[N282] 'Provinciale weg tussen Breda en Tilburg vierbaans'
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: N282: 'Provinciale weg tussen Breda en Tilburg vierbaans'
Voor vier rijstroken is alleen in Dorst geen ruimte, maar volgens mij past dat op het verdere traject echt wel.
-
- stadsweg
In Hulten wordt het wel heel erg krap anders.... Kan me best voorstellen dat ze daar liever geen 4-strooks weg dwars door het dorp hebben. Ik zou eens kijken of het mogelijk is vlak voor Hulten (vanuit Breda gezien) een rondweg te bouwen en die aan te laten sluiten op de Letschertweg. Volgens mij is daar wel ruimte voor, kost misschien een klein stukje vliegbasis.
-
- stadsweg
Ik zie meer in een knip bij Hulten, en Reeshof dan direct op de aansluiting met de A58 aansluiten, deze aansluiting moet dan wel een hogere capaciteit krijgen. Misschien is het dan ook wel noodzakelijk om de A58 te verbreden, ik weet niet hoe hoog de intensiteiten daar nu zijn. Maar dan is de N282 wel van het doorgaande verkeer af, alleen verkeer uit Rijen eo op het westelijke deel, en verkeer van/naar Reeshof op het oostelijke deel.
-
- autoweg
Omlegging om Dorst, aansluiten op de Rooseveltlaan in Breda, en klaar is Keesboe! schreef:Voor vier rijstroken is alleen in Dorst geen ruimte, maar volgens mij past dat op het verdere traject echt wel.

-
- 2x5 autosnelweg
Daar ligt nog een berm waar je een rijstrook op kwijt kan.Remco schreef:In Hulten wordt het wel heel erg krap anders.
-
- autoweg
Tsja... Hier lag natuurlijk al een drukke verkeersweg, lang voordat deze mensen er gingen wonen...[url=http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/5711549/Protest-tegen-vierbaansweg--Hulten.ece]BN/De Stem[/url] (25-10-2009) schreef: Protest tegen vierbaansweg Hulten
door Paul de Schipper
HULTEN - Bij het kleine Hulten gebeurden zaterdagmiddag grote dingen. Daar plantten negen activisten acht 50-kilometerborden langs de provinciale weg N282, waar nu 80 kilometer toegestaan is. Niet voor de lol, maar uit ongerustheid en bezorgdheid, want de provincie wil van deze tweebaansweg een vierbaans maken.
Dat terwijl het verkeer nu al op vijf meter van de huizen voorbijraast.
Het heet dat de provincie de doorstroming op deze reep asfalt wil verbeteren. Daarom moet het asfalt breder worden.
"Dat is een aanslag op de leefbaarheid van Hulten", zegt Hultenaar Michel van Boxtel, "als die weg er komt, dan moeten er huizen weg. Wij vinden dat ze hier rustiger moeten rijden, geen tachtig maar vijftig. Dat komt leefbaarheid ten goede."
Hij vindt de gemeente Gilze en Rijen aan zijn zijde, want ook daar staat de leefbaarheid van de kern Hulten voorop.
Dus trok Van Boxtel er samen met zijn dorpsgenoten met kruiwagens, grondboren, spaden en hamers op uit om de N282 van nieuwe verkeersborden te voorzien. Voor hoe lang? "Tijdelijk", antwoordt een van de actievoerder, "maar tijdelijk kan lang duren."
Hultenaren willen dat er 50 gereden mag worden op de provinciale weg. Dat komt volgens hen de leefbaarheid in het dorp ten goede.
foto Paul de Schipper
Rij met je hart
-
- 2x5 autosnelweg
Hoe kan het dat mensen zonder problemen borden in de grond kunnen stampen?!? En ze staan nog verkeerd ook, voor de kruising ipv erna.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x5 autosnelweg
Nee maar, negen mensen op een dorp van 300 mensen. Dat moet ook echt in de krant ja!
En die N282 kan daar prima 2x2 worden, want er ligt nog overal de ruimte van de voormalige derde rijstrook...
En die N282 kan daar prima 2x2 worden, want er ligt nog overal de ruimte van de voormalige derde rijstrook...
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind het heel gevaarlijk dat mensen zomaar verkeersborden gaan toevoegen. Ik hoop dan ook dat de politie een leuk artikel vindt om ze financieel aan te pakken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Dan is het probleem toch meteen opgelost?"als die weg er komt, dan moeten er huizen weg."
-
- stadsweg
Nou..... Het houdt niet bepaald over met de ruimte daar. Leg anders een weg vanaf de westkant van Hulten een weg langs zuidkant van Hulten (langs/over het vliegveld), laat deze aansluiten op de Ballingsweg (ex Langenbergseweg) en laat dan iedereen gewoon via de Letschertweg z'n weg vervolgen. Maak daarna een knip in Hulten en klaar. Die omweg stelt niets voor, doorgaand verkeer wordt alvast een stuk naar de snelweg geleid en het dorp wordt er een stuk veiliger en rustiger van.ViaHaaren schreef:Nee maar, negen mensen op een dorp van 300 mensen. Dat moet ook echt in de krant ja!
-
- 2x3 autosnelweg
Dat wordt lastig.Palance schreef:Ik vind het heel gevaarlijk dat mensen zomaar verkeersborden gaan toevoegen. Ik hoop dan ook dat de politie een leuk artikel vindt om ze financieel aan te pakken.
Normaliter is er een verkeersbesluit voor nodig, maar de verkeersdeelnemer kan aan een geplaatst bord niet zien of er wel of geen verkeersbesluit aan ten grondslag ligt. Zeker niet als het bord qua model overeenkomt met een bord zoals dat in het RVV 1990 is beschreven.
Ingrijpen op heterdaad was wel mogelijk geweest.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 4x3 autosnelweg
Nu is die 50 voor een kruispunt natuurlijk niet zo heel bezwaarlijk. Maar het is te belachelijk voor woorden dat zulke "niet van echt" te onderscheiden borden worden neergegooid 

