Moet er bij een

Moderator: Moderatoren
Voor een verkeerslicht als bedoeld in de artikelen 68 tot en met 72 van het RVV 1990 en voor een bord B7 wordt een stopstreep aangebracht om duidelijk te maken op welke plaats door bestuurders gestopt dient te worden.
Vandaag bij het Maasstad ziekenhuis
Vind het wel discutabele manier van parkeren verbieden. Diekeokiracer schreef: ↑di 28 mar 2023, 9:09 Dat is toch de juiste manier om parkeren in parkeervakken te verbieden?
Als je op die weg onherroepelijk op een auto(snel)weg uit komt, vind ik die niet zo gek
In Hulst hebben ze vorig jaar deze nieuwe borden geplaatst omdat het wel eens voorkwam dat er auto's op de Grote Markt geparkeerd stonden terwijl de marklieden hun kraam wilde opbouwen. De borden die er eerst stonden waren blijkbaar niet duidelijk (https://www.google.com/maps/@51.279596, ... 312!8i6656). EenJackbauer1350 schreef: ↑di 28 mar 2023, 14:35 Vind het wel discutabele manier van parkeren verbieden. Dietrekt toch de meeste aandacht en blijven mensen het als plek zien waar je legaal mag staan.
Met eenis ook twijfelachtig aangezien die borden alleen op de rijbaan van toepassing zijn. Niet op parkeervakken of bermen.
Met een
Tja.Jackbauer1350 schreef: ↑di 28 mar 2023, 14:35 Vind het wel discutabele manier van parkeren verbieden. Dietrekt toch de meeste aandacht en blijven mensen het als plek zien waar je legaal mag staan.
1De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
d.op een parkeergelegenheid:
3°.op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;
Dan is het nog steeds een plek waar je mag parkeren. Ik ken legio parkeerplaatsen zonder
Dat maakt het voor mij niet meteen duidelijker. Dan zou ik eerder een
Hensepens schreef: ↑wo 29 mar 2023, 21:49 Deze week reed ik bij Heerhugowaard en kwam ik bordtegen , met onderbord uitgezonderd landbouw verkeer of uitgezonderd 'afbeelding tractor'.
Dit leek mij een beetje overbodig onderbord. We hebben toch?
Westtangent
https://maps.app.goo.gl/GTHQsk24Q37qYqc26
![]()
Gesloten voor ruiters, vee, wagens, landbouw- en bosbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid, mobiele machines, brommobielen, fietsen, snorfietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen
Als je dat landbouwverkeer wegstreept, moet je dan eens kijken wat je allemaal nog overhoudt. Dat gaat je dus niet lukken met alleen een
Gesloten voor fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen
Nee, toch? Met eenAttietattie schreef: ↑wo 29 mar 2023, 19:29Dan is het nog steeds een plek waar je mag parkeren. Ik ken legio parkeerplaatsen zonder. Dus dat werkt absoluut niet.
Jawel. Als er 'uitgezonderd' staat, moet je de situatie beschouwen alsof er de betreffende datum geen bord staat. Zoals gezegd: ik ken enorm veel parkeervakken zonder P-bord. Het is gewoon nog steeds een parkeerplaats.
Klopt. Dat RVV-artikel heb ik eerder vandaag benoemd.
Dat zegt het RVV ja.
Oh dat is prima, je bent het heel vaak niet met me eens. Ik zal speciaal voor jou nogmaals sturen wat er in de wet staat. Als jij dat anders denkt te kunnen interpreteren, ben ik heel benieuwd naar jouw uitleg.
Attietattie schreef: ↑wo 29 mar 2023, 19:291De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
Ho, ik was te snel, want de gequotte tekst is nog wel interessant.
Dan kan er geen marktkraam geplaatst worden. En fietsers kunnen er dan ook niet meer komen. Misschien is dat ook gewenst, geen idee. Maar dat is dan wel het gevolg.Thom schreef: ↑wo 29 mar 2023, 23:21Mocht dat voor sommige automobilisten niet duidelijk zijn kan je de markt ook afsluiten met een[maandag en donderdag] zoals in Oostburg: https://maps.app.goo.gl/6dcTu9DUuFrt122m8?g_st=ic
Excuus, ik was inderdaad te snel en heb je opmerking verkeerd gelezen, we liggen volgens mij gewoon op één lijn.Attietattie schreef: ↑wo 29 mar 2023, 22:53Dat zegt het RVV ja.
Oh dat is prima, je bent het heel vaak niet met me eens. Ik zal speciaal voor jou nogmaals sturen wat er in de wet staat. Als jij dat anders denkt te kunnen interpreteren, ben ik heel benieuwd naar jouw uitleg.
Attietattie schreef: ↑wo 29 mar 2023, 19:291De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren: