[N261] Tilburg - Waalwijk

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Via » do 22 sep 2011, 18:42

Toevallig heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat vandaag de contracten zijn opgestuurd naar de aannemers en dat daarmee de D&C-tenderfase is begonnen.

habke
stadsweg
Berichten: 449
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door habke » vr 23 sep 2011, 10:45

De bestemmingsplannen zijn inmiddels ook vastgesteld door de gemeenten Loon op Zand en Waalwijk.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door boe! » zo 09 okt 2011, 10:26

Provincie Brabant schreef:Kort samengevat is het beoogde resultaat:

Op de kruisingen met de A59 en de Prof. Kamerlingh Onnesweg (naar Zanddonk en Landgoed Driessen) komen ongelijkvloerse aansluitingen.
Op de kruisingen Bevrijdingsweg (naar Kaatsheuvel) en Europaweg (naar Efteling) komen eveneens een ongelijkvloerse kruisingen.
Ter hoogte van de Drunense Duinen komt een ecoduct.
De aansluiting Loon op Zand wordt verschoven van de huidige locatie Hoge Steenweg naar een nieuwe aansluiting ten zuiden van de kern. Hier komt ook een busaansluiting.
Tussen de rijstroken in beide richtingen komt een fysieke scheiding; de weg krijgt een snelheidslimiet van 100 km/h; tussenliggende wegvakken worden aangepakt
Er komen fietsverbindingen bij de A59 en de Prof. Kamerlingh Onnesweg.
:arrow: Bolfoto's van alle aansluitingen
:arrow: Kaart van het tracé

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Kaaiman » zo 09 okt 2011, 11:24

Wauw! Een volledige trompet-met-afrit bij Waalwijk! Doet me denken aan die toekomstige trompet-met-afrit A28/N340 bij Zwolle. :)

Ik vrees alleen wel voor flinke verkeersopstoppingen bij Kaatsheuvel. Daar blijven nu conflicterende verkeersstromen, die met een trompet of kwartklaverblad opgelost kunnen worden. Ruimtelijk gezien snap ik de keuze van het nu voorliggende ontwerp wel vanwege het aanliggende bosgebied, maar verkeerskundig was een meer conflictvrije aansluiting wel gewenst.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Paulw
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 20:07

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Paulw » zo 09 okt 2011, 12:48

De huidige invulling bij Kaatsheuvel was al langer bekend. De trompet achtige aansluiting is al lang geleden verdwenen uit de plannen. Dit is wel jammer want nu zal er bij drukte een file zijn op de N261.

De Efteling heeft laatst voorgesteld om de N261 te voorzien van spitsstroken in plaats van de nu bedachte busstroken. Dit plan is natuurlijk gelijk afgeschoten door de Provincie, in de toekomst worden de files veroorzaakt door de capaciteit van de aansluitingen, niet door het aantal beschikbare rijstroken op de N261.

De aansluiting met de A59 wordt uitgevoerd als knooppunt en volgens mij is dat ook noodzakelijk. In de ochtend en avond spits kan je altijd aansluiten in de rij, en ontstaan er files op de vluchtstrook voor de aansluiting.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door captain007 » do 19 apr 2012, 10:15

Inmiddels begint de Efteling zich te roeren in de discussie. Er wordt gedreigd een tweede park in het buitenland te gaan exploiteren als er niet snel iets gedaan wordt aan de bereikbaarheid van het park. Het politieke spel is dus volop bezig. Is er inmiddels al bekend wanneer men gaat beginnen met het ongelijkvloers maken van de N261?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door boe! » do 19 apr 2012, 12:44

Een ongelijkvloerse N261 gaat weinig veranderen aan de files naar de Efteling. De kop van de file staat meestal in de bebouwde kom van Kaatsheuvel.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door captain007 » do 19 apr 2012, 13:13

^^ Het is een onderdeel in de verbetering van de bereikbaarheid. Men zal inderdaad nog met de gemeente aan tafel moeten om het laatste stukje OWN te verbeteren. Wel denk ik dat een ongelijkvloerse N261 de files op de A59 zal doen afnemen. Het zal dan wel op de N261 onvermijdelijk vastlopen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door boe! » do 19 apr 2012, 14:14

captain007 schreef:Wel denk ik dat een ongelijkvloerse N261 de files op de A59 zal doen afnemen.
Dat denk ik niet. De file is gewoon te lang voor de N261. Je zal óf de afvoer in Kaatsheuvel óf de N261 zelf moeten verbreden naar drie rijstroken wil je voorkomen dat de file terugslaat op de A59.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door petervdveen » do 19 apr 2012, 17:29

boe! schreef:
captain007 schreef:Wel denk ik dat een ongelijkvloerse N261 de files op de A59 zal doen afnemen.
Dat denk ik niet. De file is gewoon te lang voor de N261. Je zal óf de afvoer in Kaatsheuvel óf de N261 zelf moeten verbreden naar drie rijstroken wil je voorkomen dat de file terugslaat op de A59.
Als alle aansluitingen ongelijkvloers en VRI-loos worden dan zal het toch een stuk beter worden denk ik..
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door boe! » do 19 apr 2012, 17:47

Als er geen file staat, zal de doorstroming zeker verbeteren. Nu nog die file oplossen.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door petervdveen » do 19 apr 2012, 19:23

Die file op de A59 is vooral, omdat er verkeerslichten boven aan de afrit staan.
De file bij de efteling, omdat de wegen tussen de N261 en de efteling niet al te denderend zijn volgensmij.

Maar wat stel jij voor om de file op te lossen?
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Paulw
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 20:07

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Paulw » vr 20 apr 2012, 20:30

Je komt twee kruispunten tegen die de grootste opstopping veroorzaken. Ik zou voorstellen om in elk geval één kruising ongelijkvloers te maken. De kruising met de Horst volgt direct na de aansluiting op de N261. Deze weg zou in een tunnel gelegd kunnen worden. Voor het verkeer kan een nieuwe aansluiting gemaakt worden op de N261, hier kan volstaan worden met een halve aansluiting. Ook zou de entree van het parkeerterrein meer in het midden van de parkeerplaats gelegd kunnen worden. Ik heb een kaartje gemaakt van mijn idee:

Afbeelding

Legenda:
- Rood is de weg voor het lokale verkeer.
- Blauw is de weg voor het verkeer naar de Efteling

Er blijft dan nog een kruispunt over bij de entree naar de parkeerplaats van de Efteling, je zou hier ook een halve aansluiting kunnen maken op het terrein van de Efteling.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door keokiracer » vr 20 apr 2012, 20:33

^^ Niet zo handig die verlegde ingang. Zo halveer je de plaatsen voor bussen, die toch vrijwel altijd erg goed vol staan. Verder is het trouwens een goed plan imo.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Paulw
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 20:07

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Paulw » vr 20 apr 2012, 20:36

Maar de parkeerplaats kan verlegd worden. Het terrein dat je links op de afbeelding leeg ziet staan hoorden 3 jaar geleden ook nog niet bij de parkeerplaats. Ze kunnen nog wel wat weiland van die boer opkopen om de bus parkeerplaats te verleggen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door boe! » vr 20 apr 2012, 20:40

Na 50 jaar kom je er eigenlijk achter dat de Efteling verkeerd om is gebouwd. Het parkeerterrein had aan de oostkant moeten liggen met een rechtstreekse aansluiting op de N261.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door keokiracer » vr 20 apr 2012, 20:40

@paulw Ik zie nu pas dat extra bijgebouwde terrein :oops: Op GMaps is dat extra terrein er nog helemaal niet. Maar dat zou idd ook kunnen ja :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Paulw
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 20:07

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Paulw » vr 20 apr 2012, 20:55

boe! schreef:Na 50 jaar kom je er eigenlijk achter dat de Efteling verkeerd om is gebouwd. Het parkeerterrein had aan de oostkant moeten liggen met een rechtstreekse aansluiting op de N261.
Het is nog veel erger de nieuwe ingang en het huidige parkeerterrein bestaan pas 10 jaar, erg jammer dat er toen niemand aan de verkeersstromen heeft gedacht. Voorheen begon de parkeerplaats aan de Horst, hier is nu de personeelsparkeerplaats.

De entree had na mijn idee ook best op een andere plek in het park gebouwd kunnen worden. Bij de huidige locatie hebben ze ook alle toeleiden padden aangepast en verlegd.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door hoevenpe » vr 20 apr 2012, 21:33

Het idee hierboven is best goed, maar waarom geen trompetje daar? Nu zou het toch bovenop die aansluiting helemaal vast komen te staan, met een vloeiende aansluiting rij je zo ongehinderd de stroomweg op...

habke
stadsweg
Berichten: 449
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door habke » do 03 mei 2012, 20:17

Het maakt volgens mij helemaal niks uit waar de ingang en parkeerplaats van de Efteling zich bevinden, het gaat er om hoe de Efteling te bereiken is.
Ze moeten de Europalaan dynamisch in gaan delen, 's morgens 3 rijstroken richting de parkeerplaats van de Efteling en 1 rijstrook richting de N261 en 's middags moet je dat omdraaien.
Ik heb al eens ergens gehoord of gelezen dat het zelfs een optie was om de Europalaan in zijn geheel 1-richtingsverkeer te maken ('s morgens richting de efteling en 's middags richting de N261).
De woonwijk aan de westzijde van Kaatsheuvel is immers ook via de noordkant van Kaatsheuvel te bereiken.

habke
stadsweg
Berichten: 449
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door habke » do 21 jun 2012, 20:30

Er is nieuws:
Ombouw N261 start in november
WAALWIJK/TILBURG - De ombouw van de N261 tussen Waalwijk en Tilburg start in september. De provincie Noord-Brabant heeft een aannemer gevonden, wiens naam overigens nog niet genoemd wordt.

De aannemer moet eerst het plan voor de ombouw van in totaal zes viaducten en knooppunten uitwerken. "Tussen september dit jaar en juli 2016 moeten alle werkzaamheden klaar zijn", aldus Theo Koekkoek, projectleider N261 van de provincie Noord-Brabant.

De aannemer mag de volgorde van de werkzaamheden zelf bepalen. Waarschijnlijk wordt de aansluiting tussen de A59 en N261 bij Waalwijk als eerste aangepakt, omdat dit onderdeel het meest dringend is.(bron: brabantsdagblad)

Paulw
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 20:07

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Paulw » vr 22 jun 2012, 17:52

Zo dan lijkt er nu eigenlijk schot in de zaak te zitten. Ik gebruik deze weg erg veel, opzich is het geen vervelende weg maar met name de aansluiting met de A59 is in de spits een ramp. Bij de overige kruispunten hoef je nooit lang te wachten. Ik ben benieuwd naar de fasering.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1837
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Chrysa » vr 22 jun 2012, 18:06

habke schreef:Er is nieuws:

De aannemer moet eerst het plan voor de ombouw van in totaal zes viaducten en knooppunten uitwerken. "Tussen september dit jaar en juli 2016 moeten alle werkzaamheden klaar zijn", aldus Theo Koekkoek, projectleider N261 van de provincie Noord-Brabant.
Ze zijn ambitieus daarzo.... Afritten zijn toch genoeg? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Via » vr 22 jun 2012, 18:07

Die is vrij ingewikkeld kan ik je zeggen. Wij hadden ook een plan gemaakt voor een aannemer, maar die is uiteindelijk niet de gelukkige geworden, maar het geeft wel een mooi inzicht in de gedachtengang. ;)

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1837
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Chrysa » vr 22 jun 2012, 18:09

^^
Die bij de A59 weet ik,ik doelde op de afritten. Of is het wegenbouwjargon?

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Via » vr 22 jun 2012, 18:13

Nee, de afritten zijn allemaal vrij standaard uitgevoerd. Onze posts hebben elkaar net gekruist, want de mijne sloeg op de fasering. ;)

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door sirdanilot » vr 22 jun 2012, 23:11

Chrysa schreef:
Ze zijn ambitieus daarzo.... Afritten zijn toch genoeg? :mrgreen:
De benaming knooppunt of 'verkeersknooppunt' voor afrit komt wel vaker voor in de volksmond.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Kaaiman » do 23 aug 2012, 16:07

In het tijdschrift Wegen van november 1982 (p. 364) staat een kort stukje over Rw62. Een paar interessante punten:
  • Het tracé was in 1969 al vastgesteld, maar werd in 1982 gewijzigd vastgesteld.
  • Het tracé is wat naar het westen verschoven ter hoogte van Waalwijk vanwege woonbebouwing en de Loonse en Drunense Duinen voor minder aantasting van het natuurgebied.
  • Er is van afgezien om de weg aan te leggen als autosnelweg.
  • Gekozen is voor een autoweg 2x2 met gelijkvloerse aansluitingen en ongelijkvloerse koude kruisingen.
  • Na aanleg is het de bedoeling de weg over te dragen aan de provincie.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door Chris » do 23 aug 2012, 18:41

Brabant schreef:Start grondige verbouwing N261 (Eftelingweg)

De provincie Noord-Brabant gaat de N261 Tilburg – Waalwijk, ook wel bekend als de Midden-Brabantweg of de Eftelingweg, grondig verbouwen.