-
- 2x4 autosnelweg
Ik heb toevallig een foto gezien dat één of andere geitenwollensokkennerd op zijn rollator staat en met een hamer boven dat bord hangt. Is dat niet heet genoeg?Hajo schreef:Ingrijpen op heterdaad was wel mogelijk geweest.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- 2x3 autosnelweg

Maar er was ten tijde van de plaatsing geen politie ambtenaar aanwezig die "op heterdaad" kon ingrijpen. En dat is meestal van doorslaggevend belang.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [N282] 'Provinciale weg tussen Breda en Tilburg vierbaan
*SCHOP!*
Goed dat de weg er komt, maar als ze die weg naar het zuiden willen laten afbuigen, hebben ze een probleem: militair gebied (deel van vliegveld Gilze-Rijen)
De N282 is toch geen Rijksweg?BN De Stem schreef:College Gilze en Rijen wil autoluw Hulten
vrijdag 24 juni 2011 | 16:32 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 24 juni 2011 | 16:33
HULTEN - Het college van de gemeente Gilze en Rijen wil dat de rijksweg N282 een weg met twee stroken van allebei twee rijbanen wordt.
Bij Hulten blijft de weg zoals hij nu is, maar er gaat een maximumsnelheid gelden van 30 kilometer per uur. Dit moet het gehucht autoluw maken. Het college baseert zich hiervoor op de milieueffectrapportage (mer).
Het college heeft een aantal maatregelen opgesteld om Hulten autoluw te maken. Zo moet de rijksweg straks ten westen van de huidige kruising N282-Burgemeester Ballingsweg naar het zuiden afbuigen, om daar weer aan te sluiten op de Burgemeester Ballingsweg. Deze weg moet volgens het college vanwege het toenemende verkeer verbreed worden tot twee keer twee rijstroken.
Op het nieuwe kruispunt dat door de afbuiging onstaat, komt een enkele rijbaan richting Hulten met een stoplicht dat steeds kort op groen staat. Dit en de maximumsnelheid moeten het verkeer rustiger maken. Het college moet het financiële aspect van dit alternatief nog met de provincie bespreken. Eind 2011 neemt de raad een beslissing over de toekomst van de weg.
Goed dat de weg er komt, maar als ze die weg naar het zuiden willen laten afbuigen, hebben ze een probleem: militair gebied (deel van vliegveld Gilze-Rijen)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- Wegnummerfotograaf
Jawel. De N282 heet Rijksweg. Het is dus een Rijksweg, maar geen rijksweg.keokiracer schreef:De N282 is toch geen Rijksweg?
(Let op het subtiele verschil.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- expressweg
Dat wordt dan een bijzondere weg: zulke zie je nergens.keokiracer schreef:een weg met twee stroken van allebei twee rijbanen wordt.

-
- dorpsstraat
http://www.gilzerijen.nl/internet/n282- ... _1263.html
Alternatief 5...(nieuwsbrief 2011)

Ik woon in Rijen, niet in Hulten, dit alternatief is het enige alternatief waarmee ik kan leven...
Want verder vind ik het belachelijk dat men naar 300 man luisterd, met een gemiddelde leeftijd van 120,
die nog dood gaan voor het besluit is genomen, waardoor het inwoners aantal snel reduceerd..
Alternatief 5...(nieuwsbrief 2011)

Ik woon in Rijen, niet in Hulten, dit alternatief is het enige alternatief waarmee ik kan leven...
Want verder vind ik het belachelijk dat men naar 300 man luisterd, met een gemiddelde leeftijd van 120,
die nog dood gaan voor het besluit is genomen, waardoor het inwoners aantal snel reduceerd..

-
- autoweg
Ja, dat gaat echt werken op een weg die is ontworpen voor 80.Bij Hulten blijft de weg zoals hij nu is, maar er gaat een maximumsnelheid gelden van 30 kilometer per uur.
-
- dorpsstraat
Waarom kopen ze heel de mensen uit Hulten die langs de weg wonen niet uit. Dan kun je een geluidscherm plaatsen op de plek waar nu woningen staan en heeft de rest van Hulten ook geen probleem meer met de weg. Het is totaal onlogische om zo'n slinger te maken in deze weg om Hulten heen.
-
- 4x5 autosnelweg
De logica is het weren van sluipverkeer. Volgens het bovenstaande kaartje wordt het verkeer geleid naar de A 58 en de nieuwe Tilburgse randweg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg
Waarschijnlijk kost het opkopen van al die huizen & het plaatsen van geluidsschermen meer dan deze omlegging, en aangezien we in Nederland nogal snel de goedkoopste oplossing nemen... Voilá
-
- expressweg
Ik ken de andere alternatieven niet, maar het is niet voor niets alternatief 5, denk ik.
Volkomen onrealistisch vind ik het.
Als je de huizen sloopt, die dicht bij de weg staan, heb je volgens mij heel Hulten opgekocht. Dan zijn die geluidsschermen ook niet meer nodig.
Volkomen onrealistisch vind ik het.
Als je de huizen sloopt, die dicht bij de weg staan, heb je volgens mij heel Hulten opgekocht. Dan zijn die geluidsschermen ook niet meer nodig.
-
- dorpsstraat
Zoals ik al zei...
Gewoon 10 jaar wachten, dan zijn alle bewoners overleden...
Gewoon 10 jaar wachten, dan zijn alle bewoners overleden...
-
- autoweg

