AD schreef: woensdag 07 maart 2007
Milieudefensie eist 80-kilometerzones
Milieudefensie eist woensdag voor de bestuursrechter dat minister Eurlings van Verkeer de maximumsnelheid op 200 kilometer snelweg terugbrengt tot 80 kilometer per uur. De organisatie wil dat dit gebeurt bij de vier grote steden en rond Drechtsteden, Delft, Nijmegen en Den Bosch. Daardoor vermindert de luchtvervuiling, aldus woordvoerder Joris Wijnhoven.
Foto JACQUES ZORGMAN
Bij Utrecht, Den Haag en Rotterdam is de situatie verbeterd sinds daar op delen van de snelweg nog maar 80 gereden mag worden. Maar de files bij Den Haag en Rotterdam zijn langer geworden. Daarom wil minister Eurlings de 80-kilometerzone bij Den Haag juist afschaffen.
Maar volgens het ministerie heeft het geen zin om van alle snelwegringen 80-kilometerzones te maken. Een deel van de automobilisten wijkt dan uit naar provinciale en lokale wegen, zodat de milieu-overlast verschuift.
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Espace de zody 

-
- 2x2 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Waarschijnlijk de situatie vwb de luchtkwaliteit die verbeterd is, terwijl de files langer werden. Zo begrijp ik het.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Fictief dagblad schreef:AMSTERDAM - Milieudefensie heeft minister Eurlings verzocht om een paar plekken in Nederland aan te wijzen waar nog maar 80 km/h gereden mag worden op snelwegen. Het betreft een beperkt aantal snelwegen, namelijk in de provincies:
- Friesland
- Groningen
- Drenthe
- Overijssel
- Noord-Holland
- Zuid-Holland
- Zeeland
- Noord-Brabant
- Limburg
- Gelderland
- Utrecht
- Flevoland
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Volgens mij mis jij het cynisme...
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
In mijn scriptie staan die plekken gewoon opgenoemd hoor...Milieudefensie heeft minister Eurlings verzocht om een paar plekken in Nederland aan te wijzen waar nog maar 80 km/h gereden mag worden op snelwegen. Het betreft een beperkt aantal snelwegen, namelijk in de provincies:

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- stadsweg
Was het niet zo dat de uitstoot het laagste was bij auto's die niet rijden, en daarna bij auto's die stabiel ca. 80 (of 90?) kilometer per uur rijden.
Verder zeg ik niks hoor, alleen nog dat het een oplossing van lik-me-reetje is om heel Nederland auto te laten rijden. Heel Nederland geen auto rijden lijkt mij een veel betere oplossing.
Kortom, een slecht voorstel, want een halve maatregel, van Milieudefensie.
Verder zeg ik niks hoor, alleen nog dat het een oplossing van lik-me-reetje is om heel Nederland auto te laten rijden. Heel Nederland geen auto rijden lijkt mij een veel betere oplossing.
Kortom, een slecht voorstel, want een halve maatregel, van Milieudefensie.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- stadsweg
-
- Moderator
ik EIS opheffing van Milieudefensie.
Klinkt dat redelijk? NEE.
Milieudefensie EIST meer 80km/h zones.
stop toch alsjeblieft met deze flauwekul cq automobilistje pesten.
Als ze straks misschien op allerlei locaties onzinnige 80 zones instellen, gaat Milieudefensie vervolgens klagen op het hoge aantal overtreders, en trajectcontrole aanvragen. Het OM zal dat maar al te graag doen, die zien het geld alweer rollen...
Milieudefensie EIST meer 80km/h zones.
stop toch alsjeblieft met deze flauwekul cq automobilistje pesten.
Als ze straks misschien op allerlei locaties onzinnige 80 zones instellen, gaat Milieudefensie vervolgens klagen op het hoge aantal overtreders, en trajectcontrole aanvragen. Het OM zal dat maar al te graag doen, die zien het geld alweer rollen...
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Omdat je het zo lief vraagt :PIk eis gratis appeltaart
Dagelijkse krant schreef:Appeltaart voor getergde automobilist
Op verzorgingsplaatsen langs autosnelwegen waar maar 80 km/u gereden mag worden omdat de normeringen fijnstof anders niet gehaald worden, kunnen gefrustreerde automobilisten sinds kort hun frustraties wegbijten met appeltaart. Distributeur Vinny heeft namelijk een exclusief contract voor Appeltaartuitdeelpunten kunnen krijgen van Rijkswaterstaat. Volgens de laatste organisatie biedt de appeltaart de ideale compensatie voor de langere fileduur alsgevolg van de maatregel. De eerste zingende forensen zijn ook al gesignaleerd. Vinny onthult het geheim: Een man die appeltaart eet: dat is toch eigenlijk best sexy. Overigens zijn appeltaarten ook gezond en voedzaam.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- expressweg
-
- stadsweg
-
- expressweg
-
- 4x3 autosnelweg
Ergens ben ik best jaloers op Milieudefensie. Ze zijn namelijk goed georganiseerd en hebben goede contacten in de politiek en media. Met als gevolg dat men zich gevoelig toont voor de eisen van Milieudefensie. Zet daar de softe ANWB tegenover, een organisatie die in Den Haag wordt uitgekotst, die in de media niet serieus wordt genomen en die derhalve geen enkele invloed heeft.
Als automobilisten zich nou ook eens fatsoenlijk beginnen te organiseren, is het gevaar nog te stoppen. Doen ze dat niet, dan is het een kwestie van tijd voordat de hele Randstad een zone 80 is.
Als automobilisten zich nou ook eens fatsoenlijk beginnen te organiseren, is het gevaar nog te stoppen. Doen ze dat niet, dan is het een kwestie van tijd voordat de hele Randstad een zone 80 is.
-
- expressweg
-
- expressweg
-
- verkeersader
Frank_NL, het is duidelijk dat jij niet afhankelijk ben van autovervoer, maar andere mensen zijn dat wel. Mijn vrouw is uitvoerend musicus en het is voor haar gewoon ondoenlijk om openbaar vervoer te gebruiken. Er moeten iedere keer nogal wat spullen mee, het openbaar vervoer is te onbetrouwbaar, reistijden zijn erg lang en tegen de tijd dat optredens afgelopen zijn is er geen enkele vorm van openbaar vervoer te vinden waarmee ze überhaupt nog thuis kan komen.Frank_NL schreef:Heel Nederland geen auto rijden lijkt mij een veel betere oplossing.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...
-
- 4x5 autosnelweg