:J16: Vanavond rond 22.30 is het Wegenforum enige tijd onbereikbaar wegens onderhoud.

Verkeersborden in Nederland

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

paolie
expressweg

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door paolie » di 26 apr 2022, 8:43

^^ nee. De bebording is correct. Dit betekent na 100 m. Als komende 100 m bedoeld was, hadden twee opstaande pijltjes toegevoegd moeten worden.

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » di 26 apr 2022, 8:45

Inderdaad. Excuus.

Fietspad over 100 meter.
het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 26 apr 2022, 9:11

Vinny schreef: ma 25 apr 2022, 21:40 Nee hoor; ik heb het maar 3000 keer uitgelegd aan je maar je hebt het echt mis. Mijn interpretatie klopt: het is in lijn met wat de wegbeheerders in Nederland doen. Als jij gelijk zou hebben mag je een hoop gemeentes een brief schrijven om andere bebording af te dwingen ;)
Met zulke goede argumenten ben ik meteen om. :roll: En op je laatste zin: dat klopt, maar ik heb geen zin.
Alex52889 schreef: di 26 apr 2022, 0:33C1: Gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee. Hier is het GEBRUIK wél expliciet verboden.

C6: Gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen, alleen het inrijden vanaf deze kant is verboden.
Een motor aan de hand meenemen mag immers wel. Daarmee gebruik je de weg ook.

C12: Gesloten voor alle motorvoertuigen (alleen het inrijden vanaf deze kant verboden) een motor aan de hand meenemen mag wel. Daarmee gebruik je de weg ook.
Nu maak je dezelfde fout als vorige keer toen ik je erop wees:
geslotenverklaring: verbod de betrokken weg in te rijden of in te gaan alsmede de betrokken weg te gebruiken;
Je mag er dus gewoon niet komen. Je kunt het alleen vanaf de ene kant niet weten.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » di 26 apr 2022, 9:27

^^ en daarmee niet handhaafbaar

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 26 apr 2022, 9:36

Precies. Dat zeg ik ook al de hele tijd.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 26 apr 2022, 9:37

Nou, dat was dan weer een uiterst zinvolle discussie.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » di 26 apr 2022, 11:37

Dít is een uitspraak van c6 met zone, waaruit blijkt dat niet met zekerheid is vast te stellen dat de borden juist stonden of aanwezig waren. Bezwaar gegrond.
https://www.recht.nl/rechtspraak/uitspr ... :2021:1084

Robonus
verkeersader

Bericht door Robonus » di 26 apr 2022, 12:46

^^
Is alleen te zien als je ingelogd ben met een account.
Evt een printscreentje?

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 26 apr 2022, 13:45

Wanneer is iets een onderbordje? Als er 1 bordje onder hangt? Of geldt alles als onderbordje dat er bijgehangen is?
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » di 26 apr 2022, 13:53

Ik verwacht dat alles een onderbord is. Ik zou zeggen bij deze foto:

Eenrichtingsverkeer
Uitgezonderd taxi

Eenrichtingsverkeer
Geldt alleen voor bussen, vrachtwagens, bromfietsen en fietsen

Kort gezegd heel veel informatie, auto's mogen er dus óók nog steeds van beide kanten in.

Wegbeheerder bedoelt waarschijnlijk:
Eenrichtingsverkeer
Uitgezonderd taxi, bussen, vrachtwagens, bromfietsen en fietsen

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 26 apr 2022, 16:47

^^ Duh.
(Retorische vragen hebben meestal geen antwoord nodig.)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 26 apr 2022, 20:30

Attietattie schreef:Met zulke goede argumenten ben ik meteen om. :roll: En op je laatste zin: dat klopt, maar ik heb geen zin.
Het is geen argument. Het is de werkelijkheid. Ik heb het concept 'onecht eenrichtingverkeer' ook niet verzonnen. Het is historisch zo gegroeid, al in RVV1966 werd dit zo landelijk gedaan en toen was ik niet eens geboren. In de documentatie die ik er over las wordt het wegbeheerders slechts afgeraden, niet verboden.
Als je het anders wil doen moet je dat aankaarten bij het ministerie van Verkeer en niet bij mij. Ik leg alleen maar uit hoe het werkt en hoe we er in de navigatiewereld mee omgaan: namelijk behandelen als echt éénrichtingverkeer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 26 apr 2022, 21:22

Vinny schreef: di 26 apr 2022, 20:30al in RVV1966 werd dit zo landelijk gedaan
In het dorp waar ik ben opgegroeid, Oosterhoogebrug, werd de eenrichtingsverkeer op deze manier aangeduid. Volgens de krant was dat toen "nieuw" en "een experiment".
Dat moet ergens tussen 1968 en 1972 zijn geweest. De borden staan er nog steeds.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » wo 27 apr 2022, 13:03

Vinny schreef: di 26 apr 2022, 20:30Ik leg alleen maar uit hoe het werkt en hoe we er in de navigatiewereld mee omgaan: namelijk behandelen als echt éénrichtingverkeer.
Ja helemaal prima. Hoor je mij ook niets over zeggen. Ik heb je alleen nog totaal geen juridische onderbouwing zien geven op wat ik zeg. Hoe men ermee omgaat interesseert mij niet zoveel, alleen jij brengt het alsof het zo is.

Ik kom met wetten. Jij komt met de praktijk en beweert dat het 'dus' zo is.

Er wordt ook aan gemeentes voorgeschreven dat je het parkeren in parkeerhavens kunt verbieden met een :E1: en dat proberen ze ook overal. Maar dat betekent niet dat het zo is. Met dat onecht eenrichtingsverkeer is dat precies hetzelfde. En als iemand me juridisch onderbouwd kan tegenspreken, vind ik dat alleen maar mooi!

Tachi
verkeersader

Bericht door Tachi » wo 27 apr 2022, 13:59

Nou, ik ben het eens met Attietattie. In RVV is een geslotenverklaring duidelijk gedefinieerd.
RVV schreef:geslotenverklaring: verbod de betrokken weg in te rijden of in te gaan alsmede de betrokken weg te gebruiken;
Rotterdam zat vol met wijken onecht eenrichtingsverkeer d.m.v. bord :C12: en dat vond ik hartstikke ongeloofwaardig als ik dan rijen auto's achter zo'n bord geparkeerd zag. Gelukkig zie ik die borden steeds minder en minder en zijn ze veelal vervangen door bord :C2:

paolie
expressweg

Bericht door paolie » wo 27 apr 2022, 14:21

^^ allemaal juist hoor, maar je kan uit het RVV wel een tegenstrijdigheid halen. In de omschrijving van de borden wordt namelijk bij bord C1 expliciet benoemd dat het gaat om een geslotenverklaring in beide richtingen. Bij de overige borden (C6-C22) wordt dat niet expliciet vermeld. Hieruit kun je juridisch concluderen dat bijvoorbeeld een C6 slechts geldt voor de rijrichting waarin dit bord geplaatst is.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 27 apr 2022, 14:40

^^ Die beperking bij de :C1: begrijp ik dan ook niet en vind ik nodeloos complicerend.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

H_BD
dorpsstraat

Bericht door H_BD » wo 27 apr 2022, 18:23

Als het echt de bedoeling van de wetgever is om eenrichtingsverkeer dmv oa :C12: mogelijk te maken, is het opvallend dat het negeren van oa :C12: goedkoper is dan het negeren van :C2:.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 28 apr 2022, 0:06

paolie schreef: wo 27 apr 2022, 14:21Hieruit kun je juridisch concluderen dat bijvoorbeeld een C6 slechts geldt voor de rijrichting waarin dit bord geplaatst is.
Er staat bij het begrip 'geslotenverklaring' dat het voor de weg geldt. Daar is mijns inziens geen ruimte voor discussie.

En uiteraard, als je het niet kunt weten omdat het bord er niet aan die kant staat, dan kan je je er niet aan houden ook. Maar het maakt die regel niet ineens ongeldig.

Alex52889
verkeersader

Bericht door Alex52889 » do 28 apr 2022, 8:33

Robonus schreef: di 26 apr 2022, 12:46 ^^
Is alleen te zien als je ingelogd ben met een account.
Evt een printscreentje?
SPOILER: TOON

GERECHTSHOF ARNHEM-LEEUWARDEN

zittingsplaats Leeuwarden

Zaaknummer

: Wahv 200.267.651/01

CJIB-nummer

: 220691479

Uitspraak d.d.

: 3 februari 2021

Arrest op het hoger beroep inzake de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv) tegen de beslissing van de kantonrechter van de rechtbank Amsterdam van 10 september 2019, betreffende

[de betrokkene] (hierna: de betrokkene),

wonende te [A] .

De gemachtigde van de betrokkene is N.G.A. Voorbach, kantoorhoudende te Zoetermeer.

De beslissing van de kantonrechter

De kantonrechter heeft het beroep van de betrokkene tegen de beslissing van de officier van justitie ongegrond verklaard. Het verzoek om een proceskostenvergoeding is afgewezen door de kantonrechter.

Het verloop van de procedure

De gemachtigde van de betrokkene heeft hoger beroep ingesteld tegen de beslissing van de kantonrechter. Er is gevraagd om een proceskostenvergoeding. Er is daarnaast gevraagd om de zaak op een zitting van het hof te behandelen.

De advocaat-generaal heeft een verweerschrift ingediend.

De gemachtigde van de betrokkene heeft het beroep schriftelijk nader toegelicht.

De advocaat-generaal heeft de gelegenheid gekregen daarop te reageren. Van die gelegenheid is geen gebruik gemaakt.

Bij e-mail van 15 januari 2021 heeft de gemachtigde van de betrokkene zijn zittingsverzoek ingetrokken.

De beoordeling

1. Aan de betrokkene is als kentekenhouder bij inleidende beschikking een sanctie opgelegd van € 95,-voor: “handelen in strijd met een geslotenverklaring voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen, bord C6 bijlage I RVV 1990 (milieuzone)”. Deze gedraging zou zijn verricht op 15 oktober 2018 om 10:51 uur op de Nieuwe Utrechtseweg in Amsterdam met het voertuig met het kenteken
[00-YYY-0] .

2. De gemachtigde betwist de plaatsing van de juiste bebording. Het verkeersbord C6 is niet zichtbaar op de foto, hetgeen in strijd is met het Beleidskader digitale handhaving geslotenverklaringen en voetgangersgebieden (hierna: Beleidskader). Dit gebrek wordt niet op andere wijze ondervangen. De door de advocaat-generaal overgelegde schouwrapporten maken onvoldoende duidelijk of de bebording op de vermeende pleegdatum in orde was.

3. De gegevens waarop de ambtenaar zich bij de oplegging van de sanctie heeft gebaseerd, zijn opgenomen in het zaakoverzicht. Dit zaakoverzicht bevat de informatie die in de inleidende beschikking is vermeld en daarnaast onder meer de volgende gegevens:

