Verkeersborden in Nederland

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Jutter
dorpsstraat

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Jutter » za 03 feb 2024, 16:04

Jutter schreef: zo 24 dec 2023, 9:14
Jutter schreef: za 16 dec 2023, 17:10
De Beatrixstraat in Den Helder is in verband met de ijsbaan afgesloten deze maand. Ze hebben waar de Sluisdijkstraat over gaat in de Langestraat een extra G11-bord opgehangen :facepalm: Ook maar vanuit één richting want als je vanuit de Gravenstraat of Beatrixstraat de Langestraat in gaat (vraag me ook niet waarom één straat daar drie namen heeft, maar goed) dan staat er geen G11-bord, alleen G7.
Nog even terugkomende op deze borden. Het bovenste bord is inmiddels verwijderd en op de andere plekken zijn ook G11-borden geplaatst en er is een paal geplaatst voor een G7 bord om het mooi af te ronden voor de Langestraat (alleen dat bord zit er nog niet aan, daar had die van de foto gekund denk ik dan?). Het lijkt erop dat het permanent aangepast wordt en niet alleen voor de duur van de ijsbaan (die is er tot 7 januari), want waarom zou je voor die paar weken de moeite doen terwijl er altijd al gefietst wordt.
Nog even hierop terugkomende. De G7-borden zijn weer teruggekomen en de G11-borden weer verdwenen. Terwijl nu weer een afsluiting volgt vanwege rioleringswerkzaamheden en binnenkort ook vanwege bouwwerkzaamheden...

Sibren
verkeersader

Bericht door Sibren » vr 09 feb 2024, 21:47

Op de A7 bij Leek zag ik vandaag dat er aan de rechterkant van de rijbaan een :F1: staat in plaats van de :F3: die er hoort te staan. Desondanks werd ik toch ingehaald. :mrgreen:
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » di 13 feb 2024, 23:11

1. Toch knap dat we gaan slepen als je niks fout doet, zoals te zien is er een :E1: geplaatst icm geldt ook voor de vakken. Dit ivm een evenement. Vervolgens worden autos weggesleept die in de vakken staan en moet je €250 betalen...nou, ik denk dat menigeen van de forum gebruikers in bezwaar zullen gaan en de gemeente laten betalen omdat je wordt weggesleept en juridisch niks fout hebt gedaan. Zie dit korte fragment

2. [Url=https://maps.app.goo.gl/tAk5dngXfXxLMjo87]hier zijn brommobielen met een aslast van meer dan 4,8 ton wel toegestaan? Knappe brommobiel die zoveel weegt.

3. Bromfietsers en fietsers hoeven geen voorrang te verlenen?Afbeelding
het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » di 13 feb 2024, 23:27

Bij een T splitsing ( zie voorbeeld) heb je vaak bepaalde combinaties van de :E01: aldanniet de :E02:

Op deze locatie is het heel duidelijk dat ik niet mag parkeren (in de richting van Castor straat)

Kom ik vanaf de Castorstraat dan zie ik deze combinatie , duidelijk.

Maar als ik rechtdoor reed op de gesworenhoekseweg (in de richting van Theseusstraat) zie ik alleen maar een bord aan de linkerzijde . Hoe zit het met dit soort gevallen, had ik kunnen weten dat het parkeerverbod nog geldt omdat het een T splitsing is en géén kruising of is het parkeerverbod voor de doorgaande rijrichting opgeheven?

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 13 feb 2024, 23:36

Een T-splitsing is een kruising.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » wo 14 feb 2024, 9:05

Waarom wordt dan een :E1: met <--> voldoende gehad? Ik kan m als ik rechtdoor ga dan niet zien en zou voor mij het verbod worden opgeheven?

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 14 feb 2024, 14:18

Tja. Dat vindt men nou eenmaal. :yesyesyes:
Op rijbanen met verkeer in twee richtingen worden deze borden zodanig geplaatst dat de verboden voor verkeer in beide richtingen waarneembaar zijn. Hiertoe mogen de borden, mits voorzien van een onderbord waaruit begin of eind van het parkeerverbod blijkt, evenwijdig aan de wegas worden geplaatst.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Thom
verkeersader

Bericht door Thom » za 17 feb 2024, 19:34

Deze kende ik nog niet. Woonstraat, racer te gast.
Afbeelding

LennyKravitz
autoweg

Bericht door LennyKravitz » zo 18 feb 2024, 2:50

Thom schreef: za 17 feb 2024, 19:34 Deze kende ik nog niet. Woonstraat, racer te gast.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Gevalletje "kappen met die onzinborden"
It aint over 'till it's over...

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » ma 19 feb 2024, 19:22

Vandaag in Tilburg centrum bij werkzaamheden gezien:

:C1:
[[uitgezonderd fietsers & voetganger(symbool)]]

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » do 22 feb 2024, 13:11

Naast dat deze manier van ophangen er raar uitziet...is het ook niet correct.
Afbeelding
:dontknow:

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 22 feb 2024, 13:56

Thom schreef: za 17 feb 2024, 19:34 Deze kende ik nog niet. Woonstraat, racer te gast.
Afbeelding
Op SV is ook te zien dat de :L8: in 2022 alleen uitgezonderd werd voor bromfietsers :s
Afgaand op jouw eigen foto is dit inmiddels verholpen.

Sowieso een gastvrij buurtje daar:
https://maps.app.goo.gl/hPp18h64QR4oZMXx8

Rein
2x4 autosnelweg

Bericht door Rein » do 22 feb 2024, 15:33

^^ het is een beetje een achterafbuurtje waar je maar via één kant in en uit kan. Mensen die daar niet wonen (of toevallig RVV 1966 bordjes aan het fotograferen zijn :woop: ) hebben daar feitelijk helemaal niks te zoeken. En als ik daar zou wonen zou ik ook erg argwanend tegen vreemd volk aan kijken, zeker wanneer die zich in die steegjes zouden begeven. Aan de andere kant houden die bordjes lieden met kwaads in de zin niet echt tegen natuurlijk.