Verkeersregeltechnisch topic

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Durashift
autoweg

Re: Verkeersregeltechnisch topic

Bericht door Durashift » ma 10 jul 2023, 14:59

^^ dan is er bij een infrasupport leverancier toch wel een (tijdelijk) vervangend licht te krijgen, welke met de VRI kast kan communiceren danwel dat er een eigen communicatie op gezet wordt?

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » ma 10 jul 2023, 15:44

^^ Gaat niet zomaar. De eigenaar van de kast kan daar bezwaren tegen hebben. Dus dan zou de hele regeling moeten worden overgenomen met een tijdelijke regelinstallatie. En dat is niet binnen een dagje geregeld.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » ma 10 jul 2023, 15:49

Dus moet gewoon de hele VRI uitgeschakeld worden.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » ma 10 jul 2023, 15:50

^^ Eens. Dit kan en mag in ieder geval nooit.
Enne gojje mins blieft altied leave.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 10 jul 2023, 17:28

Lijkt me nog best een druk punt in Rotterdam met relatief veel ter plekke onbekend verkeer.

fleppenstein
stadsweg

Bericht door fleppenstein » ma 10 jul 2023, 18:33

^^
Ofwel, er stond een 3 lichter met volle lens, en dit had een 3 lichter met pijlen moeten zijn. Dan zou je zeggen, doe die sjablonen er effe in. Maar zo werkt dat de laatste tijd niet meer. Sjablonen zijn geïntegreerd met de LED-lens. En de lens zit verlijmd met het armatuur. Een armatuur met pijlen betekent dan ook een geheel nieuw armatuur. En die hebben ze niet zo meteen bij zich. Maar ik zit maar zo wat te gissen...
Ook het plaatsen van een armatuur van een infrasupport leverancier kan om dezelfde reden dus een probleem zijn.
Maar dit kan zo ook niet, er maar effe een geel bordje bij zetten. Dan zou inderdaad de VRI uit moeten.

sinned89
zandpaadje

Bericht door sinned89 » ma 10 jul 2023, 20:21

Het de bedoeling dat je in de nieuwe situatie niet meer rechts af kan het parkeerterrein van Ahoy op (vanaf de parkeerplaats kun je ook niet meer linksaf richting Slinge. In principe als je vanaf Slinge komt ga je achterlangs Ahoy het parkeerterrein op. Met north sea jazz is dat niet mogelijk omdat de weg achterlangs onderdeel van het festivalterrein is. Dit wordt gedaan om zo min mogelijk verkeer op de kruising met de voetgangers/metro/bus te hebben. Vandaar ook de tijdelijke verkeerslicht installatie bij de voetgangersoversteek.

Voor noodsituaties/logistiek ligt de afslag er wel. Zie pagina 38: https://hartvanzuidrotterdam.nl/app/up ... nitief.pdf

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 10 jul 2023, 20:25

sinned89 schreef: ma 10 jul 2023, 20:21 vanaf de parkeerplaats kun je ook niet meer linksaf richting Slinge.
Ik heb dit weekend met eigen ogen gezien dat het niet mag, maar wel kan. Dat was wel iemand die goed kon slalommen trouwens. :lol:

Bedankt voor de uitleg verder :top:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

RdG
woonerf

Bericht door RdG » za 15 jul 2023, 0:12

fleppenstein schreef: ma 10 jul 2023, 18:33 Sjablonen zijn geïntegreerd met de LED-lens. En de lens zit verlijmd met het armatuur. Een armatuur met pijlen betekent dan ook een geheel nieuw armatuur. En die hebben ze niet zo meteen bij zich. Maar ik zit maar zo wat te gissen...
De meeste lenzen die ik in mijn handen heb zijn gewoon uitwisselbaar. Gekleurde kap kan er af en er kan een sjabloon in geklemd worden.
Ik heb standaard 2 volle rode lenzen (200mm en 300mm) in de bus liggen en 2 sjablonen van dezelfde maten. Hiermee kan ik in principe elke rode lens vervangen.
De meeste VRI’s draaien op 42V (sommige op 230 maar die hebben een trafo in het sein zitten). Dan maakt het niet uit welk merk of type sein je aansluit.
In bovenstaand geval weet ik ook niet wat er gebeurd is en wie dit zo heeft bedacht. Ik kan mij haast niet voorstellen dat dit het werk is van de VRI onderhoudspartij maar van een ijverige gemeente-ambtenaar.
Volg mijn werk op Twitter!

A2Racer
dorpsstraat

Bericht door A2Racer » ma 09 okt 2023, 13:17

mavas schreef: ma 03 dec 2012, 13:54 Pagina 33 handboek:
Afbeelding
Hele oude post, maar ik wil dit stukje toch graag lezen en de link werkt niet meer.
Attietattie schreef: ma 03 dec 2012, 14:13 als je een pijllicht treft, kan je wel een deelconflict tegenkomen maar daar moet je schijt aan hebben want diegene moet jou toch voorrang verlenen?
Is dit uiteindelijk de conclusie? En zijn er meer punten waar er wel een deelconflict kan zijn bij pijl rechtsaf?
Twee chappies in het verkeer gaat niet werken, eentje moet de baas zijn - Mertabi

Bart217
verkeersader

Bericht door Bart217 » ma 09 okt 2023, 18:17

Alleen als het tegemoetkomende verkeer een volle lens heeft.

Parallel langzaam verkeer tegelijk groen met een rechtsafpijl kan niet.
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk