[A015] Oplossingen voor Barendrecht/IJsselmonde

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Piles
autoweg

Re: [A015] Oplossingen voor Barendrecht/IJsselmonde

Bericht door Piles » di 24 nov 2020, 19:15

R lijkt me ideaal. Dan hoef je niet te kiezen of het voor Randweg of Ring staat :top:
Jackbauer1350 schreef: di 24 nov 2020, 17:00 Eindhoven heeft geen gesloten ring dankzij het niet aanleggen van de A75. Dus dan is het woord Ring daar toepassen een beetje raar.
Is nog steeds meer ring dan Ring-A4 bij Den Haag :lol:

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » di 24 nov 2020, 19:20

Schelpenpaadje schreef: di 24 nov 2020, 16:40 Ik ben zelf wel een voorstander van N-nummers voor parallelwegen, al is dat bij situaties waar je bij een knooppunt de parallelbaan moet nemen om af te slaan, zoals bij Almere en 's-Hertogenbosch, wel verwarrend.
Lijkt me een beetje raar om een parallelbaan met volledige ASW status een N-nummer te geven. En in veel gevallen staan er al één of twee nummers op van (afslaande) wegen, nog een N-nummer erbij zou het bord wel erg en onnodig vol maken.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » di 24 nov 2020, 19:27

Piles schreef: di 24 nov 2020, 19:15 R lijkt me ideaal. Dan hoef je niet te kiezen of het voor Randweg of Ring staat :top:
Jackbauer1350 schreef: di 24 nov 2020, 17:00 Eindhoven heeft geen gesloten ring dankzij het niet aanleggen van de A75. Dus dan is het woord Ring daar toepassen een beetje raar.
Is nog steeds meer ring dan Ring-A4 bij Den Haag :lol:
Randweg A4. :mrgreen:

Maar ja Den Haag heeft wel een gesloten ringweg, samen met de N14, N440, S200 en N211 wel een zielige vertoning maar het is bij elkaar wel een gesloten ring.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 24 nov 2020, 20:27

Jackbauer1350 schreef: di 24 nov 2020, 18:38 Probleem is dat hier ringwegen veelal zijn opgebouwd uit verschillende A-nummers. Zou je het Belgische systeem van R-nummers hier gaan toepassen dan ontstaan er diverse onderbroken wegnummers. Of dubbelnummeringen die dan weer extra ballast vormen op de bewegwijzering.
Leuke gedachte-oefening. Wat als er R-nummers in Nederland zouden zijn? (Of een R zonder nummer, desnoods)

Amsterdam: geen probleem :)
Rotterdam: A20 en A15 ten westen van de R een ander nummer geven. A16 hoofdbaan, R is parallelbaan. A4 idem. Geen dubbelnummering.
Utrecht: korte dubbelnummering op de A27. De rest is R parallel.
Almere: A6 alles parallel. N702 opdoeken.
Den Haag: dubbelnummering A4 en R. N14/s200/N211 kunnen vervallen of korter worden.
Eindhoven: N2 wordt R. Verder klein stukje A50/R dubbelnummering.
Groningen: dubbelnummering N7/R. Of N7 opdoeken en overal R+A7 tussen haakjes.
Parkstad: N281/N300 kunnen bijna overal uitsluitend R worden.
's-Hertogenbosch: dubbelnummering A59/R, A2-parallel wordt R en A59/R.
Maastricht: N2 kan best R worden.
Sneek: dubbelnummering N7/R. Of N7 opdoeken en overal R+A7 tussen haakjes.
Tilburg: N260/N261 volledig vervangen door R. Dubbelnummering op A58 en A65.

Al met al zou ik het wel een verbetering vinden.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Kaaiman
Secretaris

Bericht door Kaaiman » di 24 nov 2020, 20:46

Worden alle ring- en randwegen recreatieve routes?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » di 24 nov 2020, 23:01

Juist die afvallende rijstrook zorgde ervoor die ik mij niet hoefde te mengen met die verkeersidioten die bewust de laatste meter nog even er 'm ertussen ramde (soms met de nodige blikschade) :booooos:

Ik moet nog zien of deze acties uitblijven of dat er binnen 2 maanden een herstelactie wordt uitgevoerd naar de oude situatie
Aanpassingen van afrit Spijkenisse zijn binnen een hetzelfde tijdsbestek terug gedraaid.

