Dank je voor de info.
Er zitten best verrassende dingen in:
- verdwijnen van stoplichten
- verschijnen van een rotonde, die notabene volledig in rood wordt uitgevoerd, dus auto's te gast, en fietsers de hoofdgebruikers,
- van de hele Kanaalboulevard is alleen het stukje van de Orthenbrug tot aan de Tolbrugstraat ingericht voor auto's, hoofdzakeljk om de parkeergarages aldaar goed te kunnen bedienen. De rest van de Kanaalboulevard wordt uitdrukkelijk ingericht als auto's zijnde te gast. Ik hoop dat na deze herinrichting het stuk tussen Sluis 0 en de nieuwe rotonde daadwerkelijk minder door auto's gebruikt gaat worden.
- de referentie bushokjes oogt ronduit spectaculair, en een echte blikvanger.
Infrastructuur in 's-Hertogenbosch
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
-
- expressweg
Re: Infrastructuur in 's-Hertogenbosch
De voorgestelde aanpak van de Kanaalboulevard lijkt na de commissievergadering van afgelopen dinsdag op veel bijval te kunnen rekenen. Het enige stevige discussiepunt is de rotonde die bij het Kardinaal van Rossumplein wordt aangelegd.
De fietsersbond was eerst voor, omdat de rotonde helemaal in rood was uitgevoerd en dus ruim baan gaf aan de fietsers. Maar na filmpjes te hebben gezien van een vergelijkbare rotonde in Uden is die mening 18 graden gedraaid. Nu heeft de woordvoerder van de bond het over 'fietsers voor de bus gooien'' en verdenkt hij de gemeente de fietsers te gebruiken als snelheidsremmers van auto's. Ook de busmaatschappij is mordicus tegen.
Deze twee organisaties vinden de rotonde als snelheidsremer niet nodig omdat de St.Josephstraat en de Nieuwstraat rustige straten zouden zijn.
De bewonersvereniging is weer tegen omdat er drie bomen verdwijnen, maar dat argument geef ik weinig kans omdat de straat een veel groenere uitstraling krijgt dan de 'landingsbaan' die het nu is. De term landingsbaan komt uit het artikel en is niet door mij verzonnen.
De fietsersbond was eerst voor, omdat de rotonde helemaal in rood was uitgevoerd en dus ruim baan gaf aan de fietsers. Maar na filmpjes te hebben gezien van een vergelijkbare rotonde in Uden is die mening 18 graden gedraaid. Nu heeft de woordvoerder van de bond het over 'fietsers voor de bus gooien'' en verdenkt hij de gemeente de fietsers te gebruiken als snelheidsremmers van auto's. Ook de busmaatschappij is mordicus tegen.
Deze twee organisaties vinden de rotonde als snelheidsremer niet nodig omdat de St.Josephstraat en de Nieuwstraat rustige straten zouden zijn.
De bewonersvereniging is weer tegen omdat er drie bomen verdwijnen, maar dat argument geef ik weinig kans omdat de straat een veel groenere uitstraling krijgt dan de 'landingsbaan' die het nu is. De term landingsbaan komt uit het artikel en is niet door mij verzonnen.
-
- 2x5 autosnelweg
Het kan er alleen maar op vooruit gaan. Wat qua bomen de achilleshiel is, is dat er voorlopig maar kleine bomen staan. Voordat het weer volop groen is ben je wat jaren verder. Eigenlijk hetzelfde als op de Parade.
-
- 2x5 autosnelweg
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/ook-b ... ~a0f7fe42/
Ook de bewoners zijn niet blij. Ik snap de bezwaren wel, want de rotonde lijkt op het ontwerp acentrisch te leggen wat veel spookfietsen uit gaat lokken denk ik. Met name van binnenstad richting Citadel gaan veel fietsers de korte linkse bocht nemen denk ik.
Ook de bewoners zijn niet blij. Ik snap de bezwaren wel, want de rotonde lijkt op het ontwerp acentrisch te leggen wat veel spookfietsen uit gaat lokken denk ik. Met name van binnenstad richting Citadel gaan veel fietsers de korte linkse bocht nemen denk ik.