Afbeelding

Nieuwe Centraal Stations

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

RikB
stadsweg

Re: Nieuwe Centraal Stations

Bericht door RikB » vr 31 mar 2023, 17:51

Dank! :top:
Leuk om even verder te spitten. In mijn geheugen had ik die loc midden jaren 90 ook wel gezien... misschien wel zonder die kleine neus. Maar opeens sprong het getal 2200 in mijn hoofd, en ja, die is langer in dienst gebleven.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 31 mar 2023, 18:49

PeterSchoeber schreef: do 30 mar 2023, 22:58
SPOILER: TOON

Afbeelding08424317-8675 Almere V 18 augustus 1991
by peter_schoeber, on Flickr
Foto gemaakt tijdens een vunzig foto ritje met een viertal af te voeren 2400'n
Leuk om dit viertal weer eens te zien! Volgens mij had ik ze in 1991 als veertienjarige jongen bij het jubileum van de NVBS wel eens op de foto gezet, alhoewel ik dat niet zeker meer weet. En volgens mij 1 of 2 van die locs in Winterswijk bij een treinenshow.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

PeterSchoeber
autoweg

Bericht door PeterSchoeber » vr 31 mar 2023, 18:55

^^ Mogen het er ook vier zijn?
Afbeelding08424366-8852 Winterswijk 28 september 1991
by peter_schoeber, on Flickr

M.u.v. de lila, en niet paarse, 2530 zijn de locs kort daarna naar Frankrijk vertrokken. Voor diegene die het niet weten, nu ruim 30 jaar na dato mag het wel bekend worden, ik was een van de bedenkers/uitvoerders van het terug schilderen in de oorspronkelijke kleuren van deze locomotieven.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 01 apr 2023, 11:15

Leuk! Mijn geheugen laat me iets meer in de steek dan ik dacht ;)
Kan zo maar zijn dat ik daar vooraan sta naast de blauwe loc.

Ik sprak daar in Winterswijk iemand, die met een van de locs mee terug mocht op de bok. Daar was ik best wel jaloers op.
Diegene had ik enige weken daarvoor op het voormalige station Velsen-IJmuiden-Oost gesproken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

PeterSchoeber
autoweg

Bericht door PeterSchoeber » zo 02 apr 2023, 23:42

^^ Als jij in Velsen-IJmuiden-Oost iemand sprak die ook bij dit kwartel lokken was dan zou ik dat zomaar geweest kunnen zijn. Ben in ieder geval wel vanaf Winterswijk met de vier locs mee terug gereden naar Amsterdam Watergraafsmeer om er de nagemaakt locplaten af te halen.

Was een mooie tijd de 90-er jaren van de vorige eeuw toen je, als je de juiste contacten had, overal waar rails lagen met een trein kon rijden. Moest natuurlijk wel zijn aangesloten op het vaderlandse spoorwegnet.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden