Ik zie nu pas dat ik op een quote reageer

Moderator: Moderatoren
Ik zie nu pas dat ik op een quote reageer
NL_E-Vouwfiets_Fan schreef: ↑wo 04 okt 2023, 16:45 Is er al een topic over verkeerd gespelde plaatsnamen, bijvoorbeeld op snelwegborden?
Nou, hetzelfde denk?
Omdat het een grensplaats is waar vast veel Duitsers komen, denk ik dat ze de bebording taalonafhankelijk hebben willen maken.Sibren schreef: ↑wo 04 okt 2023, 20:49 In Bad Nieuweschans zijn opvallend veel onderborden fiets/bromfiets te vinden, zonder het woord "uitgezonderd". Een collage:
![]()
Als ik je goed begrijp interpreteer je het onderbord dan als "(brom)fietsers toegestaan", toch?
Met je eens!Wouter N14 schreef: ↑do 05 okt 2023, 13:51Heel nobel, maar dan moeten ze de goede onderborden gebruiken, dus die met het symbooltje motor+auto. Dit is gewoon een domme blunder.
Als ik zeg, hetzelfde, bedoel ik ik dit geval:
Attietattie schreef: ↑do 05 okt 2023, 0:28 Dat bord geldt dus alleen voor (brom)fietsers. Dus de regels doe voortvloeien uit zo'n G-nogwat, gelden alleen voor hen. Zodra een fietser afstapt om de fiets te gaan duwen, geldt het bord niet meer voor hem/haar.
Symbolen op onderborden hebben dezelfde betekenis als die welke in bijlage 1 (van het RVV) zijn opgenomen.
Attietattie schreef: ↑do 05 okt 2023, 21:51 Als ik zeg, hetzelfde, bedoel ik ik dit geval:Attietattie schreef: ↑do 05 okt 2023, 21:51 Dat bord geldt dus alleen voor (brom)fietsers. Dus de regels doe voortvloeien uit zo'n G-nogwat, gelden alleen voor hen. Zodra een fietser afstapt om de fiets te gaan duwen, geldt het bord niet meer voor hem/haar.
Dan blijven alleen gehandicaptenvoertuigen over die het voetpadAttietattie schreef: ↑do 05 okt 2023, 21:51Symbolen op onderborden hebben dezelfde betekenis als die welke in bijlage 1 (van het RVV) zijn opgenomen.
Ik denk dat die allemaal RVV-ontheffing hebben, dus dan lijkt me dat onderbord overbodig. En iedereen begrijpt dat een ambulance op 'het trottoir' staat.
En het ergste is dat de tankauto óók in overtreding is, als ie van dat weggetje gebruikmaakt, alleen kan hij dat niet weten: https://maps.app.goo.gl/1tXCJVPLqKbipPaq7