De weg wordt over de hele lengte verbreed naar 2x2 rijstroken en er komen ongelijkvloerse kruisingen zodat de verkeerslichten op de N261 zelf verdwijnen en wordt een busbaan aangelegd. Hiermee verbetert de doorstroming en veiligheid op de belangrijke route naar publiekstrekkers als de Efteling en meubelboulevard Waalwijk. De aanleg van geluidsschermen en -wallen en geluidsarm-asfalt heeft een positief effect op de leefomgeving van de N261. Gedeputeerde Ruud van Heugten gaf vandaag het startschot voor deze verbouwing die medio 2015 gereed is.

Gedeputeerde Van Heugten: “De N261 tussen Tilburg en Waalwijk is een belangrijke toevoerroute voor Midden-Brabant. Niet in de laatste plaats voor de vele bezoekers aan de Efteling en de meubelboulevard in Waalwijk. Dat zorgt nu al regelmatig voor files, soms zelfs tot aan de A59. Als we bedenken dat het verkeer hier de komende jaren nog fors toeneemt, moeten we de N261 nu grondig verbouwen om te zorgen voor een weg die voldoet aan onze eisen op het gebied van doorstroming en veiligheid. Wat ons betreft kan de schop nu dus snel de grond in.”

Tijdens een feestelijke aftrap van het verbouwingsproject vandaag in Waalwijk werd bekend dat de combinatie ‘BAM N261 Non Stop’ de werkzaamheden gaat uitvoeren. De provincie heeft daarvoor een zogenaamd innovatief DBm-contract (Design, Build, maintain) afgesloten. Dat betekent dat de aannemer het gedetailleerde ontwerp van de weg maakt, de weg aanlegt en daarna nog 15 jaar het onderhoud aan de N261 verzorgt.

De daadwerkelijke werkzaamheden aan de N261 starten als het uitvoeringsontwerp is gemaakt. Dat betekent dat medio 2013 de schop in de grond gaat. Voor die tijd vinden al wel voorbereidende werkzaamheden plaats. Tijdens de ombouw wil de provincie de overlast voor het verkeer tot een minimum beperken. Zo blijven er tijdens de verbouwing minimaal twee rijstroken in beide richtingen beschikbaar tijdens de spits. Ook de gemeentekernen, bedrijventerreinen en de locaties als de Efteling blijven tijdens de werkzaamheden bereikbaar. Op korte termijn openen provincie Noord-Brabant en BAM een informatiecentrum om weggebruikers, omwonenden en andere geïnteresseerden te informeren over het project.

De N261 wordt verbreed naar 2x2 rijstroken en de huidige kruisingen met verkeerslichten worden vervangen door ongelijkvloerse kruisingen aan zodat onveilige situaties bij de verkeerslichten verdwijnen. Op de plaatsen van de huidige kruispunten worden daarvoor viaducten aangelegd. Voor het fietsverkeer dat de N261 of de A59 over wil steken komen er twee fietsviaducten. Daarnaast wordt tussen de aansluiting Professor Kamerlingh Onnesweg en Tilburg een nieuwe busstrook aangelegd. De maximale snelheid wordt op het gehele stuk 100 km/uur, ook waar nu nog 120 km/uur mag worden gereden wat vooral een gunstig effect heeft op de geluidsoverlast.

De natuur die door de verbreding van de N261 wordt aangetast, compenseert de provincie door de aanleg van 26 hectare nieuwe natuur naast de Loonse en Drunense Duinen en ten westen van Loon op Zand. Ook legt de provincie over de N261 tussen Loon op Zand en Kaatsheuvel een natuurbrug aan waarmee voor veel diersoorten een natuurlijke verbinding ontstaat tussen Landgoed Huis ter Heide en Loonse en Drunense Duinen.
Zie de URL voor een video:
http://www.brabant.nl/actueel/nieuws/20 ... -n261.aspx

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N261][A261] Ombouw tot ongelijkvloerse autoweg

Bericht door keokiracer » do 23 aug 2012, 18:45

Brabant schreef:De weg wordt over de hele lengte verbreed naar 2x2 rijstroken
Die weg is al 2x2... Weet ik nog van schoolreis naar de Efteling... Heb ik 45 minuten naar die 2 rijstroken per richting kunnen kijken ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie