N4 KP Beneluxplein - Maaswijkweg

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Mark
Forumbeheerder

N4 KP Beneluxplein - Maaswijkweg

Bericht door Mark » wo 02 mar 2005, 19:18

Ik heb eens +/- 2 jaar geleden een plan gezien hoe het wegennet van Voorne Putten eruit zou zien in 2010. Ik kan me nog herinneren dat er over een A57 werd gesproken en over een N4 tussen KP Benelux en aansloot op het verlengde van de Maaswijkweg, een weg die vanaf de Schenkelweg (ookwel Ring Oost van Spijkenisse) naar de Oude Maas loopt. Deze zou dan doorgetrokken worden naar die zogenaamde N4. Helaas heb ik deze plannen niet bewaard :( . Weet iemand meer over deze onbekende N4?

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » wo 02 mar 2005, 19:52

Weet er trouwens iemand hoe je gratis ergens een afbeelding kan hosten :oops: ?

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 02 mar 2005, 19:53

Nooit iets van gezien. Ik heb 19 jaar in Spijkenisse gewoond (zo'n 7 jaar terug verhuisd). Ik weet nog wel dat Maaswijk gebouwd is (met die Maaswijkweg) omdat men al zeker was dat het stuk A4 er zou komen. Mooi niet dus. En de Maaswijkweg is intussen ook al aardig versmald. Over een N4 heb ik nooit iets gezien. Zoui wel een leuk nummer zijn voor de Ring van Spijkenisse :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » wo 02 mar 2005, 20:00

Dat kan je merken dat ze op de A4 hebben gerekend. Nu moet al het verkeer dat naar R'dam wil over de Hartelbrug en Spijkenissebrug die in de spits grotendeels vast staan.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 02 mar 2005, 20:06

Ja, daar verbaas ik me elke keer nog over, als ik in Spijkenisse ben. De N218 en N493 zijn de enige uitvalswegen richting Rotterdam. De weg naar de N217 toe (het veer Hekelingen - Nieuw-Beijerland) is de moeite niet, hoewel ook daar ooit over een vaste oeververbinding is gesproken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » wo 02 mar 2005, 20:11

Er stond een paar maanden geleden een stukje in de krant over een brug daar. Maar daar kwam Oud Beijerland tegen in protest omdat zij bang waren dat er hangjongeren en dat soort mensen over de brug 's nachts naar Oud Beijerland gingen. Die stelden voor om een hek te plaatsen zodat de brug 's nachts dicht kan (als hij er ooit komt). :roll:

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 02 mar 2005, 21:41

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 03 mar 2005, 7:55

Mark schreef:Er stond een paar maanden geleden een stukje in de krant over een brug daar. Maar daar kwam Oud Beijerland tegen in protest omdat zij bang waren dat er hangjongeren en dat soort mensen over de brug 's nachts naar Oud Beijerland gingen. Die stelden voor om een hek te plaatsen zodat de brug 's nachts dicht kan (als hij er ooit komt). :roll:
Volgens mij kon er niet gemakkelijk een brug worden geplaatst. De reden was dat de recreatieve vaart op het Spui voorrang moet krijgen, en dan de brug telkens op en dicht moet. Nu wacht het veer gewoon een halve minuut langer met afvaren. Als je een hele hoge brug maakt, moet je ook wat klooiene met viaducten en lussen. En natuurlijk zal een vaste oeververbinding heel wat meer verkeer genereren in Spijkenisse, op de N217 en op de wegen Nieuw-Beijerland naar de A29 bij Numansdorp.

Enne.. hangjongeren in Spijkenisse? Nooit wat van gemerkt :lol: :wink:

Autosnelwegen.net

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » do 03 mar 2005, 8:15

Chrizz schreef:www.imageshack.us
Bedankt!
Palance schreef:Enne.. hangjongeren in Spijkenisse? Nooit wat van gemerkt
Tot sinds kort woonde ik nog in volgens Spijkenisse de crimineelste wijk, en het was daar geen pretje in de Akkers :(

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » do 03 mar 2005, 9:14

Als er een brug is kan je er mooi lastige jongeren aan ophangen.
Heb je eindelijk hangjongeren die niemand tot last zijn (hoewel ze wel gaan stinken op gegeven moment) :)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 03 mar 2005, 9:48

Peter: :mrgreen:

Autosnelwegen.net

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » vr 04 mar 2005, 17:14

Gemeente Spijkenisse kennende zal het wel weer 30 jaar of zoiets duren. Ze zijn ook al tijden bezig met het verbreden van de Blajuwlaan (Ring west).

overdrive
verkeersader

Bericht door overdrive » vr 29 apr 2005, 21:51

Weet iemand meer over deze onbekende N4?
Misschien dat je het volgende bedoeld. De politieke splinterpartij ''Nederland Mobiel'' (geen idee of ze nog bestaan) heeft ooit een plan gepresenteerd als alternatief voor de A4 Zuid, Knp.Benelux-Knp.Klaaswaal, en de 2e Botlektunnel. Dit plan is door de provincie als alternatief in beschouwing genomen. Het was een nogal bezopen: een TWEEDE snelweg door Midden Delfland, vanaf de toekomstige A4, naar de A20 tussen Maassluis en Vlaardingen, vanaf daar over het A24-trace (Blankenburgtunnel) naar de A15, ongeveer 2 km de A15 volgend, dan een nieuw knooppunt gevolgd door een brug over het Hartelkanaal, waarna de snelweg westelijk van Spijkenisse zou moeten lopen, over het Spui en door de Hoeksche Waard naar toekomstig Knp.Klaaswaal.

In dat plan was er dus ook nog eens sprake van een N4 tussen Knp. Benelux en Spijkenisse. Het hoeft weinig betoog dat er van enig realisme weinig sprake was. Des te vreemder dat het ooit (eventjes) serieus is genomen.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » vr 29 apr 2005, 21:54

@ Overdrive

Als het ook als alternatief voor de A4 Midden-Delfland gold vind ik het nog niet eens een belachelijk slecht idee.

overdrive
verkeersader

Bericht door overdrive » vr 29 apr 2005, 22:29

Als het ook als alternatief voor de A4 Midden-Delfland gold vind ik het nog niet eens een belachelijk slecht idee.
Nee dat is het 'm nou juist. Zowel de A4 Midden Delfland als die nieuwe snelweg zou volgens dit plan moeten worden aangelegd. En verder zou het ook geen ''alternatief'' zijn omdat ook deze nieuwe snelweg dwars door het gebied zou gaan lopen - sterker nog, ook nog eens door nog een natuurgebied, nl. de Vlietlanden.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.