Is nog steeds meer ring dan Ring-A4 bij Den HaagJackbauer1350 schreef: ↑di 24 nov 2020, 17:00 Eindhoven heeft geen gesloten ring dankzij het niet aanleggen van de A75. Dus dan is het woord Ring daar toepassen een beetje raar.

Moderator: Moderatoren
Is nog steeds meer ring dan Ring-A4 bij Den HaagJackbauer1350 schreef: ↑di 24 nov 2020, 17:00 Eindhoven heeft geen gesloten ring dankzij het niet aanleggen van de A75. Dus dan is het woord Ring daar toepassen een beetje raar.
Lijkt me een beetje raar om een parallelbaan met volledige ASW status een N-nummer te geven. En in veel gevallen staan er al één of twee nummers op van (afslaande) wegen, nog een N-nummer erbij zou het bord wel erg en onnodig vol maken.Schelpenpaadje schreef: ↑di 24 nov 2020, 16:40 Ik ben zelf wel een voorstander van N-nummers voor parallelwegen, al is dat bij situaties waar je bij een knooppunt de parallelbaan moet nemen om af te slaan, zoals bij Almere en 's-Hertogenbosch, wel verwarrend.
Randweg A4.Piles schreef: ↑di 24 nov 2020, 19:15 R lijkt me ideaal. Dan hoef je niet te kiezen of het voor Randweg of Ring staat
Is nog steeds meer ring dan Ring-A4 bij Den HaagJackbauer1350 schreef: ↑di 24 nov 2020, 17:00 Eindhoven heeft geen gesloten ring dankzij het niet aanleggen van de A75. Dus dan is het woord Ring daar toepassen een beetje raar.![]()
Leuke gedachte-oefening. Wat als er R-nummers in Nederland zouden zijn? (Of een R zonder nummer, desnoods)Jackbauer1350 schreef: ↑di 24 nov 2020, 18:38 Probleem is dat hier ringwegen veelal zijn opgebouwd uit verschillende A-nummers. Zou je het Belgische systeem van R-nummers hier gaan toepassen dan ontstaan er diverse onderbroken wegnummers. Of dubbelnummeringen die dan weer extra ballast vormen op de bewegwijzering.
Ik was gisteren blij verrast toen ik hier weer eens reed na een paar maanden. Vooral in de avondspits was het hier aanschuiven vanwege de file bij het weefvak van afrit 20 Barendrecht.
Dit en nog meer: https://www.nieuwreijerwaard.eu/www/Actueel2&id=505/ Er komt ook een inloopavond op 13 september.Vrij baan voor fietsers, meer veiligheid en betere bereikbaarheid
Dit najaar start de reconstructie van de IJsselmondse Knoop. De reconstructie is nodig om de groeiende bedrijvigheid op Dutch Fresh Port en Cornelisland in goede banen te leiden. Om een vlotte bereikbaarheid te kunnen blijven garanderen, gaan we investeren in de doorstroming van het verkeer op de IJsselmondse Knoop.
Fietsers kunnen straks gebruikmaken van een vrije doorgang zonder gelijkvloerse kruisingen met gemotoriseerd wegverkeer. De reconstructie zorgt dus ook voor extra veiligheid. De aansluitingen Verenambachtseweg, IJsselmondse Randweg, Dierensteinweg en Verbindingsweg krijgen een dubbele kruising met verkeerslichten en extra opstelstroken. Ook komen er fietstunnels. Daarmee wordt de IJsselmondse Knoop een gebruiksvriendelijke en veilige entree van Nieuw Reijerwaard voor alle weggebruikers.
De werkzaamheden duren naar schatting anderhalf jaar.
Vannacht worden de bewegwijzeringsportalen op de #IJsselmondseknoop verwijderd. Rond middernacht wordt het verkeer tien minuutjes stilgezet door verkeersregelaars voor het uithijsen van de portalen
Vanmorgen heb ik geconstateerd dat die dus niet verwijderd is.