[N280] Aanpassingen Weert - Roermond
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Klopt. Kijk maarWillem schreef:Dan is dat stukje voormalige A68 toch niet voor niets aangelegd. Ook toen was er al kennelijk sprake van (alleen dan wel in de vorm van een snelweg).
bij de dossiers
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- stadsweg
Ja, inclusief knooppunt met de A73 (westoever-variant) waar nu ‘afrit Haelen’ ligt, dat is nogsteeds te merken aan de ruime opzet van de aansluiting en de extra ruimte onder het viaduct van de N280 die is overgelaten voor rangeerbanen.Willem schreef:Dan is dat stukje voormalige A68 toch niet voor niets aangelegd. Ook toen was er al kennelijk sprake van (alleen dan wel in de vorm van een snelweg).
Groet, Charles
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
N280: Studie naar verkeer
Dagblad de Limburger, 19-7-2006) schreef:Studies naar verkeer rond Weert
Weert - Het samenwerkingsverband Hoge Dunk Land van Weert en Cranendonck waarin de vier gemeenten Weert, Nederweert, Hunsel en Cranendonck samenwerken, vraagt om extra aandacht voor de bereikbaarheid van de regio. Het samenwerkingsverband wil de komende jaren enkele belangrijke regionale knelpunten in het verkeer proberen op te lossen. Prioriteit geeft Hoge Dunk daarbij aan de wegverbindingen tussen Weert en Helmond, Weert en Roermond en tussen Weert en de Belgische buurgemeenten Bocholt en Bree.
Dit jaar nog wil het samenwerkingsverband een ambitieplan en communicatieplan opstellen voor de verbetering van de N266, de weg van Weert naar Helmond. Ook komt er dit jaar een verkeerskundig onderzoek gevolgd door een ambitieplan voor de aanleg van een nieuwe wegverbinding vanaf de A2 tussen Weert en Cranendonck richting bedrijventerrein De Kempen en verder over Belgisch grondgebied naar Bocholt/Lozen en Bree.
Tenslotte wil Hoge Dunk ook dit jaar nog een onderzoek doen naar de haalbaarheid van de uitbouw van de N280 tussen Weert en Baexem tot snelweg.
Laatst gewijzigd door Rene op vr 20 okt 2006, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- verkeersader
-
- Secretaris
-
- verkeersader
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- autoweg
Hopelijk wordt ook de kruising bij Roermond met de A73 en richting Weert met de A2 ongelijkvloers. Bij Roermond een (klein) klaverblad en bij Weert in ieder geval een ongelijkvloerse verbinding voor A2-west naar N280/A68/A280 en terug.
Inzetten op een snelweg is natuurlijk mooi. Met een autoweg met snelwegkarakteristieken kan ik ook zeker leven. 100 km/u daarbij lijkt mij niets mis mee.
Bovendien is een uitgebouwde N280 tot eventueel snelweg een argument om het incomplete knooppunt St. Joost goed te praten. Deze verbinding komt er in dat geval dus ook. De driehoek A2-A73-N280 kun je dan ook zien als 1 knooppunt als de laatste schakel ook wordt omgebouwd.
Hou ons op de hoogte!
Inzetten op een snelweg is natuurlijk mooi. Met een autoweg met snelwegkarakteristieken kan ik ook zeker leven. 100 km/u daarbij lijkt mij niets mis mee.
Bovendien is een uitgebouwde N280 tot eventueel snelweg een argument om het incomplete knooppunt St. Joost goed te praten. Deze verbinding komt er in dat geval dus ook. De driehoek A2-A73-N280 kun je dan ook zien als 1 knooppunt als de laatste schakel ook wordt omgebouwd.
Hou ons op de hoogte!
wie op de wegenwacht, wacht het langst
-
- stadsweg
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
-
- expressweg
N280: Tunnelbak bij Outlet Centre Roermond
Limburgs Dagblad (16-03-2007) schreef: Tunnelbak bij Outlet Centre Roermond
Gepubliceerd op 16 maart 2007, 16:00
Laatst bijgewerkt op 16 maart 2007, 15:50
Roermond - De stadsautoweg N280 in Roermond wordt via een verdiepte tunnelbak onder het kruispunt Wilhelminasingel-Mijnheerkensweg door geleid. De provincie raamt de kosten van dit project op 24 miljoen euro.
De ingreep moet binnen enkele jaren plaatsvinden en maakt deel uit van een pakket maatregelen om het doorgaand verkeer op de stadsautoweg N280 sneller te laten doorstromen. De weg vormt een belangrijke verbinding tussen Weert en Duitsland.
Espace de zody 

-
- 2x3 autosnelweg
Re: N280:Tunnelbak bij Outlet Centre Roermond
Maar voor een fatsoenlijke aansluiting op de A73 was geen geld?zody schreef:Limburgs Dagblad (16-03-2007) schreef:De ingreep moet binnen enkele jaren plaatsvinden en maakt deel uit van een pakket maatregelen om het doorgaand verkeer op de stadsautoweg N280 sneller te laten doorstromen. De weg vormt een belangrijke verbinding tussen Weert en Duitsland.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 2x5 autosnelweg
-
- autoweg
Grappig. Eerder had ik met de komst van de vernieuwde N280 door Roermond ook al gedacht aan een tunnelbak tussen twee kruispunten. Hier loopt de verbinding dicht langs de beouwing af. Erboven had ik een park en plein in gedachten. Ik weet niet wat precies de tunnelbak in kwestie hier behelst.
Uiteraard goed nieuws, maar hopelijk komt er bij de A73 uiteindelijk ook een knooppuntconstructie. Als ze het dan over een betere doorstroming hebben.
Rood: Gaat het om deze kruising? Rechts bij het vraagteken is de echte kruising met de Mijnsheerkensweg, maar kan me niet voorstellen dat de bak daar komt. Ik neem aan dat ze iets westelijker bedoelen, waar ik de rode tunnelsymbooltjes heb ingetekend. Aan de oostkant gaat de N280 direct een stukje verderop over het spoor heen, dus lijkt me onlogisch als hij daar komt.
Zwart: Door mijzelf ingetekende tunnel(bak) die ik eerder in mijn hoofd had. Aansluiting op kruising aan westelijke kant eventueel ongelijkvloers.

Uiteraard goed nieuws, maar hopelijk komt er bij de A73 uiteindelijk ook een knooppuntconstructie. Als ze het dan over een betere doorstroming hebben.
Rood: Gaat het om deze kruising? Rechts bij het vraagteken is de echte kruising met de Mijnsheerkensweg, maar kan me niet voorstellen dat de bak daar komt. Ik neem aan dat ze iets westelijker bedoelen, waar ik de rode tunnelsymbooltjes heb ingetekend. Aan de oostkant gaat de N280 direct een stukje verderop over het spoor heen, dus lijkt me onlogisch als hij daar komt.
Zwart: Door mijzelf ingetekende tunnel(bak) die ik eerder in mijn hoofd had. Aansluiting op kruising aan westelijke kant eventueel ongelijkvloers.

-
- verkeersader
-
- expressweg
-
- autoweg
-
- verkeersader
-
- expressweg
-
- autoweg
-
- expressweg
-
- autoweg
Nee, dat lijkt me zeker niet nodig. Al vraag ik me wel af of er geen nieuwe bruggen moeten komen als het wegprofiel breder moet worden. Vooralsnog lijkt me dat niet nodig.
Ter hoogte van het kruispunt zou de N280 in oostelijke richting wel door kunnen dalen tot niveau -0,5 en waarbij de kruisende weg met +0,5 wordt opgetild. Zo kan de tunnel toch vanaf daar beginnen en kan er aan de oostkant groen en een park komen, omgeven door een opgewaardeerd stukje stad, grenzend aan de havens. Hiervoor zal het tankstation waarschijnlijk wel moeten opschuiven.
Andere optie is iets oostelijker beginnen, maar dan heb je wel als nadeel dat niet tegelijkertijd de kruising ongelijkvloers wordt gemaakt. Dat kan alsnog gebeuren, maar lijkt me niet slim als je het met ondertunneling kan samenpakken.
Ter hoogte van het kruispunt zou de N280 in oostelijke richting wel door kunnen dalen tot niveau -0,5 en waarbij de kruisende weg met +0,5 wordt opgetild. Zo kan de tunnel toch vanaf daar beginnen en kan er aan de oostkant groen en een park komen, omgeven door een opgewaardeerd stukje stad, grenzend aan de havens. Hiervoor zal het tankstation waarschijnlijk wel moeten opschuiven.
Andere optie is iets oostelijker beginnen, maar dan heb je wel als nadeel dat niet tegelijkertijd de kruising ongelijkvloers wordt gemaakt. Dat kan alsnog gebeuren, maar lijkt me niet slim als je het met ondertunneling kan samenpakken.
-
- expressweg
Lijkt me wel een goed idee, want met name die eerste kruising vanaf de Maas is momenteel een behoorlijke barrière.Praatpaal schreef:Ter hoogte van het kruispunt zou de N280 in oostelijke richting wel door kunnen dalen tot niveau -0,5 en waarbij de kruisende weg met +0,5 wordt opgetild. Zo kan de tunnel toch vanaf daar beginnen en kan er aan de oostkant groen en een park komen, omgeven door een opgewaardeerd stukje stad, grenzend aan de havens. Hiervoor zal het tankstation waarschijnlijk wel moeten opschuiven.
Espace de zody 

-
- verkeersader
De provincie limburg heeft inmiddels al een verkenning van de hele N280 tussen Roermond en Weert online staan.
De rode tunnelvariant is hierin terug te vinden
http://www.limburg.nl/upload/pdf/N280_R ... ermond.pdf
De rode tunnelvariant is hierin terug te vinden
http://www.limburg.nl/upload/pdf/N280_R ... ermond.pdf