“De overtreding is geautomatiseerd geconstateerd en op een digitale foto vastgesteld door een camera die na het bord C6 is geplaatst. De borden C6 zijn voorzien van het woord ‘zone’ en hebben derhalve zonale werking. Onder het bord of bij het bord (of borden) is een onderbord geplaatst met de tekst: ‘diesel, vrachtauto (voertuigsymbool) euro 0-III, bestelauto (voertuigsymbool) diesel 1999 en ouder, taxi (voertuigsymbool) 2008 en ouder, autobus (voertuigsymbool) 2004 en ouder, low emission milieuzone’ en het symbool van een camera. De euroklasse of datum van eerste toelating van dit voertuig was volgens de gegevens uit het RDW kentekenregister gelegen vóór de geldende vermelde datum en ook was voor dit voertuig ten tijde van de overtreding geen ontheffing afgegeven. De camera heeft vastgelegd dat het voernoemde voertuig kwam uit de zuidelijke richting van de Rijksweg A2 en reed in noordelijke richting naar de Amsteldijk. De camera heeft vastgelegd dat het betrokken voertuig het voor hem bedoelde bord C6 negeerde en de geslotenverklaring in reed. Bij een milieuzone is het noodzakelijk om een voertuig aan de voorzijde te fotograferen, omdat bij een samenstel van voertuigen het kenteken van het trekkende motorvoertuig moet worden vastgelegd. Daarom is het bord niet zichtbaar op de foto. De foto is genomen na het passeren van het bord bij het inrijden van de zone. De juiste plaatsing van de verkeersborden wordt maandelijks geschouwd door een boa en dit wordt in een proces-verbaal vastgelegd. De wegbeheerder heeft geen melding van enige wijziging of bijzonderheid gedaan inzake de bebording waardoor deze deugdelijk aanwezig was op het moment van overtreding.”

4. In het dossier bevindt zich de foto waarmee de gedraging is vastgelegd. Hierop is de voorzijde van het voertuig met kenteken [00-YYY-0] te zien. Op de foto is geen bebording te zien.

5. In het ten tijde van de gedraging geldende Beleidskader waarnaar de gemachtigde verwijst is onder meer het volgende opgenomen:

“Indien camerasystemen in werking zijn waarop de borden niet zichtbaar zijn, dan zal een (minimaal) maandelijkse omgevingsschouw moeten plaatsvinden door een opsporingsambtenaar. Deze legt in een proces-verbaal vast dat de borden en de daarbij behorende onderborden juist zijn geplaatst”.

6. De advocaat-generaal heeft een aanvullend proces-verbaal overgelegd, waarbij als bijlage schouwrapporten van augustus, november en december 2018 zijn gevoegd. In deze schouwrapporten staat dat in de genoemde maanden alle borden van voornoemde milieuzone zijn gecontroleerd en dat daarbij is geconstateerd dat deze borden duidelijk zichtbaar en onbeschadigd waren opgesteld.

7. Het hof stelt vast dat schouwrapporten van september en oktober 2018 ontbreken. Uit het dossier blijkt dus niet dat de bebording (minimaal) maandelijks wordt gecontroleerd. Ook kan op basis van het dossier niet met een voldoende mate van zekerheid worden vastgesteld dat de bebording rond de pleegdatum in orde was. Gelet daarop is niet conform voormeld Beleidskader gehandeld en kan niet worden vastgesteld dat de gedraging is verricht. Dit brengt mee dat de inleidende beschikking niet in stand kan blijven. Het hof zal daarom beslissen als hierna te melden.

De overige bezwaren van de gemachtigde behoeven nu geen bespreking meer.

8. De proceskosten komen voor vergoeding in aanmerking. Aan het indienen van het administratief beroepschrift, het beroepschrift bij de kantonrechter, het hoger beroepschrift en de nadere toelichting, alsmede het verschijnen ter zitting bij de kantonrechter dienen in totaal 4,5 procespunten te worden toegekend. Ook aan het telefonisch horen dient één punt te worden toegekend. Gelet op de door de gemachtigde geleverde inspanning zal het hof met gebruikmaking van de matigingsbevoegdheid als bedoeld in artikel 2, derde lid, van het Besluit proceskosten bestuursrecht, het voor het horen door de officier van justitie toegekende punt halveren. De waarde per punt bedraagt € 534,- en gelet op de aard van de zaak wordt de wegingsfactor 0,5 (gewicht van de zaak = licht) toegepast. Aldus zal het hof de advocaat-generaal veroordelen in de kosten tot een bedrag van € 1.335,- (= 5 x € 534,- x 0,5).