-
- autoweg
Bron: http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout ... eiding.eceBN de Stem schreef: Hulten is blij met omleiding
maandag 27 juni 2011 | 17:30 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 28 juni 2011 | 07:58
HULTEN - De Belangenvereniging Hulten is tevreden met de keuze van het college om de oude Rijksweg N282 om het dorp te leiden.
Anders zou de leefbaarheid van Hulten danig onder druk komen te staan.
De Rijksweg is al jaren een drukke verkeersroute. De weg moet vierbaans worden om het verkeer tussen Breda en Tilburg beter te laten doorstromen. Het stuk bij Hulten is echter een probleem. Als dit gedeelte ook vierbaans wordt, moeten huizen worden gesloopt en wordt het dorp nog meer in twee- en gesplitst. Het college van de gemeente Gilze en Rijen opteert voor een omlegging via de Burgemeester Ballingsweg en de Burgemeester Letschertweg. Het huidige kruispunt bij restaurant 't Vliegveld moet dan verlegd worden in de richting van Rijen, zodat er een vloeiende overgang ontstaat van de Rijksweg naar de Burgemeester Ballingsweg. De Rijksweg in Hulten zelf wordt ingericht als 30-kilometerzone. Wel blijven de stoplichten op de Burg. Ballingsweg ter hoogte van de vliegbasis staan. Het college baseert zich bij deze keuze op resultaten van de onderzoeken voor de milieueffectrapportage. Volgens burgemeester en wethouders is deze variant milieuvriendelijker dan de variant die bewoners hadden aangedragen.
De inwoners wilden liever een nieuwe randweg die vlak langs bosgebied Het Blok loopt. Volgens Michel van Boxtel van de Belangenvereniging is het goed om de omleiding zo kort mogelijk te houden. "Automobilisten zijn dan eerder geneigd om gebruik te maken van de randweg. De optie van het college is wel milieuvriendelijker, maar hierdoor wordt het nog belangrijker om het verkeer te ontmoedigen om door ons dorp te rijden. Het scheelt namelijk toch veel kilometers. Misschien kan de huidige weg worden versmald en kunnen er bochten in komen. Met de herinrichting kunnen we gelijk ook de parkeerproblemen in het dorp aanpakken. Zeker als er iets te doen is bij The Chump, kerk of school dan moeten automobilisten behoorlijk manoeuvreren. Het zou mooi zijn als we een gedeelte van de Rijksweg kunnen gebruiken om de parkeerproblemen op te lossen."
Hultenaren hebben al volop idee- en om het dorp meer kern te geven als de N282 definitief om het dorp komt te liggen. Zo leven er plannen om een dorpsplein te creëren en een sportveld vlakbij de school aan te leggen. Deze zaken zijn onder meer opgenomen in het integraal dorpsontwikkelingsplan. "Het zou mooi zijn als we bij de herinrichting het dorp aantrekkelijker, maar ook logischer kunnen maken", besluit Van Boxtel.
Eind dit jaar neemt de gemeenteraad definitief een besluit over de N282.
Ik kan het mis hebben hoor, maar is het niet de provincie die het laatste woord heeft over de toekomst van deze weg?
-
- expressweg
Misschien kunnen ze eens gaan kijken bij de oude N34?JB81 schreef:Bron: http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout ... eiding.eceBN de Stem schreef: Het scheelt namelijk toch veel kilometers. Misschien kan de huidige weg worden versmald en kunnen er bochten in komen.

-
- autoweg
Uiteindelijk stelt een gemeenteraad het bestemmingsplan vast, en beslist daarmee dus 'op papier' over de toekomst. De Wet ruimtelijke ordening laat voor een hogere overheid (het Rijk of de provincie) echter de mogelijkheid een aanwijzing te geven. In dit geval kan ik me voorstellen dat de provincie Noord-Brabant een proactieve aanwijzing zal geven aan de gemeenten Gilze en Rijen c.q. Oosterhout om haar belangen te waarborgen.JB81 schreef:Ik kan het mis hebben hoor, maar is het niet de provincie die het laatste woord heeft over de toekomst van deze weg?
*11-08-2017 L.M.