Thom
stadsweg

Bericht door Thom » do 24 dec 2020, 16:14

NWH schreef: di 24 nov 2020, 15:43 Ik kon zo snel niet vinden waarom men de situatie hier heeft aangepast.
Ik heb hier in het verleden wel vreemde capriolen gezien van chauffeurs die 'm er op het laatst nog even tussen drukken
Ik was gisteren blij verrast toen ik hier weer eens reed na een paar maanden. Vooral in de avondspits was het hier aanschuiven vanwege de file bij het weefvak van afrit 20 Barendrecht.
Gelukkig hebben ze nu ook de bewegwijzering aangepast en een nieuw portaal geplaatst op 300m van de afrit. Voorheen was de afrit slecht aangegeven met een vooraankondiging op 200m. Daardoor heb ik wel eens de afrit gemist, eerstvolgende keermogelijk is bij afrit 19 Rhoon, toch een omweg van zo'n 10 km. Ik heb daardoor ook vaak meegemaakt dat chauffeurs 'm er op het laatste moment tussen proppen.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » za 14 aug 2021, 16:19

Dit najaar start de reconstructie van de IJsselmondse Knoop.
Vrij baan voor fietsers, meer veiligheid en betere bereikbaarheid

Dit najaar start de reconstructie van de IJsselmondse Knoop. De reconstructie is nodig om de groeiende bedrijvigheid op Dutch Fresh Port en Cornelisland in goede banen te leiden. Om een vlotte bereikbaarheid te kunnen blijven garanderen, gaan we investeren in de doorstroming van het verkeer op de IJsselmondse Knoop.

Fietsers kunnen straks gebruikmaken van een vrije doorgang zonder gelijkvloerse kruisingen met gemotoriseerd wegverkeer. De reconstructie zorgt dus ook voor extra veiligheid. De aansluitingen Verenambachtseweg, IJsselmondse Randweg, Dierensteinweg en Verbindingsweg krijgen een dubbele kruising met verkeerslichten en extra opstelstroken. Ook komen er fietstunnels. Daarmee wordt de IJsselmondse Knoop een gebruiksvriendelijke en veilige entree van Nieuw Reijerwaard voor alle weggebruikers.

De werkzaamheden duren naar schatting anderhalf jaar.
Dit en nog meer: https://www.nieuwreijerwaard.eu/www/Actueel2&id=505/ Er komt ook een inloopavond op 13 september.

Impressie van de nieuwe situatie, kijkend in oostelijke richting (Ridderkerk), de A15 is net even linksonder in beeld.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 14 aug 2021, 21:46

Dat plan voor een turboplein lijkt niet meer actueel te zijn? Heel Fijn!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 01 feb 2022, 13:42

Vanuit Barendrecht gezien: Verkeer richting Rotterdam maakt nu een slinger over een nieuw stuk rijbaan.
Afbeelding

Oude situatie van Streetview
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 01 feb 2022, 14:29

De combinatie van hier de :D3: en daarachter een :D2: oogt wel erg verwarrend...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 01 feb 2022, 14:32

Ik stond hier linksaf vootgesorteerd richting de A15, dus die :D3: hoort hier sowieso niet.

Autosnelwegen.net

LennyKravitz
verkeersader

Bericht door LennyKravitz » di 01 feb 2022, 23:25

Waarrom niet?

Je mag dat eilandje aan betonblokken aan beide kanten passeren, dat doe jij ook (aan de linker kant passeren) als je linksaf de snelweg op gaat.

Die Afbeelding erachter hadden ze mogen weghalen, want slaat niet meer op huidige, omgelegde situatie.
It aint over 'till it's over...

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 24 feb 2022, 8:46

De portaalbewegwijzering rond het kruispunt is vannacht weggehaald.

Autosnelwegen.net

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 24 feb 2022, 13:09

^^ Ook die vanaf de A15?
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 24 feb 2022, 13:30

De tweet waar ik dat vandaan heb suggereert dat wel: https://twitter.com/GRNReijerwaard/stat ... 2885477377
Vannacht worden de bewegwijzeringsportalen op de #IJsselmondseknoop verwijderd. Rond middernacht wordt het verkeer tien minuutjes stilgezet door verkeersregelaars voor het uithijsen van de portalen

Autosnelwegen.net

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » za 26 feb 2022, 16:39

harry schreef: do 24 feb 2022, 13:09 ^^ Ook die vanaf de A15?
Vanmorgen heb ik geconstateerd dat die dus niet verwijderd is.

Autosnelwegen.net