[E019] Putten op E19 in Zemst

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Medianieuws

[E019] Putten op E19 in Zemst

Bericht door Medianieuws » ma 19 mar 2007, 10:03

VRT-Nieuws 17-03-2007 schreef:Putten op E19 in Zemst zijn weer gevuld
za 17/03/07 - De putten op de autoweg E19 tussen Antwerpen en Brussel, ter hoogte van Zemst, zijn weer gevuld.
De laatste jaren komen daar geregeld putten in het wegdek, omdat het asfalt van slechte kwaliteit is.
De Vlaamse overheid heeft daarom een procedure aangespannen tegen de aannemer, maar die beweert dat hij heeft gewerkt zoals overeengekomen was.

Zolang de procedure loopt, kan het wegdek niet grondig worden hersteld en moet de aannemer de putten telkens voorlopig vullen.
De Vlaamse overheid hoopt dat de procedure dit jaar afloopt.

Filmpje het Journaal

Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via » ma 19 mar 2007, 14:56

Vooral dat woordje telkens geeft al aan wat een lapmiddel het is.

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » ma 19 mar 2007, 16:32

ViaHaaren schreef:Vooral dat woordje telkens geeft al aan wat een lapmiddel het is.
Dat is natuurlijk schandalig van de aannemer, maar ook van de Vlaamse overheid. Men had hier allang het asfalt moeten vervangen. De rekening is uiteraard voor de aannemer. Laat de aannemer dan maar naar de rechter stappen.

R4
expressweg

Bericht door R4 » ma 19 mar 2007, 17:22

Zo eenvoudig ligt het helemaal niet. Zolang hierover geen uitspraak ten gronde gebeurd is, kan en mag er niets veranderd worden, de schade moet zichtbaar blijven. Uiteraard is dat ook voor ons een hele vervelende situatie, want we zouden liefst meteen de hele strook opnieuw aanleggen.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Rien
verkeersader

Signalisatie KP Machelen

Bericht door Rien » ma 09 apr 2007, 8:35

Vraagje omtrent de E19 op KP Machelen: ik merkte gisteren op dat de bestemmingen "[E19] Bergen" en "Charleroi" van de borden verdwenen zijn. :evil:

Het is niet omdat het vanuit Machelen qua afstand niet uitmaakt om via de oost- of west-kant van Brussel naar Mons en Charleroi te rijden, dat die bestemmingen daarginds niet op de borden moeten staan. Bijkomende reden: het zijn net díe bestemmingen die langs de voortzetting van de E19 ten zuiden van Brussel te bereiken zijn!

Ik wil wel eens weten of er nog redenen waren voor deze maatregel...

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » ma 09 apr 2007, 12:37

Bergen = Mons toch? En liggen beide plaatsen niet in Wallonië? Misschien heeft het daarmee te maken... :roll:
Donateur Vereniging Wegenforum

R4
expressweg

Bericht door R4 » ma 09 apr 2007, 14:34

Met Wallonië heeft dat niets te maken.

@Rien: wat bedoel je precies? Dat er nieuwe borden hangen waarop die bestemmingen niet meer vermeld worden of dat op bestaande borden de bestemmingen weggehaald zijn?
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Rien
verkeersader

Bericht door Rien » ma 09 apr 2007, 20:50

@ Hajo: De wegbeheerders zijn gelukkig doorgaans wel wat pragmatischer ingesteld dan dat. :P

@ R4: Het gaat over de wegwijzers komende van Antwerpen he. Ik geloof dat het nieuwe borden zijn. Ik geloof dat er vorig jaar nog borden hingen waarop Bergen en Charleroi wel nog stonden aangegeven. Waarom er dus nieuwe borden zijn opgehangen waarop die bestemmingen niet aangeduid staan, is me een raadsel.