Moderator: Moderatoren
Bestaan die nog? Ik kende er maar 1 maar die is verdwenen toen men alle bewegwijzering op de E314 vervangen heeft door portalen. Er is toen ook een nieuw VMS-paneel bijgekomen, nieuw model boven de weg. Ik nam aan dat alle panelen boven de weg hangen.Mikhail schreef:Ik heb het wel over de RVMS panelen in de berm geplaatst...
Inderdaad, ikzelf heb op die borden nog nooit een andere boodschap weten staan dan "doorgaand verkeer". Het had goedkoper en even duidelijk geweest moest men op de linkerrijstrook de vermelding "ring" hebben aangebracht. Die dynamische borden lijken mij daar nogal nutteloos. Op de R23 voor de Oostertunnel richting Philipssite hangen deze exemplaren ook. Zijn deze gelijktijdig gelaatst met de afwerking van de Oostertunnel?Wimpie25 schreef:
Ik ken wel de deze in Leuven (hangt ook boven de weg).
https://www.google.be/maps/@50.8767168, ... YcmX9A!2e0
Ik heb het over rvms panele, en nket over rss panelen die men vroeher aan een verlicjtingspaal in de middenberm hange voor bv snelheidsbeperking van 90km/u op te leggen in de smog zones...Wimpie25 schreef:Bestaan die nog? Ik kende er maar 1 maar die is verdwenen toen men alle bewegwijzering op de E314 vervangen heeft door portalen. Er is toen ook een nieuw VMS-paneel bijgekomen, nieuw model boven de weg. Ik nam aan dat alle panelen boven de weg hangen.Mikhail schreef:Ik heb het wel over de RVMS panelen in de berm geplaatst...
Helemaal eens natuurlijk, maar naar mijn gevoel werkt filestaartbeveiling wel op zijn best op langere rechte stukken. In verbindingsbogen werkt het toch wat lastiger, omdat je zicht vooruit maar beperkt is. Als nu is gebleken dat de ongevallen in deze verbindingsboog in versterkte mate plaatsvinden op tijden dat er 'beneden' op de ring file staat, zou het zaak zijn om dan maar snel lokaal iets aan te leggen om verkeer te kunnen waarschuwen. Maar ergens vermoed ik dat je hier ook sterk te maken hebt met slechte chauffeurs of hardrijders. Laten we in die zin niet vergeten dat menig vergelijkbare knooppunt-lus in Nederland vrolijk is uitgerust met snelheidsbeperking op 70 km/h én 'u rijdt te snel' borden, soms een adviessnelheid en dat soort borden. Op Machelen staat er niet meer dan 'matig uw snelheid' en die boodschap wat verder aanzetten met een snelheidsbeperking vind ik zeker niet heel raar. De filestaartbeveiliging kan dan nog komen.Mikhail schreef:De rijstrooksignalering op en rond de Brusselse ring zal pas ingevoerd worden bij de gedeeltelijke reconstructie van de Brusselse ring, wat eigenlijk wel een gemiste kans is... zo zou je veel ongevallen kunnen voorkomen.
Dan wel liefst met de vermelding "km/u" zodat het strookt met de rest van de wegcode.Alfa schreef:Dat lijkt me een eigen bedenksel te zijn. Juridisch bijzonder dubieus overigens, want het lijkt sprekend op een echt snelheidsbord of een zonebord.
Ik zou het zeker toejuichen mocht dit bord ook in België ingevoerd worden:
]http://www.meppelercourant.nl/pub/media ... swKzkx.jpg