De beslissing

Het gerechtshof:

vernietigt de beslissing van de kantonrechter;

verklaart het beroep gegrond;

vernietigt de beslissing van de officier van justitie, alsmede de beschikking waarbij onder voormeld CJIB-nummer de administratieve sanctie is opgelegd;

bepaalt dat hetgeen door de betrokkene op de voet van artikel 11 van de Wahv tot zekerheid is gesteld door de advocaat-generaal wordt gerestitueerd;

veroordeelt de advocaat-generaal tot het vergoeden van de proceskosten van de betrokkene, ter hoogte van € 1.335,-.

Dit arrest is gewezen door mr. Anjewierden, in tegenwoordigheid van mr. Starreveld als griffier en op een openbare zitting uitgesproken.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 28 apr 2022, 20:32

Tachi schreef: wo 27 apr 2022, 13:59 Nou, ik ben het eens met Attietattie. In RVV is een geslotenverklaring duidelijk gedefinieerd.
RVV schreef:geslotenverklaring: verbod de betrokken weg in te rijden of in te gaan alsmede de betrokken weg te gebruiken;
Rotterdam zat vol met wijken onecht eenrichtingsverkeer d.m.v. bord :C12: en dat vond ik hartstikke ongeloofwaardig als ik dan rijen auto's achter zo'n bord geparkeerd zag. Gelukkig zie ik die borden steeds minder en minder en zijn ze veelal vervangen door bord :C2:
Begrijpend lezen leren ze dus ook niet meer op school! Er staat verbod de betrokken weg in te rijden óf in te gaan alsmede de betrokken weg te gebruiken. Het woord 'of' impliceert dat het gebruik van de betrokken borden ook toegepast kan worden om alleen een inrijdverbod mee af te dwingen.

Qua handhaafbaarheid is het net zo handhaafbaar als bijvoorbeeld een :D6:; de agent ziet dat je linksafslaat en kan je bekeuren, maar inderdaad als je al het hoekje om bent gegaan niet meer; want dan is de eventuele overtreding niet meer vast te stellen en zal een eventueel beroep/bezwaar tegen de beschikking toegekend dienen te worden.
De borden zijn niet alleen vervangen, de gemeente heeft een verkeersbesluit genomen om op de betrokken wegen éénrichtingsverkeer in te stellen. Het is inderdaad, dat ben ik met jou en Attietattie eens een stuk duidelijker. Merk op dat omwonenden ook hier bezwaar tegen kunnen indienen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 28 apr 2022, 22:20

Vinny schreef: do 28 apr 2022, 20:32 Begrijpend lezen leren ze dus ook niet meer op school!
Man, doe eens niet zo ongezellig en probeer een discussie op niveau te voeren in plaats van op de man te spelen. Daar betrap ik je nu al enkele berichten op.
Vinny schreef: do 28 apr 2022, 20:32Er staat verbod de betrokken weg in te rijden óf in te gaan alsmede de betrokken weg te gebruiken. Het woord 'of' impliceert dat het gebruik van de betrokken borden ook toegepast kan worden om alleen een inrijdverbod mee af te dwingen.
Je zou ook gewoon kunnen beseffen dat er 2 manieren zijn waarop je het kunt interpreteren in plaats van iemand ervan te betichten dat ie niet begrijpend kan lezen. Gezien het feit dat jij niet ziet dat je het op 2 manieren kunt lezen, concludeer ik dat de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet.

Mijn interpretatie:
verbod de betrokken weg in te rijden of in te gaan

en bovendien een verbod de betrokken weg te gebruiken;
Jouw interpretatie (corrigeer me als ik dat fout heb):
verbod de betrokken weg in te rijden

en als het dat niet is, dan is het een verbod in te gaan alsmede de betrokken weg te gebruiken;
Ik zou niet kunnen bedenken waarom een verkeersbord een keuze met zich mee zou brengen. En dan gaan een bestuurder en handhaver vervolgens op de hoek van de straat welles-nietes staan gillen? Nee, dat kan niet de bedoeling zijn.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 29 apr 2022, 12:35

sven_engelen schreef: vr 29 apr 2022, 1:31 Ik weet niet hoe het bij anderen zit
Ik denk dat je dat wel kunt raden...
Snelwegfreak schreef: di 26 apr 2022, 9:37 Nou, dat was dan weer een uiterst zinvolle discussie.
--Harry.

