1. Dit is geen autoweg. Dit is gewoon bubeko. Het is hier al dus 80, ook zonder bord.
2. Dit bord staat net na een stel scherpe bochten, dus waarschuwen daarvoor is te laat.
3. Het staat maar liefst één kilometer nadat je deze weg bent opgereden, waar je dus ook al 80 mag. Het komt dus eigenlijk op een erg willekeurig moment.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...
Er vinden nogal wat kopstaart-aanrijdingen plaats en er schijnt onduidelijkheid te zijn over de snelheidslimiet. Ook belandt er zo nu en dan een auto naast het asfalt. Verder zou de verlichting tekort schieten. Zie hier voor een overzicht...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht.Freek de Jonge
Toch staat dit bord op een rare plek. Waarom zo ver van de rotonde? Waarom niet hier, maar hier? En de hamvraag: waarom ontwerp je een 80-weg die eruit ziet alsof je er 100 op kan rijden (en waarvan ik denk dat mensen dit ook regelmatig doen)?
De provincie Zuid-Holland gaat onderzoeken hoe het mogelijk is dat er zoveel ongelukken gebeuren op de N470 tussen Delfgauw en Zoetermeer. Uit cijfers die het AD heeft opgevraagd blijkt dat er in vijf jaar 45 ongelukken op de weg zijn gebeurd.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht.Freek de Jonge
Omroep West schreef:De provincie Zuid-Holland gaat onderzoeken hoe het mogelijk is dat er zoveel ongelukken gebeuren op de N470 tussen Delfgauw en Zoetermeer.
Ik ken die weg goed. Volgens mij ligt de oorzaak van de ongevallen niet bij het ontwerp, dat is duidelijk en veilig genoeg, maar bij het rijgedrag van sommige brokkenpiloten. Die maken de statistieken.
Simpel: deze weg rijdt lekker door. De andere wegen die eromheen liggen zijn een stuk minder comfortabel. Dat nodigt brokkenpiloten uit die liever de weg van de minste weerstand kiezen
Althans, dat is mijn vermoeden...
Och, het in ieder geval een vorm van NLP dus: - manieren om harmonieuze relaties op te bouwen en boodschappen te verhelderen en te versterken.
Waarmee op een positieve manier jouw geleerd wordt hoe je je ter plekke te gedragen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
Een positieve manier? Zo zie ik dat niet. Ik wil liever niet door de wegbeheerder als een mongool worden behandeld met zo'n belerend onderbordje. Er staat nog net geen naast.
En het gevolg van dit soort dingen is dat sommige automobilisten als ze op bv. vakantie in het buitenland zijn helemaal in paniek raken, want opeens staat er geen bord hoe hard je mag o.i.d..
Dan gaan ze maar met 60 over de N4 door de Ardennen rijden ofzo.
Naturist schreef: Och, het in ieder geval een vorm van NLP dus: - manieren om harmonieuze relaties op te bouwen en boodschappen te verhelderen en te versterken
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Dan stond er vandaag in het Brabants Dagblad een stukje over het parkeerverbod op diverse plaatsen in het centrum vanwege de Bossche Kermis.
Brabants Dagblad schreef:Het gebruikte symbool geeft namelijk een verbod aan op ‘stilstaan langs de rijbaan’. Daarbij zijn de parkeerplaatsen nadrukkelijk uitgezonderd. Dat probeert men creatief op te lossen door ‘incl. de parkeervakken’ toe te voegen op het bord. Deze borden staan momenteel langs de Hinhamerstraat, waar tijdens de kermis de Markt gehouden wordt.
Het gebruikte symbool staat al niet voor parkeren, laat staan dat de leesbaarheid van het bord als geheel aan enige richtlijn voldoet.
Vraag mij ernstig af of dit überhaupt te handhaven is.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
Dus correct is om ipv een of een , hier een te gebruiken? Dan zullen er zat mensen zijn die alleen dat bord zien en de auto daar neerzetten zonder verder te lezen. De gemeente heeft waarschijnlijk liever een paar zeikerds op een forum dan foutparkeerders.
Een was beter geweest om in ieder geval een parkeerverbod af te dwingen. Alleen om dat met dat bord ook in de vakken voor elkaar te krijgen is een ander verhaal.
Veel gemeenten hebben dan ook een bord voor hun kop op dit gebied waardoor er vaak een streep kan door het verbod. Ze kunnen dit soort kwesties beter parkeren bij mensen met verstand van zaken.
Als je ergens niet stil mag staan, mag je er uiteraard ook niet parkeren. Wat dat betreft niet fout.
Amsterdam wijst in dit soort tijdelijke situaties parkeervakken aan als laad- en losplekken. Dat blijkt juridisch het best te werken.
Het lastige is vind ik dat een juridisch correct bord niet makkelijk te interpreteren valt voor de onbekende weggebruiker. Ik vind de oplossing in Amsterdam ook wel erg goed trouwens, maar ook omdat er in duidelijke bewoordingen staat waarom de maatregel er is (evenement, werkzaamheden etc.)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.