eens een foto van dit kruispunt in Spijkenisse van vandaag. Zoals je ziet had ik tijd genoeg om een foto te maken omdat het optrekken niet zo vlot ging 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
"Halfweg 2" betekent normaal gesproken "Halfweg over 2 kilometer" en is dus nogal verwarrend.Palance schreef:Wel zag ik op de N493 de verwijzing naar Halfweg 2, terwijl me nu pas opviel dat het industrieterrein Halfweg II heet als je binnenrijdt

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Het is zeker verwarrend, anders is het vanaf dit punt nog maar 1 én 2 kilometerharry schreef:"Halfweg 2" betekent normaal gesproken "Halfweg over 2 kilometer" en is dus nogal verwarrend.Palance schreef:Wel zag ik op de N493 de verwijzing naar Halfweg 2, terwijl me nu pas opviel dat het industrieterrein Halfweg II heet als je binnenrijdt

Maar zoals ik al schreef, een maal op het terrein staat er een bordje Halfweg II. Dus waarom men niet meteen de Romeinse cijfers op de wegwijzers heeft gebruikt?
Laatst gewijzigd door Palance op vr 28 apr 2006, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
volgens mij mag je alleen een pijllens toepassen wanneer het licht uitsluitend voor die richting geldt. Ook mag je bij een pijllicht geen conflict hebben. Aan dat laatste wordt volgens mij wel voldaan, maar aan het eerste niet omdat er meerdere richtingen aangeduid worden en in die gevallen moet een open lens toegepast worden. Ook de verkeerslichten zijn dus niet meer veilig voor amateuristische wegbeheerders, in navolging van bewegwijzering, markering, bebakening, en inrichting 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Voorzitter
Re: Nieuw beeld voor VRI in Spijkenisse
Vandaag gezien in Zwolle, bij de kruising Boerendanserdijk/Ceintuurbaan.Mark schreef:Vandaag gezien in Spijkenisse, vlak bij de Stadswerf (moesten het een en ander afleveren):
De situatie lijkt mij duidelijk.
Ik proberen eens een foto te maken.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat als het linkerbeeld uitvalt (de open lens), en je vervolgens door rood rijdt je hoogstwaarschijnlijk op jurispidentie legaal dit kan doen.
Ik hoop dat iedereen dit zo snapt, want zo ongeveer is mij dit uitgelegd tijdens een college.
Ik hoop dat iedereen dit zo snapt, want zo ongeveer is mij dit uitgelegd tijdens een college.