Tegenwoordig bekend als de RZD:René schreef:Ja. Sovetskie Zheleznye DorogiCoen Tunnel schreef:De SZD, was dat de spoorwegmaatschappij van de Sovjetunie?

Moderator: Moderatoren
Je maakt het probleem pijnlijk duidelijk...Wouter N14 schreef:Da naïviteit druipt er idd vanaf...
"Maar eind 2010 blijft onze planning"
"de kinderziektes uit zijn"
"systeem dat het binnen vijf graden koeler maakt en camera's"
"maken ze minder herrie"
"twee tot drie jaar zal het Rotterdamse straatbeeld er heel anders uit zien"
"350 miljoen euro"
Succes ermee
Ik heb nog even na zitten zoeken en mijn geheugen had mij in de steek gelaten. Er is nog niet besloten welk beveiligingssysteem geinstalleerd gaat worden op de Hoekse Lijn.captain007 schreef:Combinatie ATB en ZUB klinkt als vragen om ellende. Is het niet handiger en veel goedkoper om gewoon ATB erop te laten zitten en de metrostellen met een ATB systeem uit te rusten? Moet er alleen ergens een omschakelpunt zijn, maar het scheelt wel gigantische verbouwingskosten aan de beveiligingssytemen.
Goederentreinen zouden vervolgens op zicht rijden, met ATB-EG kun je zonder signalering 40km/u rijden, wanneer er ZUB zou liggen zou een NS trein dus 40 ontvangen. Een trein die constant 40 rijdt zou ook goed tussen de metroexploitatie door passen, aangezien de gemiddelde snelheid van een metro in buitengebied zo rond de 40-45km/u ligt. Eventueel kan ATB-Vv toegevoegd worden om rood sein passages te voorkomen, mits dat niet conflicteert met de te gebruiken beveiliging voor de metro.
Daar vat je precies de koe bij de hoorns. Heel krom gezegd: ja het moet. Waarom? In de nabije toekomst wil men de sporen verdubbelen tussen Rijswijk en Schiedam (de tunnel in Delft is voorbereid op 4 sporen). Dit is hard nodig want hier loopt het nu best vaak de soep in.Vinny schreef:Je kunt je meer wezenlijk de vraag stellen waarom er persé een metro moet worden aangelegd. Huur gewoon een paar S-bahn treinstellen uit Zwitserland, schakel over op éénmansbediening en je bent er ook...