[A002] Het Vonderen - Kerensheide (verbreding)
Moderator: Moderatoren
-
- Forumbeheerder
-
- verkeersader
Re: A2 spitsstroken St. Joost - Urmond

Laatst gewijzigd door Giuseppe op zo 15 nov 2009, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- verkeersader
Amsterdam-Utrecht is ook vastgelegd in de Spoedwet, terwijl dat traject toch op dit moment verbreed wordt tot 2x5, of heb ik het mis?Remco schreef:Misschien een eye-opener voor je: Everdingen-Den Bosch wordt op dit verbreid tot 2x4/2x3. Misschien moet je eerst eens wat onderzoek doen voordat je weer een nutteloze post maakt.
-
- autoweg
En die van jou zo'n typisch vanuit (calimero) Limburgs perspectief.Giuseppe schreef:Alhoewel er niets van klopt is het zo'n typische reactie vanuit Hollands perspectief.
-
- stadsweg
Dat is omdat de procedure voor 2x5 nog niet was afgerond, er lag een TB voor 2x4. De procedures voor Everdingen-Den Bosch zijn zover ik weet wel helemaal afgerond.wimwamreus schreef:Amsterdam-Utrecht is ook vastgelegd in de Spoedwet, terwijl dat traject toch op dit moment verbreed wordt tot 2x5, of heb ik het mis?Remco schreef:Misschien een eye-opener voor je: Everdingen-Den Bosch wordt op dit verbreid tot 2x4/2x3. Misschien moet je eerst eens wat onderzoek doen voordat je weer een nutteloze post maakt.
-
- 4x5 autosnelweg
En nu is het helegaar afgelopen met het op de man spelen!jeroent schreef:En die van jou zo'n typisch vanuit (calimero) Limburgs perspectief.Giuseppe schreef:Alhoewel er niets van klopt is het zo'n typische reactie vanuit Hollands perspectief.
Met vriendelijke groeten,
Moderator,
Vinny
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- verkeersader
Vanmiddag over St. Joost - Urmond gereden. Er gold een snelheidsbeperking tot 90 km/h (op de matrixborden) tussen Het Vonderen en afrit Born. Daarna mocht je gewoon weer 120 km/h. Dat merkte je, want het stroomde meteen weer beter door. Je kon weer makkelijk 120 km/h rijden. Wordt het vaker gedaan? Is daar een reden voor? Volgens mij helpt het namelijk niet veel.
-
- 2x5 autosnelweg
Misschien vanwege slecht wegdek?wimwamreus schreef:Er gold een snelheidsbeperking tot 90 km/h (op de matrixborden) tussen Het Vonderen en afrit Born. Daarna mocht je gewoon weer 120 km/h.
-
- dorpsstraat
Nee, geen slecht wegdek (alles is nieuw op dit stuk
). Ik denk dat dit gedaan wordt voor de doorstroming tijdens drukke momenten, waarop je dus ook niet harder dan 90 kunt rijden en soms ter hoogte van Born een mini-file ontstaat.
Ik zie het vaker als het druk is, en alleen tussen KP. Het Vonderen - KP. Kerensheide in zuidelijke richting.

Ik zie het vaker als het druk is, en alleen tussen KP. Het Vonderen - KP. Kerensheide in zuidelijke richting.
-
- verkeersader

-
- verkeersader
Tussen Born en Kerensheide mocht je 120 km/u.
Die 100 km/h gaat toch overigens alleen in de spits (als de derde rijstrook open is) gelden en buiten de spits toch niet?
Die 100 km/h gaat toch overigens alleen in de spits (als de derde rijstrook open is) gelden en buiten de spits toch niet?
-
- dorpsstraat
Nee, ik hoop niet dat je daar 's avonds maar 100 km/u mag rijden, ik rij dan meestal 140 km/u 

-
- 2x3 autosnelweg
Op vers gelegd ZOAB is de remweg vaak wat langer dan normaal: ook daarom wordt er vaak een tijdelijke lagere Vmax ingevoerd totdat het nieuwe ZOAB voldoende is ingereden.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- dorpsstraat

Met het inrijden heeft het niks te maken. Het onderhoud was al in 2008 gedaan.
-
- verkeersader
Even een ander onderwerp. Ik heb nog nooit in de file gestaan op Sint Joost - Kerensheide, geloof ik
. (Al was het niet middenin de spits) Maar mocht er een lange file staan en mocht je het echt willen, dan kun je altijd uitwijken naar de N276, want elke afrit kent hier wel een weg die naar de N276 loopt.
Of is dat ook een probleem
, de N276 die ook langzaam maar zeker drukker wordt?

Of is dat ook een probleem

-
- 2x5 autosnelweg
Ja, dat is een probleem. Bij flinke files op de A2 worden er ook files gemeld vanaf de N276.
-
- autoweg
Correct. Er ontstaan dan flinke files op de N276 voor het verkeerslicht op de kruising met de N572 in Echt. Bovendien is er nu een extra verkeerslicht in Echt bijgekomen wat niet zal bijdragen aan meer doorstroming.
Bovendien is de N276 voor doorgaand verkeer niet echt een optie omdat je dwars doro Sittard/Geleen moet.
Bovendien is de N276 voor doorgaand verkeer niet echt een optie omdat je dwars doro Sittard/Geleen moet.
-
- verkeersader
Toch is het maar goed dat de N276 er ligt, want anders zouden de problemen op de A2 nog groter zijn.
-
- verkeersader
Dat valt toch wel mee, een hele reeks kruispunten is ongelijkvloers gemaakt.jeroent schreef:Correct. Er ontstaan dan flinke files op de N276 voor het verkeerslicht op de kruising met de N572 in Echt. Bovendien is er nu een extra verkeerslicht in Echt bijgekomen wat niet zal bijdragen aan meer doorstroming.
Er is trouwens in het onderzoek naar uitbreiding van de capaciteit ook nog gekeken naar het 4 baans maken van de N276 in combinatie met het afsluiten van een aantal afritten.
-
- autoweg
Qua filevorming valt het stuk door/langs Sittard inderdaad wel mee. Maar ik bedoelde dat het niet echt een alternatief voor de A2 is als je onderweg bent naar Maastricht of Heerlen.
Wat je wel ziet is dat bij file meer verkeer de route Ei-N276-N572-N274/L410 ("neutrale weg") neemt (ik vermoed met bestemming Brunssum/Landgraaf/Hoensbroek)
Wat je wel ziet is dat bij file meer verkeer de route Ei-N276-N572-N274/L410 ("neutrale weg") neemt (ik vermoed met bestemming Brunssum/Landgraaf/Hoensbroek)
-
- verkeersader

-
- verkeersader
-
- Secretaris
Ik denk niet dat je de A2 moet afknijpen. Dat is nou juist de grootste verkeersstroom lijkt me.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- 2x5 autosnelweg
-
- verkeersader
Het heeft even geduurd, maar dan toch eindelijk de gewenste aanpassingen (Voor het Vonderen staat tegenwoordig ook dagelijks file, met name op de A73)
-
- stadsweg

Inderdaad, op zaterdag 13 maart kunenn constateren dat de aannemer met de aanleg van de spitsstrook begonnen is. Er is meteen al het nodige werk verzet: vangrail deels verwijderd, nieuwe pech haventjes (heet dat zo?) in aanleg en kilometers lang snelheidsbeperking (Vmax90). Gaat maanden duren.
oost west thuis best
-
- verkeersader
Veroorzaken de wegwerkzaamheden erg veel hinder, of valt dat allemaal wel mee?
-
- dorpsstraat
Op zondagmorgen was er een vrachtwagen tegen het kopstuk van de vluchtstrook afzetting gereden, er stond een korte file.
Vanmorgen (15-3 07:15) was er iets langzamer verkeer (vooral ter plaatse van de invoegstrook van de A73 op de A2), maar voor de rest viel het wel mee.
Update: Voor de rest van de week geen verschillen door de afzetting gemerkt.
Vanmorgen (15-3 07:15) was er iets langzamer verkeer (vooral ter plaatse van de invoegstrook van de A73 op de A2), maar voor de rest viel het wel mee.
Update: Voor de rest van de week geen verschillen door de afzetting gemerkt.
-
- verkeersader
Kende deze weg eigenlijk files voordat de A73 werd aangesloten op de A2? Of stonden er toen ook files, maar dan voor de afrit Grathem?
-
- autoweg
Ik kan me geen files herinneren toen de A73 er nog niet was, alleen bij incidenten. Ook in de periodes dat de tunnels dicht waren, waren er geen extra files op de A2.
-
- verkeersader
Ik vind het vreemd. Je zou denken dat er vroeger juist files voor de afrit Grathem of Sint Joost zouden staan. Eigenlijk is het ook alleen knooppunt het Vonderen dat met grootschalig fileleed te maken heeft. Maar goed, een spitsstrook erbij is geen luxe. Het is namelijk op het hele traject wel erg druk in de spits.