Alex52889
verkeersader

Re: [NL] Bespreking van 't dagelijks wel en wee op de weg (2022)

Bericht door Alex52889 » vr 29 apr 2022, 21:59

Bij de N69 hebben ze tijdelijke snelheodsverlaging bij overstekend wild. Aangegeven door een variabel verkeersbord.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/407 ... ander-dier

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » vr 29 apr 2022, 22:11

^^ klinkt niet onaardig, de techniek staat zo te zien nog enigszins op afstand van de rijbaan. Toch vraag ik mij af, op basis van mijn ervaring met het zien oversteken van bambi's over de provinciale weg, de tijd om gevolg te geven aan de snelheidsverlaging wel voldoende is.. Gas los en die beesten zijn de rijbaan zowat al over gerend.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik hoorde vanmiddag een flart op de verkeersinformatie.. dat op de A28 nabij Zwolle een spoedreparatie aan een voegovergang werd uitgevoerd. Er werd met beton gerepareerd en dat moest drogen tot 16 uur.

Ik moest even denken aan die voegovergang in knooppunt Hoevelaken.. die kon dus niet met spoed (tijdelijk) gerepareerd worden.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 29 apr 2022, 22:18

Een dergelijk wildwaarschuwingssysteem is in Overijssel in 2011 voor het eerst toegepast, waaronder op twee provinciale wegen dicht bij Zwolle. Ik weet niet of ze echt effectief zijn. Ik heb ze wel eens in werking gezien, maar zag geen wild.

Victor
autoweg

Bericht door Victor » vr 29 apr 2022, 22:33

^^ Met precies dezelfde tikfout ook. Ofwel, copy-paste. Als er iets overbodig is op een forum...
Dan is het gewoon aandacht vragen, bang dat je niet gelezen wordt.

Edit: ah, de opschoner was mij voor.

De bezem is er even doorheen gegaan inderdaad. Er zijn meerdere berichten verwijderd die leidden tot onnodige afleiding en off-topic discussie.
Wouter N14, moderator

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » za 30 apr 2022, 0:13

Chris schreef: vr 29 apr 2022, 22:18 Een dergelijk wildwaarschuwingssysteem is in Overijssel in 2011 voor het eerst toegepast, waaronder op twee provinciale wegen dicht bij Zwolle. Ik weet niet of ze echt effectief zijn. Ik heb ze wel eens in werking gezien, maar zag geen wild.
Tussen Ven-Zelderheide en Kleve staan ze ook, nu kom ik daar zelden maar heb er weleens geluk mee gehad. Wilde zwijnen die in het pikdonker midden op de weg stonden...

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » za 30 apr 2022, 1:59

duikgek89 schreef: za 30 apr 2022, 0:13Wilde zwijnen die in het pikdonker midden op de weg stonden...
Dat doen de beesten heel veel. Ze lopen ook heel veel op randje asfalt. En dat weet je pas als je een warmtecamera hebt.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 05 mei 2022, 16:30

Een paar foto's uit Delft en Delfgauw
SPOILER: TOON

Een maximumsnelheid van 15 km/h bij werkzaamheden bibeko zie je eigenlijk nooit. Meestal wordt er gewoon een bordje 30 neergeplant, zelfs als het in een 30-zone is. Aangezien dit ook in een 30-zone is, is daar misschien wel een keertje over nagedacht :)
Afbeelding

Wie moet wie rustig passeren? :)
Afbeelding

Het onderbordje heeft niks te maken met het bord erboven
Afbeelding

Tsja.... (locatie)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net