Dat men in Nederland ook stomme dingen doet kan ik niet ontkennen

Moderator: Moderatoren
Zijn die beelden dan net gemaakt na de opening van de grenzen?Rene schreef:Fantastisch, deze beelden.
Zo kan ik me de DDR zelf nog herinneren van mijn bezoek in 1987. (Behalve dan van de grens, want die was toen nog een echte hindernis).
Bij het zien van deze beelden "ruik" je de bruinkool onmiddelijk, en "hoor" je het ratelen van het verkeer over de kinderkopjes...
Als je een gemiddelde atlas gaat kijken bij de gegevenskaarten van het huidige moderne Duitsland. Dan zul je zien dat het gebied/deelstaten waar de gemiddelde werkloosheid veel hoger ligt, precies overeenkomt met het vroegere DDR. Ook komt het gebied waar de gemiddelde inkomens veel lager liggen, ook bijna perfect overeen.Palance schreef:Dit slaat natuurlijk totaal nergens op. Alsof het afknippen van een matje tekenend is voor het al dan niet kunnen nadenken van een volk![]()
Dan kan ik in Nederland ook wel genoeg voorbeelden aandragen om aan te tonen dat men hier de capaciteiten mist om na te denken. Zoals de bestemming 'Wadenoyen" als verwijzing naar een plaats die "Wadenoijen" heet en dat gewoon klakkeloos plaatsen. En dat is maar één van de talloze bewegwijzeringsvoorbeelden die ik kan verzinnen. Om maar te zwijgen van andere 'domme' dingen die je in het wegverkeer of in het openbare leven in het algemeen tegenkomt.
Mij is verteld dat de boycott pas later is begonnen.De S-bahn werd in West Berlijn sinds de bouw van de muur geboycot
Na een staking onder het personeel aldus degene die me dit verteld heeft.Begin jaren '80 stopte de DR met de exploitatie van de S-bahn in West-Berlijn.
Zorge is het.SnarfFlevoland schreef:Sorge
Om het correct en compleet te maken: je kon op dit station overstappen tussen de West-Berlijnse metrolijn U6, de (ondergrondse) S-Bahnlijn S2 en de (bovengrondse) S-Bahn-lijn S3. Verder kon je ook nog naar de grensovergang in dit station om naar Oost-Berlijn te gaan. Als je daar eenmaal was, kon je ook weer gebruik maken van de S-Bahn, maar nu de Oost-Berlijnse, die in een ander afgeschermd deel van het station stopte. Zeer bizarre situatie was dat! Meer daarover is hier te vinden. Op de tweede bladzijde (kies "eine seite vor" onderaan), staat een plattegrondje van het station met de railverbindingen zoals ze in die tijd waren.Palance schreef:Ik herinner me van mijn bezoek aan Berlijn in 1987 nog wel het overstapstation Friedriechstrasse, waar je alleen van West-Berlijnse lijnen op andere West-Berlijnse lijnen kon overstappen, maar het station lag in Oost-Berlijn.